Golf IV 1.6 BCB - moottorilämmöt vaihtelee

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Peakki
-
Viestit: 28
Liittynyt: 22.4.2011 13:31

Golf IV 1.6 BCB - moottorilämmöt vaihtelee

ViestiKirjoittaja Peakki » 23.3.2012 21:43

Autona 2003 vuotinen 132tkm ajettu IV korinen Golf 1.6 16V BCB.

"Oireeksi" tullut tämän vuoden puolella lämpöjen seilaaminen (mittariston mukaan) maantieajossa.
Välillä lämmöt ovat niinkuin pitääkin, 90asteen kohdalla ja välillä seilaavat 70-80 asteen väliä.
Keskiviikkona mäkisessä maantieajossa lämpötila vaihteli mittariston mukaan aika villisti.
Koitin keksiä saako lämmöt pysymään kohdallaan tietyllä ajokäytöksellä, mutten tullut mihinkään fiksuun tulokseen.
Olin huomaavanani että lämmöt tippuivat alamäessä moottorijarrutuksessa ja aina 60km/h alueella lämmöt olivat siellä missä pitääkin.
Autoon tulee ihan ok kylmää ja kuumaa ilmaa.

Vikakoodeja ei ole, oli tämä http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01272 jonka nollasin alkuviikosta eikä ole tullut uudestaan.

Syksyllä vikakoodina oli http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 171/000369 jota ei ole myöskään ilmentynyt uudestaan.
Silloin tyhjäkäynti vaelsi hieman, mutta ei ole vaivannut enään talvella?

Kaasuläppä putsattu viime kesänä ja n. 3v sitten vaihdettu uusi EGR.

Onko lämpötila-anturin vaihto edessä vai miten oireesta pääsee eroon?

Kiitos :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.3.2012 21:55

Ettei vaan olisi niin yksinkertainen kuin termostaatti.

tommil
-
Viestit: 24
Liittynyt: 3.2.2011 11:14

ViestiKirjoittaja tommil » 26.3.2012 17:57

Lämpötila-anturi oli itsellä samassa autossa...

Hinta noin 20-30,- Helppo vaihtaa itse, kun varaa jäähdytinnestettä vaihtoa varten :)

Ja ei tee hommaa kuumalla koneella.

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 26.3.2012 21:23

Ääni anturille. Itellä se vaihdettiin hiukan yli 70 tkm ajettuun BCB boraan, loppupeleissä tosta tulee vikakoodi ja sytyttää häiriövalon ku menee lopullisesti särki. Tyyppivika.

Peakki
-
Viestit: 28
Liittynyt: 22.4.2011 13:31

ViestiKirjoittaja Peakki » 27.3.2012 20:43

Motonetista tuli haettua anturi, 15e.

16V mallliin ei toistaiseksi ole tullut vastaan kuvia missä anturi sijaitsee, mutta taisin paikallistaa sen jo nestekiertoputkesta, moottorista oikealla lähellä EGR venttiiliä ja öljynpaineanturia(?).

Pitänee lähiaikoina vaihtaa, Shellin G12+ veroista aineitta onkin jo ennestään...

Peakki
-
Viestit: 28
Liittynyt: 22.4.2011 13:31

ViestiKirjoittaja Peakki » 31.3.2012 13:28

Anturi vaihdettu, ja samalla (osa) jäähdytysnesteet.
Ne kun tuli aika haipakkaa ulos kun anturi oli suunnattu alaviistoon...

Lämmöt pysyi Tre-Tku välillä hienosti 90 asteen tietämillä, ja lyhyempi kaupunki ajo Vagcomin kanssa kertoi coolant temperaturen olevan 79-82 asteen välillä.

Kulutus (ajotietokoneen mukaan) oli maantieajossa "ennätysalhainen" :O

Kiitoksia vinkeistä!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa