vw golf mk3 2.0 8v agg ei vaan kierrä
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf mk3 2.0 8v agg ei vaan kierrä
noniin elikkäs ongelma on se että auto ei kierrä kun ton 5100rpm.. vika ilmeni aluksi silloin tällöin... nyt pysyvä ja bensan kulutuskin on noussut. vika koodiksi antaa hall anturi singnaalin ulkopuolella. no olen vaihtanut nyt toimivasta vastaavasta autosta virranjakajan,kaikki mahdolliset anturit,ilmamäärämittarin... kaikki paitsi moottorin sahköt... ja EDELLEEN 5100.... auttakkeee miestä mäessä :) kiitos jo etukäteen
Kiertääkö se edes paikallaan kaasuttaessa enempää? Pumppailemalla kaasua? Jos paikallaan ilman kuormaa kiertää enempi lähtisin ettimään vikaa tukkoisesta bensansuodattimesta tai katalysaattorista. Bensapumppu yleensä menee kerrasta pimeeks eikä kestä yhtään kuormittaa. Myös rikkinäinen tulppa estää myös isommat kierrokset eikä välttämättä oireile pienillä kierroksilla ollenkaan.
Jos ei kierrä paikallaankaan haiskahtaa sähköpuolen jutulta, johon en osaa sanoa juuta enkä jaata... Kuulostaa omituiselta jos kiertäminen loppuu aina samalle kierrosluvulle.
Jos ei kierrä paikallaankaan haiskahtaa sähköpuolen jutulta, johon en osaa sanoa juuta enkä jaata... Kuulostaa omituiselta jos kiertäminen loppuu aina samalle kierrosluvulle.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Teet ledi lampun, yksinkertaista ( ledi ja vähän johtoa). kytket ledin Hall anturin napoihin 1 ja 2, jos ledi vilkkuu konetta pyörittäessä niin se on ok. Jännite mitataan navoista 1 ja 3 ja on oltava minimissään 10volttia. Käynnistä moottoria hetkellisesti. Kandee otaa esim puolanjohto irti ettei käynnisty.
Kaasuläpän testaus:
Kädellä kaasuläppää käännettäessä virrat OFF asennossa.
Navat 5 ja 7 Kaasuläppä kiinni noin 1500-1600 Ω
Navat 5 ja 7 Kaasuläppä täysin auki noin 700-900 Ω
Kampiakselin asennon tunnistin kannattaa myös vaihtaa/ testata.
Liittimelle pitäisi tulla min 9volttia, navat 1 ja 3. Eli mittaat liittimen päästä virrat päällä.
Toiminta tarkastatetaan samanlailla ledillä kuin Hall anturikin. Navat 2 ja 3.
Oletkos kokeillut toisella puolalla ja sytysohjainyksiköllä?
Kaasuläpän testaus:
Kädellä kaasuläppää käännettäessä virrat OFF asennossa.
Navat 5 ja 7 Kaasuläppä kiinni noin 1500-1600 Ω
Navat 5 ja 7 Kaasuläppä täysin auki noin 700-900 Ω
Kampiakselin asennon tunnistin kannattaa myös vaihtaa/ testata.
Liittimelle pitäisi tulla min 9volttia, navat 1 ja 3. Eli mittaat liittimen päästä virrat päällä.
Toiminta tarkastatetaan samanlailla ledillä kuin Hall anturikin. Navat 2 ja 3.
Oletkos kokeillut toisella puolalla ja sytysohjainyksiköllä?
Viimeksi muokannut leevi, 20.3.2012 8:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
noniin. auto oli pajalla ja sieltä oli hajonnut kiertokangen päässä oleva pyörän kiila mikä pitää pyörän kohdillaan.. nooooh osat vaihdettu mutta auto kiertää edelleen saman :D osaako joku nyt kertoa minulle että miten saan selville että kaikki (jako + sytytys on oikein)
laatikon päästä olevasta reijästä en ole löytänyt lovea mikä näkyy esim autodatan ohjeissa..
ja kun vaihdoin virranjakan ehjästä en merkinnyt sen vanhan asentoa joten miten saan sen varmasti oikeaan kohtaan takaisin?
laatikon päästä olevasta reijästä en ole löytänyt lovea mikä näkyy esim autodatan ohjeissa..
ja kun vaihdoin virranjakan ehjästä en merkinnyt sen vanhan asentoa joten miten saan sen varmasti oikeaan kohtaan takaisin?
päivitystä tilanteeseen.. menin tallille ruuvasin laatikon päästä muovisen mutterin pois jotta näin kunnossa vauhtipyörän.no löysin sieltä ilmeisesti tämän pajan merkkaaman kohdan sellainen uloke vauhtipyörässä ja pyöritin sen ulokkeen sen nuolen kohdalle ja tarkistin että nokan OT merkki kohdillaan ja olihan se,no jatkoin sitten koneen pyörittämistä ja löysin selvän tehtaan tekemän viivan vauhtipyörästä ja pyörittelin sitten sen nuolen kohdalle ja tarkistin että onko mäntä nyt ylimmässä asennossa 1 pytyssä, ja olihan se... mutta nokka akselin OT merkki oli hampaan pielessä.. kysymys kuuluu,riittääkö jos nyt laitan ala pään kohdilleen ja löysään vähän kiristintä ja laitan nokan kohdilleen?
Puhut nyt ilmeisemmin kampuran alapyörästä josta on mennyt kiila paskaks? Älä nyt sit laita sinne "uuttakäytettyä" pyörää ja kiristä se OIKEIN.
Kasitappisen motin pystyy muistaakseni pyörittään ympäri oli hampaat yhen edellä tai jäljessä. Sun tapauksessa sen on oltava jäljessä yhen hampaan koska yhen hampaan aikasempi ennakko aiheuttais tyhjäkäynnin nousun ja paukkeen kierrosten noustessa.
Laita yks hammas eteenpäin ja pyöritä konetta pari rundia. Jos ei nappaa kiinni lyö käyntiin ja kato nouseeko jengat. Ne tehtaan merkit ei joka moottorissa aina täsmää.
Kasitappisen motin pystyy muistaakseni pyörittään ympäri oli hampaat yhen edellä tai jäljessä. Sun tapauksessa sen on oltava jäljessä yhen hampaan koska yhen hampaan aikasempi ennakko aiheuttais tyhjäkäynnin nousun ja paukkeen kierrosten noustessa.
Laita yks hammas eteenpäin ja pyöritä konetta pari rundia. Jos ei nappaa kiinni lyö käyntiin ja kato nouseeko jengat. Ne tehtaan merkit ei joka moottorissa aina täsmää.
toimiiii
ISO kiitos kaikille vastauksista!!!
sain tänään auton kuntoon,élikkäs juurikin tosta kampuran alapyörästä oli kiila hajonnut ja vetänyt jaon yhden hampaan pieleen. no uusi rulla paikkalleen ja 2 kertaa jakopään ajoitus siellä liikkeessä, toisella kertaa oikein.. no eivät ollu muistaneet/osanneet/ tajunneet säätää suhteessa sitä jakajaa oikein.. menin tallille ja käänsin jakajan kohdilleen ja toimii.. pitänee vielä ottaa aika johonkin oikeeseen liikkeeseen et pistää sytkän just kohdilleen..
sain tänään auton kuntoon,élikkäs juurikin tosta kampuran alapyörästä oli kiila hajonnut ja vetänyt jaon yhden hampaan pieleen. no uusi rulla paikkalleen ja 2 kertaa jakopään ajoitus siellä liikkeessä, toisella kertaa oikein.. no eivät ollu muistaneet/osanneet/ tajunneet säätää suhteessa sitä jakajaa oikein.. menin tallille ja käänsin jakajan kohdilleen ja toimii.. pitänee vielä ottaa aika johonkin oikeeseen liikkeeseen et pistää sytkän just kohdilleen..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa