Passat 1.8i -97 moniurahihnan ja kiilahihnan vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.8i -97 moniurahihnan ja kiilahihnan vaihto
Tartteis vaihtaa otsikon mukaiseen vapari passattiin kiilahihna ja moniurahihna. Näyttää vaan kovin ahtaalta, pitääkö keula purkaa huolto asentoon? Ilmeisesti tuo kiilahihnan hihna pyörä pitää halkaista kun siinä ei taida mitään säätöä olla. Moniurahihnalla on kiristin ja sen toiminnan ymmärrän, tosin ilmeisesti visko pitää edestä ottaa pois.
Vaihto onnistui pihalla pakkasessa. Keulaa en purkanut mutta viskon otin pois ja jätin sen moottorin ja syylärin väliin, kai se ois sielä kokonaan jotenkin pois tullut mutta mahtu olemaan siellä. Moniurahihnan vaihto oli helppo kun vaan sai tuon viskon pultin auki. Kiilahihnan vaihdoin niin että entisen kampesin pois ja uuden voimalla paikalleen, kaipa sen hihnapyörän ois voinu irrottaa mutta varmaan vielä vaikeampi ois ollut niin kun hihna on kireä.
Samalla pyöränlaakeri, alatukivarsi, jarruletkut ja murroksen suojakumi, mutta ompahan nyt katsastettu.
Samalla pyöränlaakeri, alatukivarsi, jarruletkut ja murroksen suojakumi, mutta ompahan nyt katsastettu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa