BCB EGR poisto
Valvoja: ffp jäsenet
BCB EGR poisto
Onko mahdollista poistaa käytöstä ilman MMV syttymistä? Mitenkäs jos ohjais EGR:lle puhdasta ilmaa ilmanpuhdistinkotelolta. On ongelmia imusarjan paineiden kanssa, jää imuventtiili kantamaan. Autolla ajettu n.140tkm ja ongelmia ollu noin 40tkm. Polttoaineen sekaan on laitettu Fuel System Cleaner-ainetta joka auttaa, mut olis kiva päästä eroon koko ongelmasta.
Onhan autossa käytetty 98-oktaanista bensaa? Itse koin sen helpottavan moottorin paskoittumista aikanaan. Suositeltavaa muutenkin 1.6 16v koneelle tuo jalompi menoliemi.
Onko EGR ja kaasuläppä puhdistettu? EGR:ää tosiaan valvotaan moottorinohjauksen toimesta, voithan toki tehdä niin että ajelet EGR:n piuha irti ja nollaat vikakoodin pois esim viikko ennen leimaa ja tökkäät piuhan kiinni takaisin. Poistoon en vielä(kään) ole ohjetta löytänyt, ehkä joku lastunvuolijavelho sen osaisi custom-moottorinohjauksen yhteydessä tehdä, mut kamoon... 77kw vapariin softa? :D
Onko imuventtiilin kantaminen todettu millä tavalla? Itsellä rikkonainen EGR aikanaan heitti imusarjan paineanturin heittelemään ihan epämääräsisiä lukemia tasakaasulla körötellessä, ja tuohon tehtiinkin puristuspainemittaus vielä kaveriksi. Venttiilit pitivät - EGR ei. Karstat lähtee yleensä riittävällä kaasunkäytöllä tai lievällä vesisuihkutuksella kuten joku täällä opasti. En tosin kokeillut. :)
Onko EGR ja kaasuläppä puhdistettu? EGR:ää tosiaan valvotaan moottorinohjauksen toimesta, voithan toki tehdä niin että ajelet EGR:n piuha irti ja nollaat vikakoodin pois esim viikko ennen leimaa ja tökkäät piuhan kiinni takaisin. Poistoon en vielä(kään) ole ohjetta löytänyt, ehkä joku lastunvuolijavelho sen osaisi custom-moottorinohjauksen yhteydessä tehdä, mut kamoon... 77kw vapariin softa? :D
Onko imuventtiilin kantaminen todettu millä tavalla? Itsellä rikkonainen EGR aikanaan heitti imusarjan paineanturin heittelemään ihan epämääräsisiä lukemia tasakaasulla körötellessä, ja tuohon tehtiinkin puristuspainemittaus vielä kaveriksi. Venttiilit pitivät - EGR ei. Karstat lähtee yleensä riittävällä kaasunkäytöllä tai lievällä vesisuihkutuksella kuten joku täällä opasti. En tosin kokeillut. :)
Venttilien kantamista ei ole todettu oikeastaan millään, mutta rupee toimimaan kun käy antamassa satsia oikein kunnolla. Sen jälkeen saattaa toimia vaikka kuinka pitkään varsinkin kun käyttää FSC-ainetta. Polttoaineena on käytetty molempia vaihtelevasti. Tuntuu hölmöltä, että E10 käyttäminen pahentais ongelmaa siinä kun liukkareita seassa. MAP herjaa imusarjanpaineesta. EGR:än piuhaa en halua ottaa irti, koska sillon ei tiedä iskeekö autoon joku muu vika. Onko joku tukkinut EGR:ä sokea levyllä?
Vaikuttaa 1:1 EGR vialta. Minullakin herjasi EGR:n ja MAP:n vaivoista hieman vuorotellen. EGR:n puhdistus tai nilkkasuorana ajelut auttoivat hetkeksi. Olen kirjoitellut aiheesta tänne topikinkin, käytä hakua ja lukaise läpi...
Autoon suositellaan käytettäväksi 98 oktaanista - se pelaa paremmin sillä eikä nakuta. Valitettavasti näistä 16 venttiilikoneista lukee aika paljon juttua, ja juuri 95 bensa on syypäänä. Käy nyt kysymässä marmorilta mitä bensaa suosittelevat..
Sokea EGR laippa heittää saman pakokaasun merkkivalon päälle - ei toimi ilman softan muokkausta. Ota se EGR:n piuha irti ja tunnustele käykö auto paremmin vai ei. Ajotieturi ja vikavalot eivät kerro kaikkea auton sielinelämästä, itse sinun pitää tietää koska se ei käy hyvin ja koska käy. :)
Ilman EGR:ää (siis piuha irti) oma auto pelasi vikavaloa lukuunottamatta hyvin, mutta koska sen pitää toimia leimalle, tilasin ja asensin itse uuden. Uusi EGR pitää sopeuttaa autoon, mikä on kuitenkin varsin simppeli toimenpide. Karstaista vanhaa ei kannata sopeuttaa.
Autoon suositellaan käytettäväksi 98 oktaanista - se pelaa paremmin sillä eikä nakuta. Valitettavasti näistä 16 venttiilikoneista lukee aika paljon juttua, ja juuri 95 bensa on syypäänä. Käy nyt kysymässä marmorilta mitä bensaa suosittelevat..
Sokea EGR laippa heittää saman pakokaasun merkkivalon päälle - ei toimi ilman softan muokkausta. Ota se EGR:n piuha irti ja tunnustele käykö auto paremmin vai ei. Ajotieturi ja vikavalot eivät kerro kaikkea auton sielinelämästä, itse sinun pitää tietää koska se ei käy hyvin ja koska käy. :)
Ilman EGR:ää (siis piuha irti) oma auto pelasi vikavaloa lukuunottamatta hyvin, mutta koska sen pitää toimia leimalle, tilasin ja asensin itse uuden. Uusi EGR pitää sopeuttaa autoon, mikä on kuitenkin varsin simppeli toimenpide. Karstaista vanhaa ei kannata sopeuttaa.
Kiitos ja kumarrus!
EGR vaihdettu ja käytin sopeutuksessa VV-autossa. Nyt pelaa hienosti. Kulutus putos n.1litran.
Meinas usko loppua kun täräytin käyntiin uudella EGR-venttiilillä niin kävi vaan huonommin, koska ei ollu sopeutettu. Aikasemmin ei ole tullut paljoa näiden VAG tuotteiden kanssa pelattu niin en meinannut uskoa, että sopeutus oikeasti vaaditaan.
No, vielä pitää vaihtaa jousto-osa pakoputkeen niin on vihdoinkin kunnossa.
Meinas lähteä jo auto vaihtoon...
EGR vaihdettu ja käytin sopeutuksessa VV-autossa. Nyt pelaa hienosti. Kulutus putos n.1litran.
Meinas usko loppua kun täräytin käyntiin uudella EGR-venttiilillä niin kävi vaan huonommin, koska ei ollu sopeutettu. Aikasemmin ei ole tullut paljoa näiden VAG tuotteiden kanssa pelattu niin en meinannut uskoa, että sopeutus oikeasti vaaditaan.
No, vielä pitää vaihtaa jousto-osa pakoputkeen niin on vihdoinkin kunnossa.
Meinas lähteä jo auto vaihtoon...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa