Seat Leon 1.8T 20v kylmäkäynnistys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Henggah
-
Viestit: 16
Liittynyt: 31.10.2011 18:01

Seat Leon 1.8T 20v kylmäkäynnistys

ViestiKirjoittaja Henggah » 12.2.2012 18:22

Terve!

Pakko tulla kyseleen täältä Guruilta mikä seattia vaivaa, kun ei googlesta löydy oikein vastauksia.

Elikkäs, kun seatin lyö käyntiin tälläisella pakkaskelillä kylmänä, auto käynnistyy normaalisti ja hetken käytyään alkaa moottorin lämpötilamittarissa oleva punainen valo vilkkua piippauksen kera. (valohan ei vilku jos autolla on ajettu aiemmin päivällä, vaikka moottori olisikin kylmä)

Ensin luulin että vikana on moottorin lämpötila-anturi, jonka jo vaihdoin (vaihto ei vaikuttanut muuta kuin tyhjäkäynnin huojumisen tasoittumiseen?)

Jostain osui silmiin että valo alkaa vilkkumaan kun nesteet on vähissä? pitäneekö paikkaansa? Auto kävi huollossa kuukausi takaperin, eikä Forssan Laatu-autossa osattu sanoa mikä on vikana. (että sellanen merkkihuolto)

Ainoa vikakoodi oli "järjestelmä liian laiha"

Ja tosiaan, moottorina AUQ 1.8T 20v

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 12.2.2012 18:35

Paisuntasäiliössö oleva nesteenpinnan tunnistin rikki, kylmällä ilmalla antaa "väärää hälytystä", siskolla 1.8T Golfissa sama vika. Lämpimänä ei vika ilmene.

Uusi paisuntasäiliö korjaa asian.

Henggah
-
Viestit: 16
Liittynyt: 31.10.2011 18:01

ViestiKirjoittaja Henggah » 12.2.2012 19:47

Kiitoksia nopeasta vastauksesta!

Täytyykin tutkiskella asiaa tarkemmin huomenna

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.2.2012 0:05

Tai sit sama kuin mulla. Eli siellä paisuntasäiliön sisällä olevat anturilangat ovat vaan aikain saatossa kertyneet niin paksuun lietteeseen, että se liete toimii eristeenä ja ajotietokone luulee, että nesteen pinta on vajunut, kun ei sähkö kulje langasta toiseen.
Itsellä ainakin lähti pelaamaan (ainakin toistaiseksi) ihan normaalisti, kun putsasin ne langat. Ihan vaan talttakärkisellä ruuvimeisselillä raaputtelemalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa