Jeps! Auto ruiskinut öljyjä tiivisteitä pihalle niin tukossa on ollut. No vaihdoin yhden stefan ja kannentiivisteen ja auto käymään. Alkoi heti puskea öljykorkkiin tuota mönijää ja puhalsi kunnolla ilmaa täyttökorkista ulos vaikka putsasin kaikki huohotinputket. Voiko tukos olla siinä mustassa boksissa koneen lhkossa, mihin yksi huohotinputki menee, olisiko sekin täytynyt putsata. Lisäksi öljyä puskee koneen päässä annessa olevasta anturista. Onko tämä normaalia vai onko kone loppu. ajettu kuitenkin jo reilu 300tkm.
käyntiinkin tuo vaikuttaa kun aukaisee öljykorkin. Auto käy paljon nätimmin korkki auki.
1,6 1F moottorin huohotusongelma?
Valvoja: ffp jäsenet
Sen takiahan nuo pikkulohkot juuri heittää ne öljyt ulos kun siellä lohkon alahelmassa oleva huohotin/öljynerotin jäätyy. Purkki on kiinni lohkossa 3:lla kuusiokoloruuvilla (5mm kanta), otat sen irti ja sulatat sekä kuivaat hyvin. Purkin yläreunasta lähtevän putken alussa on sellainen muoviholkki jonka monet jättävät pois estääkseen jäätymisen. Uudempiin ei ainakaan saa sen kotelon ja siitä lähtevän putken välistä o-rengasta ostettua erikseen joten kannattaa irroittaa putki kotelostaan varovasti. Holkin tehtävänä siinä putkessa on estää öljyn kulkeutuminen ilmanpuhdistinkoteloon mutta kylmissä oloissa tuo tuntuu aiheuttavan jotain aivan muuta.. :)
Edit;
Vai onko tuossa nk. isolohko eli jakaja lohkossa?
Edit2
Näkyy olevankin isolohko, kyllähän se kotelo varmaan sitä kosteaa mönjää kerää isolohkossakin joten irti vaan ja puhdistus.
Edit;
Vai onko tuossa nk. isolohko eli jakaja lohkossa?
Edit2
Näkyy olevankin isolohko, kyllähän se kotelo varmaan sitä kosteaa mönjää kerää isolohkossakin joten irti vaan ja puhdistus.
Sen sitä lähtevän putken puhdistinkin jo perusteelliesti ja sen toisessa pääsä oli joku ihme kuparilanka "suodatin" sykkyrä johon kaikki möhnä oli kiinni jäänyt. Tuon sykkyrän kanssa tultiin siihen tulokseen että revittiin se putkesta pois, mutta tuo kotelo siis täytyy vielä availla ennenkuin luovuttaa tuon moottorin kanssa.
Ongelma jatkuu. Kotelo oli auki. Valkoista mönijää oli, mutta ei sellasita määrää joka haittaisi. Edelleen puhaltaa öljykorkin avatessa voimakkaasti ja kun hetkeksi laittaa korkin kiinni on siinä heti valkoista sakkaa. Öljyä puskee käynnissä läpi myös ylemmästä öljynpaineanturista.
Öljynpaineanturista tämä kaikki alkoikin, kun otin koneen öljyvuoden takia työn alle. Kuvittelin että kampiakselin stefa oli mennyt, mutta kaikki johtuikin vissiin tuosta öljynpaineanturista, joka puskee öljyä läpi melkoisesti ja ajoviima roiskii sen ympäriinsä, tämä kun on jatkunut pitkään on öljyä kertynyt melkoiset määrät vaihteiston päälle.
Tiedän että Näissä koneissa nämä huohotusongelmat ovat hyvinkin yleisiä, mutta eikai se terveen koneen merkki ole kun puhaltaa öljykorkista vai onko muillakin vastaavan koneen kanssa samaa oiretta?
Öljynpaineanturista tämä kaikki alkoikin, kun otin koneen öljyvuoden takia työn alle. Kuvittelin että kampiakselin stefa oli mennyt, mutta kaikki johtuikin vissiin tuosta öljynpaineanturista, joka puskee öljyä läpi melkoisesti ja ajoviima roiskii sen ympäriinsä, tämä kun on jatkunut pitkään on öljyä kertynyt melkoiset määrät vaihteiston päälle.
Tiedän että Näissä koneissa nämä huohotusongelmat ovat hyvinkin yleisiä, mutta eikai se terveen koneen merkki ole kun puhaltaa öljykorkista vai onko muillakin vastaavan koneen kanssa samaa oiretta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa