ABF moottorin viritys (Vääntöä haetaan)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Nemerty
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.12.2011 21:18

ABF moottorin viritys (Vääntöä haetaan)

ViestiKirjoittaja Nemerty » 4.12.2011 22:05

Elikkäs apuja tarviis. Projekti suunnitteilla kesäksi 2013 pitäs valmistuu. Kohteena Seat Toledo 1998 2.0 16v ABF moottorilla jolla ajettu 152tkm. Melko sleeper tyyppistä autoa haetaan. Virityksessä haetaan tasaista vääntöä ja ajettavuutta. En fanita autoja joissa ei tapahdu mitään ennen 5000rpm. Tottakai vapaastihengittävissä moottoreissa tuppaa virittäessä tehot nousta mutta mieluummin uhraan pari hevosta jotta saan enemmän vääntöä.

Ulkoisia muutoksia:
-merkitön maski
-tummennetut takaikkunat
-15" DOTZ:in vanteet
-madalletaan.

Tekniikkaa:
-ColdAir intake
-Peltipakosarja
-2,5" CatBack putkisto
-MegaSquirt 2 v2.2
-tehokkaampi Bensapumppu
-tuottavammat suuttimet
-kanavien virtausten parantelu
-metallinen kannentiiviste
-Korkeus ja kovuussäädettävä alusta
-Säädettävä nokkapyörä
-Kevennystä: pienempi akku, vararengas pois, stereot pois, lexan katto- sekä takaikkunat, kuitukuppipekit.

Asiat joissa kaipaan neuvoja. (saa muutenkin kommentoida)
-AHU moottorin tai muun 1.9TDI:n kampiakseli sekä kiertokanget (Iskunpituus kasvaisi jonka pitäisi kai lisätä kuutiotilavuutta sekä sitä VÄÄNTÖÄ. En ole 100% varma sopivuudesta kuullut juttua että voisi sopia.
-Teenkö vauhtipyörälle mitään kevennänkö vai vaihdanko painavampaan? Vakio on 9,4kg.
-Minkä asteinen nokka-akseli vai annanko olla vakion?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.12.2011 22:20

Eikös nokka-akselit ole se perinteinen vapaasti hengittävien virityksessä vaihdettava kohde? Pitää vaan löytää sellainen jolla pääsee päästömittauksestakin läpi :) Asteet ei kerro kaikkea nokka-akselista.

Kannentiivisteeseen ei taida kannattaa kauheasti alkaa rahaa panostamaan. Perinteiset "pahviset" kestää kuitenkin aika hyvin.

Nemerty
-
Viestit: 4
Liittynyt: 4.12.2011 21:18

Nokkaa

ViestiKirjoittaja Nemerty » 5.12.2011 8:25

Catcams tekee näköjään nokkia joissa imu 261° 11,6mm ja pako ilmeisesti 221° 11,2mm mikäli tulkitsin taulukkoa oikein, kun taas vakio lukemat on 219° ja 220° 10.8mm nostoilla, että kuulostaa ainakin itselle sellaiselta joilla tehokäyrä pysyy vielä järkevänä.
Päästöistä ajattelin kikkailla tuon MegaSquirtin kanssa läpi ja kun vaan syöttöö riittävästi pienentää siksi aikaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa