Moottorin lämmittimistä AXP

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vw-racing
-

Moottorin lämmittimistä AXP

ViestiKirjoittaja vw-racing » 27.11.2011 14:49

En löytänyt suoraan aihetta tähän kysymykseeni niin tehdäänpä kokonaan uusi. Eli kyseessä -02 mk4 golf 1.4 axp koneella. Autossa ei ole minkäänlaista moottorin lämmitintä. Paikallinen paja on ehdottanut säteily lämmitintä kyseiselle koneelle, mutta mitä mieltä te olette tuosta säteily lämmittimestä. Itse olen kuullut melko huonoa kokemusta ettei tahdo kovin hyvin lämmittää, mutta nämä onkin kuulo puheita eikä omakohtaista kokemusta.
Haetaankohan tällä säteilylämmittimellä nyt sitä että öljyt pitäis saada mahdollisimman notkeiksi ettei tule huohotin tukkeutumisia tai muuta mitä näissä ollut "tyyppivikana". Kaverin auto kyseessä niin en osaa sanoa miten pajalla perustelivat tuon lämmitin valinnan, itse veikkaan tuota minkä kerroin.

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.11.2011 15:30

Joihinkin ei ole vaan hyväksytty muita vaihtoehtoja. Parempi se säteilylämmitin on kun ei mitään.

Sitten voihan sinne koittaa askarrella joku yleismallinen letkulämmitin.

makevw
-

ViestiKirjoittaja makevw » 30.11.2011 7:14

Omassa 1.6l AZD koneisessa golffissa on asennettu letkulämmitin. Tuohonkin muistaakseni suositellaan vain säteilylämmittimiä. Hyvin on pelannut tuokin. Ainut on jos lämmittää vain hetken aikaa, niin vesi on vain lämmin siinä ylhäällä missä on lämpöanturitkin ja sitten tulee kylmä vesi kun starttaa. Hetken aikaa ei tiedä motti jaksaako vetää vai eikö jaksa. Pienen kiertovesipumpun melkeen haluaisin tuohon kaveriksi niin lämpeis paremmin jokapaikasta, mutta eipä defalla ole moista tarjota.

weikka
-

ViestiKirjoittaja weikka » 2.12.2011 15:31

Meillä on BLS 1.9TDI motilla oleva tourani ja siihen kans ei ollu tarjolla DEFAlla kuin säteily lämmitin. CALIXilta löyty letkulämmitin ja toimii ihan moitteettomasti ;)

Rannis
-

ViestiKirjoittaja Rannis » 2.12.2011 17:51

axp:ssa on sama lämmitin kuin bca konessa, mun entisessä autossa oli bca kone ja defan lämmitin, mielstäni toimi aika hyvin. huomas hyvin milloin auto oli ollu tolpassa kiinni ja milloin ei. toi lämmitin on aika iso ja lämmittää aika isoa aluetta.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”