passat 1.8T käynnistysongelma jos bensaa alle puolen tankin!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27.5.2009 19:15
passat 1.8T käynnistysongelma jos bensaa alle puolen tankin!
Mikähän piru tuota passat 1.8T -00 vaivaa?
Jos auto on seissyt yön yli ja tankissa on bensaa vain neljännes niin esiin tulee kiusalliinen vika. Kun starttaa autoa niin saa pyörittää vaikka kuinka kauan ja lähtee käyntiin todella vaivalloisesti jos ollenkaan. Mutta toisella käynnistyksellä hörähtää heti.... Sekin riittää jos vain käyttää starttia edestakaisin päällä!
Mutta tämä ongelma häviää täysin jos bensaa on tankissa yli puolen välin! Starttaa välittömästi ilman turhaa pyörittämistä!
Eli bensapulelle vika näyttää viittaavan..
Oiskohan kellään vastaavaan hommaan vinkkejä kautta kokemuksia ettei tulis turhaan päätä raavittua tämän ongelman kanssa!
Bensansuodattimen vaihdoin mutta ei auttanut mitään!
Kiitoksia hyvistä neuvoista!
Jos auto on seissyt yön yli ja tankissa on bensaa vain neljännes niin esiin tulee kiusalliinen vika. Kun starttaa autoa niin saa pyörittää vaikka kuinka kauan ja lähtee käyntiin todella vaivalloisesti jos ollenkaan. Mutta toisella käynnistyksellä hörähtää heti.... Sekin riittää jos vain käyttää starttia edestakaisin päällä!
Mutta tämä ongelma häviää täysin jos bensaa on tankissa yli puolen välin! Starttaa välittömästi ilman turhaa pyörittämistä!
Eli bensapulelle vika näyttää viittaavan..
Oiskohan kellään vastaavaan hommaan vinkkejä kautta kokemuksia ettei tulis turhaan päätä raavittua tämän ongelman kanssa!
Bensansuodattimen vaihdoin mutta ei auttanut mitään!
Kiitoksia hyvistä neuvoista!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27.5.2009 19:15
Ongelma jatkuu...
Sama homma vaivaa aina vaan..
bensansuodatin vaihdettu
ei auta mitään vaikka starttaa tankinkorkki auki..
vaihdoin lämpötila-anturinkin ja puhdistin kaasuläpän, mutta ei ollut mitään vaikutusta
Eivät osanneet volkkariliikkeessäkään neuvoa sen enempää..
Missähän tuolla bensajärjestelmässä on takaiskuventtiili... kai siellä on pakko sellanen olla... onko se tankissa pumpun yhteydessä kun ainakaan muualta en ole löytänyt.
Voiskohan bensapumpun releen vaihtaminen auttaa asiaa..
koska eikös pumpun pitäisi käynnistyä kun kuskin oven avaa.. ainakaan mä en kuullu pumpun ääntä ku oven avas..
mutta tosiaan jos tankki on täynnä bensaa niin käynnistyy välittömästi.. moottorin lämpötilalla tai säällä ei ole vaikutusta käynnistymiseen.
Kyllä osaa olla tympeä vika..
bensansuodatin vaihdettu
ei auta mitään vaikka starttaa tankinkorkki auki..
vaihdoin lämpötila-anturinkin ja puhdistin kaasuläpän, mutta ei ollut mitään vaikutusta
Eivät osanneet volkkariliikkeessäkään neuvoa sen enempää..
Missähän tuolla bensajärjestelmässä on takaiskuventtiili... kai siellä on pakko sellanen olla... onko se tankissa pumpun yhteydessä kun ainakaan muualta en ole löytänyt.
Voiskohan bensapumpun releen vaihtaminen auttaa asiaa..
koska eikös pumpun pitäisi käynnistyä kun kuskin oven avaa.. ainakaan mä en kuullu pumpun ääntä ku oven avas..
mutta tosiaan jos tankki on täynnä bensaa niin käynnistyy välittömästi.. moottorin lämpötilalla tai säällä ei ole vaikutusta käynnistymiseen.
Kyllä osaa olla tympeä vika..
kyllähän tuo vähän siltä kuulostais että bensa putket pääsee tyhjenemään jostain syystä. lähteekö normaalisti käymään jos laitat sytytysvirran päälle muutamaksi sekunniksi avain nollille ja taas virrat päälle. tekee tuon vaikka 2 tai 3 kertaa ennen starttausta. luulisi pumpun lähtevän päälle muutamaksi sekunniksi aina kun virrat laittaa päälle. jos ei lähde heti käymään niin väittäisin vian olevan jossain muualla.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27.5.2009 19:15
Cold Start Problems – MAF, Spark Plugs, Fuel Pump Relay, Coolant Temp Sensor
http://www.audi-sport.net/vb/showthread ... blem-Guide
http://www.audi-sport.net/vb/showthread ... blem-Guide
Käännös (englanti > suomi)Näytä latinisaatio
Aloita 1 sekunnin - Talli - Käynnistyksenesto
Ylikuumenemisen - Waterpump, termostaatti, kannentiiviste
öljystä jäähdytysneste - Öljynjäähdytin, kannentiiviste, Water Wetter
Dies ajaessasi Jakohihna, Boost vuotaa, MISC
Shortsit maahan CEL Fuel Pump Relay, Bad perustelut
2 jakso - Vianmääritys
Useimmat näistä menettelytavoista VAG-COM skannaa auton vianmäärityskoodit. Vaikka voit korjata asioita ilman VAG olet todennäköisesti korvaa osia, jotka eivät todellakaan huono vain sulkea heidät pois. VAG COM on on oltava kaikkien 1.8T mekaanikko. Details tässä http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/18T.html
AIT - Sensor - Tämä on pieni anturi sijaitsee imusarjan juuri, kun kaasua elin. Se valvoo imusarjan lämpötilaan. Se voi saada päällystetty öljyä, ja voi vaikuttaa kaasun mittarilukema, ja tehon häviämisen. Se on yhteinen poistaa se ja puhdista se alkoholin tai elektroniikan puhtaampaa.
Boost Leak - Katso Block 032 VAG Com. Jos Polttoaineen Trims ovat negatiivisia enemmän kuin 5% kuormituksen alue on erittäin hyvät mahdollisuudet, että vuodon jälkeen turbo. Silmämääräinen tarkastus, puristimet, letkujen löyhä yhteys on paras tapa etsiä vuotoja. Yhteinen paikka vuodot on sisäänkäynnin pannukakku putki sijaitsee matkustajan puolella FENDER. Myös pienet linja DV voi rip.
Polttoaineen Trim tiedot täältä - http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html
BOV - Blow off Valve n aukko pois ilman mitataan jonka MMM, ja voi aiheuttaa monia ongelmia, ja vaikeuttaa vianmääritys auton. Paras tapa vianmääritys BOV on korvata se DV ja katso, jos ongelmat jatkuvat.
CAT - Aftermarket high flow Kissat usein uhrata päästöjä vallasta. Ei ole harvinaista, että jälkimarkkinoilla kissoille antaa koodit "on alle raja-arvon" heti. Jotkut ihmiset ovat menestyneet käyttävät O2 adapterit siirtyä taka O2-anturin pois pakokaasujen ja poistaa tämän koodin. O2 simulaattorit eivät toimi 1.8T. Joskus kissat voivat sulaa tai tukkeutua. Running HIG pakokaasun temps pitkäksi aikaa voi aiheuttaa tämän. Yleensä saat kissan koodin, ja katso, että Max lisätä ja jatkuvaa lisätä tasoilla pudota pois. Kun olet tarkistanut kaikki muu on luettelossa, poista alas putken / kissa ja tarkista, että valo paistaa läpi kirkkaasti. Jos valoa on hyvin vähän läpi se on tukossa, ja ne on korvattava.
CTS - Jäähdytysneste Temp Sensor - Tämä osa on altis epäonnistumaan. 2002 ja vanhemmat ajoneuvot oli huono jäähdytysnesteen lämpötila-anturi tehtaalta, että VW päivitetty. Se oli musta anturi, ja nyt hyvä kutsutaan vihreä alkuun jäähdytysnesteen lämpötila-anturi. Estä 011 ja VAG-COM voi seurata jäähdytysnesteen lämpötila on arvaamaton lukemat. Tämä on 7 $ osa. Eivät muutu, kun moottori on kuuma.
Down-Pipe - Katso CAT
DV - Vaihdin Valve - Kun kaasu on suljettu turbo auto, turbo pyörii nopeasti, ja yrittää työntää ilmaa moottoriin. Sulkemalla kaasuvipu ilmassa on mennä minnekään, ja se aiheuttaa suuria paineita piikki. Vaihdin venttiili aktivoituu tyhjiössä linja, ja kun kaasuläpän sulkee luo tyhjiön takana, vaihdin venttiili avautuu ja antaa tien ilmaan. Ilma on palannut takaisin saannin auton jälkeen MAF. Kun DV ei se vuotaa ilmaa tämän ympyrän malli aiheuttaa lisätä ongelmia.
2001 ja vanhemmat autot ovat heikko DV joka on altis epäonnistumaan. 2002 ja uudemmat autot ovat parannettu muotoilu. Se on kestävä, edullinen (35 $) ja se vastaa hyvin nopeasti. Osanumero hyvästä venttiili päättyy 710 N. DV sijaitsee takana oikealla puolella moottorin, se on 1 iso letku, ja 1 pieni liitetystä sitä, ja toinen pää on kytketty saanti letku käynnissä on AirBox. Voit testata, jos DV ole poistaa DV, paina kalvo, laita peukalosi alkuun nänni, ja vapauta sitten kalvo. Olisi imu luoda päällä DV joka estää pallean palaamasta. Jos ei ole imua jälkeen kalvo vuotaa ja venttiili olisi korvattava. Jos venttiili on hyvä, tarkista VAC linja johtaviin venttiili joka leikataan n / kyyneleitä.
ECU - ecua vastaa lähes kaikkien toimintojen auton. Jos ECU on epäillyt huono osa, sinun on käytettävä Scan Tool kuten VAG-COM yrittää kommunikoida ecua. Jos et pysty muodostamaan yhteyttä ecua, niin ECU on vaihdettava. Tarkista kaikki sähköliitännät. Tarkista sulakkeet ja Palaneet sulakkeet. Riippumatta tappoi ecua saattaa tappaa uuteen.
ECU poisto menettely - http://www.goapr.com/VW/support/ecu_tt_ ... _jetta.pdf
Polttoainepumpun Relay - polttoainepumpun rele on sijoitettu kuljettajan puolelle kick-paneeli. Poista alapaneelit päästä rele ruutuun. Kun polttoainepumpun rele menee huonosti se herättää monia vikakoodit ja sähkö shortsit maahan. Polttoainepumpun rele käytetään myös kytkeä suonensisäisesti, ja näyttää injektori lyhyt maahan epäonnistumisia. Jos avaat oven kuulet pumppu kick on, jos pumppu ei enää potkuja on, ja koet näitä koodeja toistuvasti, vaihda polttoainepumppu rele.
Polttoainesuodatin - polttoainesuodatin näistä autoista on luokiteltu eliniän suodatin VW. Mitä jälkimarkkinoilla on todettu, että suuri HP-sovellukset voivat törmätä polttoaineen ongelmia likaisen polttoainesuodattimet. 30K miles on realistisempi välein korvaamisesta kun työntää järjestelmään. Polttoainesuodatin on sijoitettu auton lähellä kaasusäiliö. Se on pieni leike letkut. Poistaa letkut paina ensin leikkeen päähän letkun ja se tulee pois helposti. Saatat tarvita pientä ruuvimeisseliä tätä, ja olla valmiita polttoainetta vuotaa.
Kannentiiviste Head tiivisteet voi aiheuttaa ylikuumenemisen, öljyn kulutusta tai jäähdytysnestettä öljyn. Olen kuullut vain yhden jos kannentiiviste epäonnistumisesta 1.8T, ja se oli auto käynnissä 30 kg sekä lisätä ja käyttää ruuveja. Tämä on korjaus parempi jättää kokenut mekaanikko ja on yleensä viimeinen erä tehdä, kun kaikki muut heikentänyt on arvioitu. ylikuumeneminen on yleensä vesipumppu, ja jäähdytysnesteen öljy on yleensä öljynjäähdytin ei ole sisäisesti.
Käynnistyksenestolaite - Nämä autot on varustettu Lukituslaitteisiin varkauden estämiseksi. Jos olet vaihtaa ECU ei vastaa ylös ecua ja klusterin, se alkaa hetken ja sitten kuolee jatkuvasti. On 2 erilaista käynnistyksenestolaite. Immo II käytetään valmiiksi 2002, ja Immo III käytetään 2002 +. Käynnistyksenestolaite ecua info löytyy VAG-COM sivusto.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html
Jos vaihtamisen moottorin autoon ilman Ajonestolaite / cluster, saat ohjelmisto swap alkaen REVO, ja Dahlbäck että poista käynnistyksenestolaite.
Sytytyskelat - Nämä ovat kuuluisia osat 1.8T ne ovat erittäin alttiita epäonnistumiseen. VW on ollut muistuttaa näitä, koska ne ei ole nopeasti 2001 + autoja. Tarkistaa huono kelojen paras tapa on ja VAG-COM. Log Blocks 015 ja 016. Tämä on sytytyskatkot laskuri. Ajaa autoa tai anna sen käydä, ja etsiä misfires. Jos sinulla on huono kela näet vasta lisäys sylinteri. Jos sinulla on yksi laskee jopa niin se on todennäköisesti huono kela. Sammuta moottori ja ottaa sen kela pois ja vaihtaa sen toisen kelan. Sylinterit luetaan vasemmalta oikealle 1,2,3,4 kun tarkastellaan moottorin edestä. Käytä VAG uudelleen nähdäksesi misfires on myös vaihdoin toisen pullon. Jos se muutti, niin sinulla on huono kelan. Vaihda se. Jos ne eivät liiku, sinulla todennäköisesti on pistoke ongelma. Joissakin autoja sytytyskelat on ongelmia, ja ne ponnahtaa ulos sylinterin kannen ja menettävät yhteyden pistoke. Liittimet olisi momenttiin ja 22 ft-lbs kun muuttunut. Jos kelat edelleen pop-up, ja ne ovat momenttiin oikein olen luonut kiinnike pakki pitää niitä alaspäin - katso sig.
Limp Mode - Nämä autot on suunniteltu suojaamaan itsensä moottorin vaurioita. Jos moottori parantaa liikaa, ja moottori ei saa tarpeeksi polttoainetta se menee ontua tilaan, jossa sysäys vain suojata moottoria. Se rajoittaa lisätä ohjaamalla solenoidi on ohivirtausläppä rivi (N75), sulkemalla sähköisen kaasuläpän tai avaamalla DV-venttiili. Jos sinulla on ontua tila Parasta on saada auto skannataan koodit ja nähdä, mikä on väärin. Katsokaa polttoaineen trimmit merkkejä käynnissä vähärasvaista, ja etsiä MMM ongelmia, tai O2-anturi ongelmia. Etsiä mahdollisia lisätä ongelmia kirjaudu Block 115 ja näet määritelty Vs todellista potkua. Jos et ylitä määriteltyä niin on hyvin mahdollista, että sinulla menee tällä veltolta tilaan. Kanta määritelty on enintään 14 Psi: n 2002 + auto.
MAF - Massa ilmavirtausmittari mitataan ilmaa menee moottorin. Se sijaitsee ulostulon AirBox, ja sijaitsee sylinterimäinen putkeen. ECU lukee MMM signaali, ja ruiskuttaa polttoainetta suhteessa ilmavirtaa. On olemassa muutamia eri tapoja MAF voi epäonnistua. MAF voi saada päällystetty öljyä, eikä lue kunnolla. Tämä on yhteinen, jos se tapahtuu oikein asennuksen jälkeen CAI, tai K & N suodatin. Se voi olla siivottu ja 99% isopropyylialkoholia, tai laadun elektroniikan puhtaampaa. Poista anturi asuminen ja puhdas anturielementti.
MAF anturit myös mennä huono, koska liikaa ilmavirtaa. Käytössä auto suurempi turbo ilmavirta on niin suuri, että MMM tekijä saa polttaa pois ylimääräiset ilmavirrasta. Se on yhteinen suurentaminen asuntojen estää tätä (muita muutoksia vaaditaan).
Tarkistaa Bad MAF paras tapa on ja VAG-com. Block 002 Näytä ilmamassa kennosta. Tyhjäkäynnillä ilman virtaus on 2-4 grammaa / toinen. Kanssa täydellä kuormituksella juosta Redline käsittelyssä pitäisi näyttää enintään 170 g / s haketetaan auton. Etsi Jumpy lukemat on MMM, joka voi osoittaa ongelman. Lisätietoja tästä http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html Jos epäilet MMM on huono, yksi tapa testata on irrottaa MMM, usein jos MAF on antaa vääriä lukemia ja järkyttää tankkaus. Jos irrotat sen, ecun ohittaa MMM ja valumista lähtötilanteen taulukoita. Ole varovainen, sillä vauhtia vuotaa tai alipaine vuoto voi olla miss-diagnosoitu huono MMM, koska he heittävät pois lukemien MAF. (Air livahtaa noin MMM).
MBC - Manual Boost Controller. Usein ihmiset haluavat lisätä niiden auton, ja käyttää MBC. Vaikka MBC: n voi saada enemmän lisätä ne aiheuttavat nykivät osa kaasulla ajo, ja voi aiheuttaa yli lisätä usein laittaa auton ponnettoman tilaan. Miten MBC toimii tapahtuu verenvuoto pois ilma ohivirtausläppä valvonnasta linjaa. Ohivirtausläppä on mekaaninen Nielu venttiili turboahtimen, joka avautuu, jotta pakokaasujen hiipiä ympäri turbo. Verenlaskun pois ilmaa linjan, hukkaportti avautuu vähemmän, enemmän pakokaasu kulkee turbo, ja saat lisää potkua.
Great tiedot MBC täällä - http://www.boostvalve.com/tech/1.8T-DBW.html
Ja yleinen Turbo / ohivirtausläppä tiedot tästä http://www.streetracersonline.com/artic ... tegate.php
N75 - N75 on sähköinen magneettiventtiili että ecun käytön valvontaa tehostaa. Se sijaitsee saannin letkun lähellä takana oikealla puolella moottorin. Se on 3-yhteyksiä.
1. Yhdistää periä putkeen = paine lähde
2. Yhdistää ohivirtausläppä toimilaite
3. Yhteyden saanti letku - verta linja.
ECU sykkii tämän venttiilin korkean taajuuden vuodatusilman pois hukkaportti linjan. Se tekee tämän perusteella asento ja moottorin kuormituksella. Jos venttiili, tai jokin kiinnityksiä yhteydessä se on vuotoja silloin ei voi olla vakavia edistää sääntelyn ongelmia. Sen tehtävänä on samanlainen MBC edellä. Saada enemmän lisätä ihmisten usein vaihtaa eri N75 venttiilit. Nämä erilaiset venttiilit on yksinkertaisesti erilainen vastaus ominaisuus, ja se toimii eri, kun otetaan huomioon saman signaalin eculla. He voivat saada enemmän lisätä, vähemmän lisätä, tai edes suuren sysäyksen piikki vaihtamalla N75: n.
O2 Sensor - Koska tiukat päästöjen näiden 1.8T merkit ovat hyvin herkkiä lukemat O2 anturit. MY 2001 + on laajakaistainen edessä O2 anturi suurella tarkkuudella ja lineaarinen vaste. Auto säätää tankkauksen perusteella lukemat anturin. Jos anturi on yli kuumennetaan, altistua lyijyn (rotu kaasu), tulvii noki (liian rikas) tai vain vanha, se voi antaa auton vääriä lukemia, ja auto ei ole asianmukainen tankkaus. Kun O2 anturit mennä huono ja ecun havaitsee auto ajaa varaukseen tankkaus kartat ja ei voi muuttaa ja lisätä vuotoja, polttoaineen paine, MMM lukemat tai muu tekijä, joka vaikuttaa tankkaus. Tarkistaa huono anturi ensiksi tehtävä suoritetaan lohko 032 VAG-com. Jos anturit ovat huonoja, lukemat ovat molemmat 0%, vaihda Front O2-anturi. Jos anturi on huono, se myös vastaa hitaasti, ja saavuttaa huippunsa. Hakkuut Block 031 näyttää lambda lukemisen O2-anturi sekä pyynnön lambda ecusta. Saada ilman ja polttoaineen suhde kerrotaan lambda 14,7. Jos LGO osoittaa lambda hyppy hurjasti, kun virtaa pyydystä, tai ehkä se tasaiselle rivit kohtuuttomia, niin O2 anturi on vaihdettava. Se on 50 $ osa. Jos O2 anturit saada shorted ulos tai johtoja saat vetää, ne vaurioittavat ecua olla varovainen johdot nämä anturit. 2000 ja vanhemmat autot eivät ole laajakaistainen anturi, mutta ne ovat vielä tehdä joitakin muutoksia ja tankkaus perustuva anturi.
Öljynjäähdytin Oild Cooler näistä autoista käyttää kilpi ja levylämmönsiirrin. Öljy toisella puolella, jäähdytysneste toisella puolella. Usein kova koskevan jäähdytin voi epäonnistua ja öljyn ja jäähdytysnesteen sekoitetaan yhteen. Tämä on usein diagnosoidaan väärin niin huono kannentiiviste. Voit testata tämän poistaa jäähdytysnesteen letkut ja soveltaa ilmanpainetta öljynjäähdytin ja tarkkaile vuotoja. Öljynjäähdytin on yläpuolella öljynsuodatin.
Sytytystulpat - heikkoon kela pakkausta, että nämä autot ovat, ja suuri lisätä paineita, että he johtavat, sytytystulpat ovat erittäin tärkeitä. Sytytystulpat on turbo autot on mukava tiukka ero 0,028 "on suositeltavaa. Sytytystulpat voi tulla "pre-gapped", mutta sinun tulee aina tarkistaa ero, sillä vaihtelu voi olla vaikeaa ja aiheuttaa ongelmia. Pistokkeet ovat halpoja, joten paras tapa vianmääritys ei korvata niitä tai vedä niitä ja tarkista ero. Hyvä halpa korvaaminen pistoke on vähän siistimpi on NGK-BKR7E kupari pistoke. He tarvitsevat muuttuvat useammin, mutta ne ovat halpoja.
Termostaatti - Termostaatit voi aiheuttaa ylikuumenemisen. Yleisin on waterpump. Termostaatit ovat suhteellisen edullisia, ja niitä voidaan muuttaa din puoli tuntia. Jos auto ylikuumenee, tai on taipumus piikki ylöspäin temp ja valitse avattavasta normaaliin Temp, se voi olla termostaatti.
Jakohihna Jos ajo pitkin ja saat 60 + K mailin auto toimii hyvin ja yhtäkkiä kuolee, on hyvin mahdollista, että Jakohihna on rikki, tai viety joitakin hampaita. Tämä on erittäin kallista korjata ja olisi voitu estää ollut tehdas suositteli parempaa palvelua välein vyön. Vahinkojen arviot johonkin polveutua 600 - 1800 $ korjata tällaisen epäonnistumisen. 60K miles on hyvä aika vaihtaa Jakohihna, jotkut vyöt kestänyt 90K, mutta se ei ole riskin arvoista. Voit testata tämän epäonnistumisen, vedä pois Jakohihna kansi ja kampiakselin moottorin käsin. Jos nokka vaihde ei käänny olet huono ajoitus vyö. Korjaaminen on parasta jättää hyvä mekaanikko. - Jos menee täydellä kaasulla ja auto yhtäkkiä kuolee, tarkista lisätä letku ajautunut --
TB - kaasu näistä autoista on ajaa linjoja, se on sähköinen kaasuläppä on lanka liitteenä. Yleisin Tuberkuloosi vain vaatii sopeutumista, tai puhdistaminen on carb puhtaampaa. Tämä menettely osoittaa, kuinka TBA. TBA voidaan parantaa tyhjäkäynnillä, ja osa kaasupolkimen toimintaa. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html. Puhdistaa TB poista se, ja spray sisältä carb puhtaampaa. Pyyhi pois jäämien saa rakentaa sinne. ÄLÄ portti Tt 1.8T se ei tyhjäkäynnillä kunnolla.
Race Polttoaine - 1.8T moottorit Love huikeita polttoainetta, mutta ne voivat olla kylmä käynnistyksen ongelmia, ja jos olet suorittanut lyijypitoisen kilpailu polttoaineen voit pilata Kissa ja sinun O2 anturit. Käytä aina lyijytöntä polttoainetta 1.8T, jos olet kissan vähemmän, ja sinulla on ylimääräistä o2 anturit.
VAC Leak - VAC vuoto aiheuttaa YK-mittarin kautta ilma pääsee moottori ja se toimii laiha. Jos ilma ei mitata MMM silloin polttoainetta ei saa pistää. O2 anturi korvaa paljon tätä, mutta sillä on rajansa. Voit tarkistaa VAC vuoto, kirjaudu Block 032 ja tarkista vapaa polttoaineen TRIM. Jos se on enemmän kuin +2% luultavasti on VAC vuoto jossain. Tarkista letkut ja liitännät irti puristimet leikatun letkut täällä on tullut yhteisiä alueita VAC vuotoja.
Turbo syöttöputken ei ole varmistettu, DV-linja vuotaa, kampikammion huohotin Y putken kohdalta, linja polttokenno paineensäätimen saa kuluneet ja vuotoja, imusarjan tiiviste voi vuotaa, ja PCV linjan mukaisesti imusarja vuotaa. Löytää vuodot jotkut spray eetteriin, tai Starter spray ympäri moottorin lahden ja kuunnella muutosten joutokäynnin. Jos saat muutoksen ruiskuttamalla tietyllä alueella etsiä vuotoja siellä.
Waterpump - Lähes kaikki ylikuumeneminen ongelmia olen nähnyt näitä moottoreita on peräisin vesipumpun. VW käyttää muovista impellar on uritettu / valettu akselille. Nämä splines nauhat, tai pumpun halkeamia ja impellar liukua akselille suurilla nopeuksilla. Jos auto on ylikuumeneminen on parasta vaihtaa waterpump. Voit tehdä T-stat ensin nähdä, jos onni, mutta joka kerta, kun olen nähnyt yrittävät tätä se vesipumpun anyways. Tämä tapahtuu jo 35K miles. Samalla kun siellä tekemässä vesipumppu, muuttaa Jakohihna. Hammashihna näistä voi mennä jo 60K miles. On useita yrityksiä, jotka tekevät sarjat tehdä Jakohihna ja vesipumppu. www.ecstuning.com on hyvä.
Water Wetter - Water Wetter on lisäaine, jota käytetään poistamaan pintajännitystä vedestä. Se parantaa vesien jäähdytys taito jäähdytysjärjestelmässä, koska se estää helmikoristelu veden, ja herättää kiehumispiste. Water Wetter ei saa käyttää G12 jäähdytysnestettä. Se on parasta kilpa-autoihin toimii vain vettä. Jos lisäät tämän jäähdytysnesteen säiliöön saat ikävä öljyinen sludg säiliö. Aallot
Ehdota parempaa käännöstä
Aloita 1 sekunnin - Talli - Käynnistyksenesto
Ylikuumenemisen - Waterpump, termostaatti, kannentiiviste
öljystä jäähdytysneste - Öljynjäähdytin, kannentiiviste, Water Wetter
Dies ajaessasi Jakohihna, Boost vuotaa, MISC
Shortsit maahan CEL Fuel Pump Relay, Bad perustelut
2 jakso - Vianmääritys
Useimmat näistä menettelytavoista VAG-COM skannaa auton vianmäärityskoodit. Vaikka voit korjata asioita ilman VAG olet todennäköisesti korvaa osia, jotka eivät todellakaan huono vain sulkea heidät pois. VAG COM on on oltava kaikkien 1.8T mekaanikko. Details tässä http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/18T.html
AIT - Sensor - Tämä on pieni anturi sijaitsee imusarjan juuri, kun kaasua elin. Se valvoo imusarjan lämpötilaan. Se voi saada päällystetty öljyä, ja voi vaikuttaa kaasun mittarilukema, ja tehon häviämisen. Se on yhteinen poistaa se ja puhdista se alkoholin tai elektroniikan puhtaampaa.
Boost Leak - Katso Block 032 VAG Com. Jos Polttoaineen Trims ovat negatiivisia enemmän kuin 5% kuormituksen alue on erittäin hyvät mahdollisuudet, että vuodon jälkeen turbo. Silmämääräinen tarkastus, puristimet, letkujen löyhä yhteys on paras tapa etsiä vuotoja. Yhteinen paikka vuodot on sisäänkäynnin pannukakku putki sijaitsee matkustajan puolella FENDER. Myös pienet linja DV voi rip.
Polttoaineen Trim tiedot täältä - http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html
BOV - Blow off Valve n aukko pois ilman mitataan jonka MMM, ja voi aiheuttaa monia ongelmia, ja vaikeuttaa vianmääritys auton. Paras tapa vianmääritys BOV on korvata se DV ja katso, jos ongelmat jatkuvat.
CAT - Aftermarket high flow Kissat usein uhrata päästöjä vallasta. Ei ole harvinaista, että jälkimarkkinoilla kissoille antaa koodit "on alle raja-arvon" heti. Jotkut ihmiset ovat menestyneet käyttävät O2 adapterit siirtyä taka O2-anturin pois pakokaasujen ja poistaa tämän koodin. O2 simulaattorit eivät toimi 1.8T. Joskus kissat voivat sulaa tai tukkeutua. Running HIG pakokaasun temps pitkäksi aikaa voi aiheuttaa tämän. Yleensä saat kissan koodin, ja katso, että Max lisätä ja jatkuvaa lisätä tasoilla pudota pois. Kun olet tarkistanut kaikki muu on luettelossa, poista alas putken / kissa ja tarkista, että valo paistaa läpi kirkkaasti. Jos valoa on hyvin vähän läpi se on tukossa, ja ne on korvattava.
CTS - Jäähdytysneste Temp Sensor - Tämä osa on altis epäonnistumaan. 2002 ja vanhemmat ajoneuvot oli huono jäähdytysnesteen lämpötila-anturi tehtaalta, että VW päivitetty. Se oli musta anturi, ja nyt hyvä kutsutaan vihreä alkuun jäähdytysnesteen lämpötila-anturi. Estä 011 ja VAG-COM voi seurata jäähdytysnesteen lämpötila on arvaamaton lukemat. Tämä on 7 $ osa. Eivät muutu, kun moottori on kuuma.
Down-Pipe - Katso CAT
DV - Vaihdin Valve - Kun kaasu on suljettu turbo auto, turbo pyörii nopeasti, ja yrittää työntää ilmaa moottoriin. Sulkemalla kaasuvipu ilmassa on mennä minnekään, ja se aiheuttaa suuria paineita piikki. Vaihdin venttiili aktivoituu tyhjiössä linja, ja kun kaasuläpän sulkee luo tyhjiön takana, vaihdin venttiili avautuu ja antaa tien ilmaan. Ilma on palannut takaisin saannin auton jälkeen MAF. Kun DV ei se vuotaa ilmaa tämän ympyrän malli aiheuttaa lisätä ongelmia.
2001 ja vanhemmat autot ovat heikko DV joka on altis epäonnistumaan. 2002 ja uudemmat autot ovat parannettu muotoilu. Se on kestävä, edullinen (35 $) ja se vastaa hyvin nopeasti. Osanumero hyvästä venttiili päättyy 710 N. DV sijaitsee takana oikealla puolella moottorin, se on 1 iso letku, ja 1 pieni liitetystä sitä, ja toinen pää on kytketty saanti letku käynnissä on AirBox. Voit testata, jos DV ole poistaa DV, paina kalvo, laita peukalosi alkuun nänni, ja vapauta sitten kalvo. Olisi imu luoda päällä DV joka estää pallean palaamasta. Jos ei ole imua jälkeen kalvo vuotaa ja venttiili olisi korvattava. Jos venttiili on hyvä, tarkista VAC linja johtaviin venttiili joka leikataan n / kyyneleitä.
ECU - ecua vastaa lähes kaikkien toimintojen auton. Jos ECU on epäillyt huono osa, sinun on käytettävä Scan Tool kuten VAG-COM yrittää kommunikoida ecua. Jos et pysty muodostamaan yhteyttä ecua, niin ECU on vaihdettava. Tarkista kaikki sähköliitännät. Tarkista sulakkeet ja Palaneet sulakkeet. Riippumatta tappoi ecua saattaa tappaa uuteen.
ECU poisto menettely - http://www.goapr.com/VW/support/ecu_tt_ ... _jetta.pdf
Polttoainepumpun Relay - polttoainepumpun rele on sijoitettu kuljettajan puolelle kick-paneeli. Poista alapaneelit päästä rele ruutuun. Kun polttoainepumpun rele menee huonosti se herättää monia vikakoodit ja sähkö shortsit maahan. Polttoainepumpun rele käytetään myös kytkeä suonensisäisesti, ja näyttää injektori lyhyt maahan epäonnistumisia. Jos avaat oven kuulet pumppu kick on, jos pumppu ei enää potkuja on, ja koet näitä koodeja toistuvasti, vaihda polttoainepumppu rele.
Polttoainesuodatin - polttoainesuodatin näistä autoista on luokiteltu eliniän suodatin VW. Mitä jälkimarkkinoilla on todettu, että suuri HP-sovellukset voivat törmätä polttoaineen ongelmia likaisen polttoainesuodattimet. 30K miles on realistisempi välein korvaamisesta kun työntää järjestelmään. Polttoainesuodatin on sijoitettu auton lähellä kaasusäiliö. Se on pieni leike letkut. Poistaa letkut paina ensin leikkeen päähän letkun ja se tulee pois helposti. Saatat tarvita pientä ruuvimeisseliä tätä, ja olla valmiita polttoainetta vuotaa.
Kannentiiviste Head tiivisteet voi aiheuttaa ylikuumenemisen, öljyn kulutusta tai jäähdytysnestettä öljyn. Olen kuullut vain yhden jos kannentiiviste epäonnistumisesta 1.8T, ja se oli auto käynnissä 30 kg sekä lisätä ja käyttää ruuveja. Tämä on korjaus parempi jättää kokenut mekaanikko ja on yleensä viimeinen erä tehdä, kun kaikki muut heikentänyt on arvioitu. ylikuumeneminen on yleensä vesipumppu, ja jäähdytysnesteen öljy on yleensä öljynjäähdytin ei ole sisäisesti.
Käynnistyksenestolaite - Nämä autot on varustettu Lukituslaitteisiin varkauden estämiseksi. Jos olet vaihtaa ECU ei vastaa ylös ecua ja klusterin, se alkaa hetken ja sitten kuolee jatkuvasti. On 2 erilaista käynnistyksenestolaite. Immo II käytetään valmiiksi 2002, ja Immo III käytetään 2002 +. Käynnistyksenestolaite ecua info löytyy VAG-COM sivusto.
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/I ... pping.html
Jos vaihtamisen moottorin autoon ilman Ajonestolaite / cluster, saat ohjelmisto swap alkaen REVO, ja Dahlbäck että poista käynnistyksenestolaite.
Sytytyskelat - Nämä ovat kuuluisia osat 1.8T ne ovat erittäin alttiita epäonnistumiseen. VW on ollut muistuttaa näitä, koska ne ei ole nopeasti 2001 + autoja. Tarkistaa huono kelojen paras tapa on ja VAG-COM. Log Blocks 015 ja 016. Tämä on sytytyskatkot laskuri. Ajaa autoa tai anna sen käydä, ja etsiä misfires. Jos sinulla on huono kela näet vasta lisäys sylinteri. Jos sinulla on yksi laskee jopa niin se on todennäköisesti huono kela. Sammuta moottori ja ottaa sen kela pois ja vaihtaa sen toisen kelan. Sylinterit luetaan vasemmalta oikealle 1,2,3,4 kun tarkastellaan moottorin edestä. Käytä VAG uudelleen nähdäksesi misfires on myös vaihdoin toisen pullon. Jos se muutti, niin sinulla on huono kelan. Vaihda se. Jos ne eivät liiku, sinulla todennäköisesti on pistoke ongelma. Joissakin autoja sytytyskelat on ongelmia, ja ne ponnahtaa ulos sylinterin kannen ja menettävät yhteyden pistoke. Liittimet olisi momenttiin ja 22 ft-lbs kun muuttunut. Jos kelat edelleen pop-up, ja ne ovat momenttiin oikein olen luonut kiinnike pakki pitää niitä alaspäin - katso sig.
Limp Mode - Nämä autot on suunniteltu suojaamaan itsensä moottorin vaurioita. Jos moottori parantaa liikaa, ja moottori ei saa tarpeeksi polttoainetta se menee ontua tilaan, jossa sysäys vain suojata moottoria. Se rajoittaa lisätä ohjaamalla solenoidi on ohivirtausläppä rivi (N75), sulkemalla sähköisen kaasuläpän tai avaamalla DV-venttiili. Jos sinulla on ontua tila Parasta on saada auto skannataan koodit ja nähdä, mikä on väärin. Katsokaa polttoaineen trimmit merkkejä käynnissä vähärasvaista, ja etsiä MMM ongelmia, tai O2-anturi ongelmia. Etsiä mahdollisia lisätä ongelmia kirjaudu Block 115 ja näet määritelty Vs todellista potkua. Jos et ylitä määriteltyä niin on hyvin mahdollista, että sinulla menee tällä veltolta tilaan. Kanta määritelty on enintään 14 Psi: n 2002 + auto.
MAF - Massa ilmavirtausmittari mitataan ilmaa menee moottorin. Se sijaitsee ulostulon AirBox, ja sijaitsee sylinterimäinen putkeen. ECU lukee MMM signaali, ja ruiskuttaa polttoainetta suhteessa ilmavirtaa. On olemassa muutamia eri tapoja MAF voi epäonnistua. MAF voi saada päällystetty öljyä, eikä lue kunnolla. Tämä on yhteinen, jos se tapahtuu oikein asennuksen jälkeen CAI, tai K & N suodatin. Se voi olla siivottu ja 99% isopropyylialkoholia, tai laadun elektroniikan puhtaampaa. Poista anturi asuminen ja puhdas anturielementti.
MAF anturit myös mennä huono, koska liikaa ilmavirtaa. Käytössä auto suurempi turbo ilmavirta on niin suuri, että MMM tekijä saa polttaa pois ylimääräiset ilmavirrasta. Se on yhteinen suurentaminen asuntojen estää tätä (muita muutoksia vaaditaan).
Tarkistaa Bad MAF paras tapa on ja VAG-com. Block 002 Näytä ilmamassa kennosta. Tyhjäkäynnillä ilman virtaus on 2-4 grammaa / toinen. Kanssa täydellä kuormituksella juosta Redline käsittelyssä pitäisi näyttää enintään 170 g / s haketetaan auton. Etsi Jumpy lukemat on MMM, joka voi osoittaa ongelman. Lisätietoja tästä http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html Jos epäilet MMM on huono, yksi tapa testata on irrottaa MMM, usein jos MAF on antaa vääriä lukemia ja järkyttää tankkaus. Jos irrotat sen, ecun ohittaa MMM ja valumista lähtötilanteen taulukoita. Ole varovainen, sillä vauhtia vuotaa tai alipaine vuoto voi olla miss-diagnosoitu huono MMM, koska he heittävät pois lukemien MAF. (Air livahtaa noin MMM).
MBC - Manual Boost Controller. Usein ihmiset haluavat lisätä niiden auton, ja käyttää MBC. Vaikka MBC: n voi saada enemmän lisätä ne aiheuttavat nykivät osa kaasulla ajo, ja voi aiheuttaa yli lisätä usein laittaa auton ponnettoman tilaan. Miten MBC toimii tapahtuu verenvuoto pois ilma ohivirtausläppä valvonnasta linjaa. Ohivirtausläppä on mekaaninen Nielu venttiili turboahtimen, joka avautuu, jotta pakokaasujen hiipiä ympäri turbo. Verenlaskun pois ilmaa linjan, hukkaportti avautuu vähemmän, enemmän pakokaasu kulkee turbo, ja saat lisää potkua.
Great tiedot MBC täällä - http://www.boostvalve.com/tech/1.8T-DBW.html
Ja yleinen Turbo / ohivirtausläppä tiedot tästä http://www.streetracersonline.com/artic ... tegate.php
N75 - N75 on sähköinen magneettiventtiili että ecun käytön valvontaa tehostaa. Se sijaitsee saannin letkun lähellä takana oikealla puolella moottorin. Se on 3-yhteyksiä.
1. Yhdistää periä putkeen = paine lähde
2. Yhdistää ohivirtausläppä toimilaite
3. Yhteyden saanti letku - verta linja.
ECU sykkii tämän venttiilin korkean taajuuden vuodatusilman pois hukkaportti linjan. Se tekee tämän perusteella asento ja moottorin kuormituksella. Jos venttiili, tai jokin kiinnityksiä yhteydessä se on vuotoja silloin ei voi olla vakavia edistää sääntelyn ongelmia. Sen tehtävänä on samanlainen MBC edellä. Saada enemmän lisätä ihmisten usein vaihtaa eri N75 venttiilit. Nämä erilaiset venttiilit on yksinkertaisesti erilainen vastaus ominaisuus, ja se toimii eri, kun otetaan huomioon saman signaalin eculla. He voivat saada enemmän lisätä, vähemmän lisätä, tai edes suuren sysäyksen piikki vaihtamalla N75: n.
O2 Sensor - Koska tiukat päästöjen näiden 1.8T merkit ovat hyvin herkkiä lukemat O2 anturit. MY 2001 + on laajakaistainen edessä O2 anturi suurella tarkkuudella ja lineaarinen vaste. Auto säätää tankkauksen perusteella lukemat anturin. Jos anturi on yli kuumennetaan, altistua lyijyn (rotu kaasu), tulvii noki (liian rikas) tai vain vanha, se voi antaa auton vääriä lukemia, ja auto ei ole asianmukainen tankkaus. Kun O2 anturit mennä huono ja ecun havaitsee auto ajaa varaukseen tankkaus kartat ja ei voi muuttaa ja lisätä vuotoja, polttoaineen paine, MMM lukemat tai muu tekijä, joka vaikuttaa tankkaus. Tarkistaa huono anturi ensiksi tehtävä suoritetaan lohko 032 VAG-com. Jos anturit ovat huonoja, lukemat ovat molemmat 0%, vaihda Front O2-anturi. Jos anturi on huono, se myös vastaa hitaasti, ja saavuttaa huippunsa. Hakkuut Block 031 näyttää lambda lukemisen O2-anturi sekä pyynnön lambda ecusta. Saada ilman ja polttoaineen suhde kerrotaan lambda 14,7. Jos LGO osoittaa lambda hyppy hurjasti, kun virtaa pyydystä, tai ehkä se tasaiselle rivit kohtuuttomia, niin O2 anturi on vaihdettava. Se on 50 $ osa. Jos O2 anturit saada shorted ulos tai johtoja saat vetää, ne vaurioittavat ecua olla varovainen johdot nämä anturit. 2000 ja vanhemmat autot eivät ole laajakaistainen anturi, mutta ne ovat vielä tehdä joitakin muutoksia ja tankkaus perustuva anturi.
Öljynjäähdytin Oild Cooler näistä autoista käyttää kilpi ja levylämmönsiirrin. Öljy toisella puolella, jäähdytysneste toisella puolella. Usein kova koskevan jäähdytin voi epäonnistua ja öljyn ja jäähdytysnesteen sekoitetaan yhteen. Tämä on usein diagnosoidaan väärin niin huono kannentiiviste. Voit testata tämän poistaa jäähdytysnesteen letkut ja soveltaa ilmanpainetta öljynjäähdytin ja tarkkaile vuotoja. Öljynjäähdytin on yläpuolella öljynsuodatin.
Sytytystulpat - heikkoon kela pakkausta, että nämä autot ovat, ja suuri lisätä paineita, että he johtavat, sytytystulpat ovat erittäin tärkeitä. Sytytystulpat on turbo autot on mukava tiukka ero 0,028 "on suositeltavaa. Sytytystulpat voi tulla "pre-gapped", mutta sinun tulee aina tarkistaa ero, sillä vaihtelu voi olla vaikeaa ja aiheuttaa ongelmia. Pistokkeet ovat halpoja, joten paras tapa vianmääritys ei korvata niitä tai vedä niitä ja tarkista ero. Hyvä halpa korvaaminen pistoke on vähän siistimpi on NGK-BKR7E kupari pistoke. He tarvitsevat muuttuvat useammin, mutta ne ovat halpoja.
Termostaatti - Termostaatit voi aiheuttaa ylikuumenemisen. Yleisin on waterpump. Termostaatit ovat suhteellisen edullisia, ja niitä voidaan muuttaa din puoli tuntia. Jos auto ylikuumenee, tai on taipumus piikki ylöspäin temp ja valitse avattavasta normaaliin Temp, se voi olla termostaatti.
Jakohihna Jos ajo pitkin ja saat 60 + K mailin auto toimii hyvin ja yhtäkkiä kuolee, on hyvin mahdollista, että Jakohihna on rikki, tai viety joitakin hampaita. Tämä on erittäin kallista korjata ja olisi voitu estää ollut tehdas suositteli parempaa palvelua välein vyön. Vahinkojen arviot johonkin polveutua 600 - 1800 $ korjata tällaisen epäonnistumisen. 60K miles on hyvä aika vaihtaa Jakohihna, jotkut vyöt kestänyt 90K, mutta se ei ole riskin arvoista. Voit testata tämän epäonnistumisen, vedä pois Jakohihna kansi ja kampiakselin moottorin käsin. Jos nokka vaihde ei käänny olet huono ajoitus vyö. Korjaaminen on parasta jättää hyvä mekaanikko. - Jos menee täydellä kaasulla ja auto yhtäkkiä kuolee, tarkista lisätä letku ajautunut --
TB - kaasu näistä autoista on ajaa linjoja, se on sähköinen kaasuläppä on lanka liitteenä. Yleisin Tuberkuloosi vain vaatii sopeutumista, tai puhdistaminen on carb puhtaampaa. Tämä menettely osoittaa, kuinka TBA. TBA voidaan parantaa tyhjäkäynnillä, ja osa kaasupolkimen toimintaa. http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/throttlebody.html. Puhdistaa TB poista se, ja spray sisältä carb puhtaampaa. Pyyhi pois jäämien saa rakentaa sinne. ÄLÄ portti Tt 1.8T se ei tyhjäkäynnillä kunnolla.
Race Polttoaine - 1.8T moottorit Love huikeita polttoainetta, mutta ne voivat olla kylmä käynnistyksen ongelmia, ja jos olet suorittanut lyijypitoisen kilpailu polttoaineen voit pilata Kissa ja sinun O2 anturit. Käytä aina lyijytöntä polttoainetta 1.8T, jos olet kissan vähemmän, ja sinulla on ylimääräistä o2 anturit.
VAC Leak - VAC vuoto aiheuttaa YK-mittarin kautta ilma pääsee moottori ja se toimii laiha. Jos ilma ei mitata MMM silloin polttoainetta ei saa pistää. O2 anturi korvaa paljon tätä, mutta sillä on rajansa. Voit tarkistaa VAC vuoto, kirjaudu Block 032 ja tarkista vapaa polttoaineen TRIM. Jos se on enemmän kuin +2% luultavasti on VAC vuoto jossain. Tarkista letkut ja liitännät irti puristimet leikatun letkut täällä on tullut yhteisiä alueita VAC vuotoja.
Turbo syöttöputken ei ole varmistettu, DV-linja vuotaa, kampikammion huohotin Y putken kohdalta, linja polttokenno paineensäätimen saa kuluneet ja vuotoja, imusarjan tiiviste voi vuotaa, ja PCV linjan mukaisesti imusarja vuotaa. Löytää vuodot jotkut spray eetteriin, tai Starter spray ympäri moottorin lahden ja kuunnella muutosten joutokäynnin. Jos saat muutoksen ruiskuttamalla tietyllä alueella etsiä vuotoja siellä.
Waterpump - Lähes kaikki ylikuumeneminen ongelmia olen nähnyt näitä moottoreita on peräisin vesipumpun. VW käyttää muovista impellar on uritettu / valettu akselille. Nämä splines nauhat, tai pumpun halkeamia ja impellar liukua akselille suurilla nopeuksilla. Jos auto on ylikuumeneminen on parasta vaihtaa waterpump. Voit tehdä T-stat ensin nähdä, jos onni, mutta joka kerta, kun olen nähnyt yrittävät tätä se vesipumpun anyways. Tämä tapahtuu jo 35K miles. Samalla kun siellä tekemässä vesipumppu, muuttaa Jakohihna. Hammashihna näistä voi mennä jo 60K miles. On useita yrityksiä, jotka tekevät sarjat tehdä Jakohihna ja vesipumppu. www.ecstuning.com on hyvä.
Water Wetter - Water Wetter on lisäaine, jota käytetään poistamaan pintajännitystä vedestä. Se parantaa vesien jäähdytys taito jäähdytysjärjestelmässä, koska se estää helmikoristelu veden, ja herättää kiehumispiste. Water Wetter ei saa käyttää G12 jäähdytysnestettä. Se on parasta kilpa-autoihin toimii vain vettä. Jos lisäät tämän jäähdytysnesteen säiliöön saat ikävä öljyinen sludg säiliö. Aallot
Ehdota parempaa käännöstä
luulisi tuon pumpun pyörittämisen poistavan ilman paine puolelta, mutta voihan sitä kokeilla laittaa takaiskuventtiili bensaletkun väliin. omasta mielestäni paine puoli ei voi ilmaa hörppiä tuolla 1/4 tankilla, mutta paluu putken paikasta en tiedä kun en ole koskaan auki nähnyt. kaipa se periaatteessa olisi mahdollista että paluuputki on ilmassa silloin kun bensa tankki on suht tyhjä. silloin paluu putki voisi valua tyhjäksi ja jos bensapaineen säädin vuotaa vähän se päästää ilmaa paine puolelle ja tyhjää myös pumpulta tulevan letkun.
oudolta vaan kuulostaa ettei tuo pumpun käyttäminen auta asiaa. kaukaa haettua mutta takaiskua paluu puolelle voisi ehkä kokeilla?
oudolta vaan kuulostaa ettei tuo pumpun käyttäminen auta asiaa. kaukaa haettua mutta takaiskua paluu puolelle voisi ehkä kokeilla?
Onko kaikki lemmarit varmasti kiinni?
Tehtiinkö autolle jotakin ,ennen vian ilmenimistä.?
Oletko katsonut tankin sisällä olevaa putkea ,jos on,ettei se ole murtunut /löystynyt.
Myös tankin päältä lähtevän putken kiinitys kannattaa tarkistaa.
En tunne niin tarkkaan pensa vehkeitä,dieselissä oli noin.
Tehtiinkö autolle jotakin ,ennen vian ilmenimistä.?
Oletko katsonut tankin sisällä olevaa putkea ,jos on,ettei se ole murtunut /löystynyt.
Myös tankin päältä lähtevän putken kiinitys kannattaa tarkistaa.
En tunne niin tarkkaan pensa vehkeitä,dieselissä oli noin.
Viimeksi muokannut 204, 24.3.2010 7:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27.5.2009 19:15
vika jatkuu aina vaan..
Nonii taas on tutkittu ja hutkittu.. Otin bensapumpulle menevän liittimen irti ja mittailin tuleeko sinne virtaa kun avaa oven tai laittaa autoon virrat päälle.. ja eihän sinne tullu ku jotain reilu 3 Volttia... vasta ku kääntää virta-avaimen starttausasentoon niin alkaa tulla yli 12 Volttia.. Eli pumppu ei siis lähde käyntiin ennen starttausta ja näin ollen se ei kerkeä pumppaamaan bensajärjestelmään painetta ennen starttausta niin kuin pitäisi. Tästä viisastuneena kävin hakemassa bensapumpun releen ja volkkariliikkeessäkin sanoivat että sen pitäisi ohjata bensapumpun toimintaa... uusi rele kiinni.... mutta ei... sama homma edelleen.. pumppu ei lähde pyörimään kun vasta starttaushetkellä... otin pumpunkin pois ja kaikki näytti olevan kunnossa ja letkutkin olivat ehjiä... Nyt kysyisinkin että mikä ohjaa pumpulle tulevaa virtaa nii että se lähtee pyörimään ennen starttaamista?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei ne lähdekään jos/kun siellä on paineenvaraaja. Jotkut tän vuosituhannen autot käyttää pumppua pari sekuntia kun kuskin ovi avataan pidemmän seisomisen jälkeen. Polttoainepumppu ei saa jäädä pyörimään jos moottori ei pyöri ja siitä syystä jo 70-luvulla on pa-pumpun rele vaatinut sytytyspulsseja antaakseen pumpulle sähköä.
Jos löydät pumpulle oman releen niin kaiva siitä kotelo auki, pidä sormin kärkiä kiinni ja mee sitten starttaamaan. Sillähän saat sen eliminoitua?
Tollanen kolme volttia haiskahtaa vuotovirran aikaansaamiselta. Luultavasti romahtaa lähes nolliin jos laittaa vaikka parkkipolttimon kuormaksi...
Jos löydät pumpulle oman releen niin kaiva siitä kotelo auki, pidä sormin kärkiä kiinni ja mee sitten starttaamaan. Sillähän saat sen eliminoitua?
Tollanen kolme volttia haiskahtaa vuotovirran aikaansaamiselta. Luultavasti romahtaa lähes nolliin jos laittaa vaikka parkkipolttimon kuormaksi...
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27.5.2009 19:15
autolla ajettu vasta 150... joten luulisi pumpun olevan vielä iskussa? eikä viittis aivan kokeilun takia ostaa uutta pumppua kun on kuitenkin sen verran hintavia... Voiskohan tuo bensajärjestelmä ottaa ilmaa jostain ja vaatii juuri tuon hetkellisen pyörityksen että ilma poistuu? Mutta ihmetyttää vaan että täydellä tankilla ei ole mitään ongelmia...
-92 VR6 oireilee täysin samoin
Onko vika selvinnyt n_haavisto?
Omassa Veerassa alkoi samat oireet nyt kevättalvella, ensimmäisen kerran kun pakkaset helpotti lakkasi auto käynnistymästä kuin palmun alta..
Eli kylmiltään kun starttaa, kone pyörii mutta ei periaatteessa lupaa edes. Normisti lähtenyt ihan laakista kun vähän pyörähtää. Toisella tai kolmannella sitten lähteekin ihan ok. pelkkä virran kääntö päälle-pois muutamaan kertaan ei auta tässä kohtaa, vaatii sen startti -yrityksen. Toisinaan käynnistyy niin että käy kovin heikosti, meinaa sammua mutta 10sec yskittyään lähtee jauhamaan normaalisti. Ajon aikana ei ole koskaan ilmennyt ongelmia.
Ruiskunpaineet (lisätty mittari) näyttää starttaillessa n. 2 ja kunhan lähtee käymään nousee sinne 3,5. Nyt en muista mitä tuo mittari on näyttänyt startatessa silloin kun kaikki vielä toimi. Asteikon lukuarvoista en mene takuuseen, pitääkö paikkaansa.
Vaihdoin virtalukon pohjan koska ratista nousi kerran ihan selkeästi savut ulos ja olinkin varma että nyt siellä mahdollisesti hitsanneet koskettimet ovat tulleet tiensä päähän. Eipä tuonut selkeää helpotusta ongelmaan. Puhdistin akun navat ja kiristelin liitokset. Vielä odottelee bensapumpun rele vaihtoa, eipä ollut tietoa sen sijainnista niin jäi vielä vaihtamatta. Tulpat uusin hiljattain..
Mikäli joku keksii neuvoa niin odottelen innolla josko tämä ongelma ratkeaa. jossain vaiheessa on selvää että ei lähde enää käymään sillä tokalla-kolmannella.
Omassa Veerassa alkoi samat oireet nyt kevättalvella, ensimmäisen kerran kun pakkaset helpotti lakkasi auto käynnistymästä kuin palmun alta..
Eli kylmiltään kun starttaa, kone pyörii mutta ei periaatteessa lupaa edes. Normisti lähtenyt ihan laakista kun vähän pyörähtää. Toisella tai kolmannella sitten lähteekin ihan ok. pelkkä virran kääntö päälle-pois muutamaan kertaan ei auta tässä kohtaa, vaatii sen startti -yrityksen. Toisinaan käynnistyy niin että käy kovin heikosti, meinaa sammua mutta 10sec yskittyään lähtee jauhamaan normaalisti. Ajon aikana ei ole koskaan ilmennyt ongelmia.
Ruiskunpaineet (lisätty mittari) näyttää starttaillessa n. 2 ja kunhan lähtee käymään nousee sinne 3,5. Nyt en muista mitä tuo mittari on näyttänyt startatessa silloin kun kaikki vielä toimi. Asteikon lukuarvoista en mene takuuseen, pitääkö paikkaansa.
Vaihdoin virtalukon pohjan koska ratista nousi kerran ihan selkeästi savut ulos ja olinkin varma että nyt siellä mahdollisesti hitsanneet koskettimet ovat tulleet tiensä päähän. Eipä tuonut selkeää helpotusta ongelmaan. Puhdistin akun navat ja kiristelin liitokset. Vielä odottelee bensapumpun rele vaihtoa, eipä ollut tietoa sen sijainnista niin jäi vielä vaihtamatta. Tulpat uusin hiljattain..
Mikäli joku keksii neuvoa niin odottelen innolla josko tämä ongelma ratkeaa. jossain vaiheessa on selvää että ei lähde enää käymään sillä tokalla-kolmannella.
-
- -
- Viestit: 7
- Liittynyt: 27.5.2009 19:15
eipä oo vielä tullu mitään ratkaisua tuohon vikaan... Ite kans oottelen jos joku viisas keksis tuohon hommaan ratkaisun... oisko jollain vielä kommentteja ton benspumpun kaynnistymiseen ennen starttausta... ku ainaki joissakin hondissa on mittaritaulussa bensapumpun merkkivalo.. ja se palaa hetken kun laittaa virrat päälle.. eli pyörittää pumppua vähän aikaa jotta järjestelmään tulee täydet paineet...
-
- -
- Viestit: 115
- Liittynyt: 26.10.2007 1:51
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 15.6.2010 18:35
Itellä 1.6 -04 Octaviassa täsmälleen samat oireet ja oon yrittäny ettiä ratkasua tuloksetta. Kahdesti käyny merkkiliikkeessä etsittämässä vikaa, mutta toistaseks ei oo löytyny ratkasua (vähän tuntusivat olevan laiskoja todellista vikaa etsimään kun vaan keksiivät jotain mistä laskuttaa, prkl). Onko muilla homma edennyt minnekkään?
tuo ropleemi selvis hondan kohdalla
Tuttu homma aikoinaan accordissa tuo että kun bensaa oli alle 1/4 tankkia niin kone hyyty joskus jopa kesken ajon. Jollain foorumilla sanottiin että nosta bensapumppu ylös tankista ja tsekkaa se suodatin mikä on pumpun alapäässä. Näin tehtiin ja aivan tukkeessa oli sudoatin. Paineilmaa suodattimeen ja pumppu takas, Sen jälkeen ei mitään ongelmaa (tuon suhteen, sen jälkeen tulilkin monta muuta =)
Tosin en tiedä onko alla mainituissa ajokeissa pumppu tankissa vai missä mutta tuo oire viittaa vahvasti tukkeutuneeseen suodattimeen / letkuun tms. Kannattaa tsekata tai sitten pitää aina tankki täynnä =)
Onnea matkaan!
V63
Tosin en tiedä onko alla mainituissa ajokeissa pumppu tankissa vai missä mutta tuo oire viittaa vahvasti tukkeutuneeseen suodattimeen / letkuun tms. Kannattaa tsekata tai sitten pitää aina tankki täynnä =)
Onnea matkaan!
V63
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 27.9.2007 8:18
Nostetaampas, omassa -01 S3 audissa ongelma tällainen: yön seisomisen jälkeen jos starttaa autoa heti kun pääsee penkille ei meinaa lähteä käyntiin mutta jos pitää virtoja päällä 5s lähtee hyvin käyntii, auto toimii käynnistyttyään niinkuin pitääkin siihen asti kunnes laittaa vaihteen päälle ja yrittää liikkeelle, silloin alkaa "röpöttämään" kierrokset tippuu 300-700 väliin ja tuntuu että käy vain kahdella tai kolmella hetken aikaa, ei vaikuta mitään vaikka laittaisi kaasun pohjaan.
Jos kierroksia pitää kylmänä +1500rpm kokoajan eikä päästä vaihde päällä tipahtamaan alla 1000 kierroksen niin mitään käyntihäitiötä ei synny.
Kestää n. 1-2min jonka jälkeen toimiii normaalisti. Tänään meni ensimmäisen kerran aamullakin vikatilaan eikä ahtanut kuin 0.3bar.
Huomasin myös että aktiivihiilisuodattimen tienoilla haiskahti aavistuksen bensa kun tulin kotiin.
Jos kierroksia pitää kylmänä +1500rpm kokoajan eikä päästä vaihde päällä tipahtamaan alla 1000 kierroksen niin mitään käyntihäitiötä ei synny.
Kestää n. 1-2min jonka jälkeen toimiii normaalisti. Tänään meni ensimmäisen kerran aamullakin vikatilaan eikä ahtanut kuin 0.3bar.
Huomasin myös että aktiivihiilisuodattimen tienoilla haiskahti aavistuksen bensa kun tulin kotiin.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=9616&highlight=
tuolla osittain samaa ongelmaa pähkäilty, kysymyksiä on enemmän kuin vastauksia.
tuolla osittain samaa ongelmaa pähkäilty, kysymyksiä on enemmän kuin vastauksia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 13 vierailijaa