Kärsivällisyys koetuksella...
Auttakaa viisaat. Olen jo käyttänyt hakutoimintoa, joten sitä on turha tarjota... ;)
Potilas on Polo 1.4L 8v, -98
Moottori tyyppi APQ
Ajettu n.170tkm
Oire:
Kone käy hyvin kylmänä. Lämmetessään, kun lämpo saavuttaa normaalin käyntilämmön, alkaa kone nykimään. Jos kaasua paina tasaisesti saattaa nykimiseltä välttyä lähes kokonaan. Mutta jos tekee sellaisen normaalin reippaan kiihdytyksen jää kone rötäämään. Se ikäänkuin pätkii ja meinaa kiihtyä samanaikaisesti. Kun kone on lämmin on myös tyhjäkäynti epätasainen. Siihen tulee ajoittaisia töksähdyksiä. Ikäänkuin joku pytty ”hakkaisi vastaan” sillon tällöin.
Olen vaihtanut:
Lämpöanturin, Hall-anturin, Lambdan ja Map:in. Tulpat, johdot, pyörijän ja virranjakajan kannen.
Moottoriohjausyksikön ja sopeuttanut järjestelmän useasti. Puhdistanut läppärungon.
Tutkinut imuvuodot ja kaikki mahdolliset ja mahdottomat paikat jossa imuvuoto voisi olla. Olen koneen käydessä suihkutellut palavia aineita letkuliitoksiin, tiivisteisiin ja putkiin, eikä imuvuotoja ole löytynyt.
Olen myös antanut koneelle kierroksia ja suihkuttanut imusarjaan vettä, jotta karsta lähtisi venttiileistä pois.
Vikakoodin kone antoi kerran, imuvuoto, mutta missä ihmeessä se voisi olla?!
Mootttori toimii kuin unelma, kun se on kylmä.
Moottorissa ei ole EGR:ää.
Mikä voi olla vielä vialla?
Itsellä alkaa loppumaan konstit aika lailla tarkalleen nyt.
:)
Teemu
Polo 1.4L -98, nykii ja kakistelee. *RATKAISTU*
Valvoja: ffp jäsenet
Polo 1.4L -98, nykii ja kakistelee. *RATKAISTU*
Viimeksi muokannut kms, 26.11.2011 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kappas kun unohtui tuolta listalta, että puola on myös uusi, eikä kyllä erityisesti kuumota koeajon jälkeen.
Maajohdot on kyllä tutkittu, mutta hyvä että otit puheeksi. Virranjakajan kyljessä on tyhjä abikoliitin. Se on kyllä sen näköinen ettei siinä ole ikinä ollut mitään kiinni, mutta laitan siihen maajohdon ja kokeilen.
Maajohdot on kyllä tutkittu, mutta hyvä että otit puheeksi. Virranjakajan kyljessä on tyhjä abikoliitin. Se on kyllä sen näköinen ettei siinä ole ikinä ollut mitään kiinni, mutta laitan siihen maajohdon ja kokeilen.
.
Omassani golf mk3 96 1,8i moottorilla vähän samantapaisa oireita : kylmänä ok mutta kun läpesi niin välillä toimi välillä alkoi jumalaton nykiminen ja välillä pakoputkessa röpötti ja paukkoi. Syynä oli moottorin sähköjohtosarja joka tulee kaasari/ruiskulta siihen moottorin päähän/virranjakajaan/maadoitukseen/öljynpaine anturille. Välillä auttoi kun moottori "pätki" ja oli käynnissä kun heilutteli siitä johtonippua läheltä kaasari/ruiskua ja käynti tasaantui. Nyt vaihdettu toinen johtosarja ja VIELÄ ole ollut ongelmia.
Sytytys on ok.
Jaon hyppääminen ei mene järkeen, koska kone on kylmänä aivan ok.
Lämmetessään alkaa rötääminen ja erityisesti ihmetyttää tyhjäkäynti. Tyhjäkäynnistä tulee sellainen että se käy tasaisesti esim 20s ja sitten tulee yksittäinen "tsöh" ja sitten kone käy taas vaikka minuutin ja sitten tulee kolme yskäisyä.
Veto on kuumana samanlainen. Kun kaasulla jujuttaa saa vedon pysymään aika hyvänä. Mutta jos yrittää painaa kaasua normaalin reippaasti, jää kone rötäämään ja yskii vaikka maailman tappiin jos kaasua ei vähän palauta ja aloita kiihdytystä uudestaan.
Selkeästi jokin muuttuu kun kone lämpiää käyntilämpöön.
Johtosarjan hötkytys ei vielä tuottanut tulosta, mutta koitan vielä lisää.
Jaon hyppääminen ei mene järkeen, koska kone on kylmänä aivan ok.
Lämmetessään alkaa rötääminen ja erityisesti ihmetyttää tyhjäkäynti. Tyhjäkäynnistä tulee sellainen että se käy tasaisesti esim 20s ja sitten tulee yksittäinen "tsöh" ja sitten kone käy taas vaikka minuutin ja sitten tulee kolme yskäisyä.
Veto on kuumana samanlainen. Kun kaasulla jujuttaa saa vedon pysymään aika hyvänä. Mutta jos yrittää painaa kaasua normaalin reippaasti, jää kone rötäämään ja yskii vaikka maailman tappiin jos kaasua ei vähän palauta ja aloita kiihdytystä uudestaan.
Selkeästi jokin muuttuu kun kone lämpiää käyntilämpöön.
Johtosarjan hötkytys ei vielä tuottanut tulosta, mutta koitan vielä lisää.
Olihan talkoot.
Kun mikään korjaustoimi ei tuottanut tulosta aloitin systemaattisesti alusta.
Onneksi aloitin oikeasta osasta, niin ei palanut enään ihan törkeästi rahaa.
Vaihdoin stytytysjohdot ja tulpat merkkituotteisiin ja Kas Kummaa!
Auto alkoi toimimaan.
Mitä tästä opimme?
Halvin ei aina välttämättä ole toimiva.
Kun mikään korjaustoimi ei tuottanut tulosta aloitin systemaattisesti alusta.
Onneksi aloitin oikeasta osasta, niin ei palanut enään ihan törkeästi rahaa.
Vaihdoin stytytysjohdot ja tulpat merkkituotteisiin ja Kas Kummaa!
Auto alkoi toimimaan.
Mitä tästä opimme?
Halvin ei aina välttämättä ole toimiva.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa