Tyhmä kysymys,
mutta kuuluuko tuossa corradon venttiilikopassa olla painetta paljonki?, kun melkone pöhinä käy kun öljykorkin avaa auton käydessä.
Tämähän kumminki huohottaa kannesta eikä lohkosta eikös ??
Kysessä siis perus g60
Painetta corradon venttiilikopassa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Ei se kone huohota kuin yhdestä paikkaa. En tiedä kuka puupää on keksinyt että kansi ja lohko muka huohottaa eri asioita. Huohotus on läpipuhallusta männänrenkaista. Jos huohottaa paljon niin pannu väljä, männänrenkaat jumissa, tai mäntä rikki. Noin niinkuin karrikoiden...
Kuinka paljon sitten huohotusta sitten on normaalia niin onkin toinen juttu.
Kuinka paljon sitten huohotusta sitten on normaalia niin onkin toinen juttu.
Aika paljon tuo Gee huohottaa, vaikka ihan ehjä moottori olisi. Tai itse asiassa kaikissa mäntämoottoreissa käy aikamoinan "huju", kun korkin avaa auton käydessä. Ainakin, jos huohotukseksi määritellään tuo öljykorkin avatessa tapahtuva ilmavirta (tässähän ei kyselty ulospuhalluksesta/savuttamisesta, vaan tuosta korkin avatessa käyvästä ilmavirrasta...).
Koska tuo korkin avatessa tapahtuva "huohotus" on muutakin, kuin ohipuhallusta. Ilma liikkuu aika reilusti lohkossa ja kannessa pelkästään mäntien aiheuttamasta pumppausliikkeestä...
Mm. tuommoinen pienikokoinen 4-tahtimoottori (150cc) meinaa tyrkätä kaikki öljyt koneesta pihalle, kun öljykorkin avaa. Vaikka moottori on todella hyvässä kunnossa ((lue: melkein uusi).
Koska tuo korkin avatessa tapahtuva "huohotus" on muutakin, kuin ohipuhallusta. Ilma liikkuu aika reilusti lohkossa ja kannessa pelkästään mäntien aiheuttamasta pumppausliikkeestä...
Mm. tuommoinen pienikokoinen 4-tahtimoottori (150cc) meinaa tyrkätä kaikki öljyt koneesta pihalle, kun öljykorkin avaa. Vaikka moottori on todella hyvässä kunnossa ((lue: melkein uusi).
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
niin pannu väljä, männänrenkaat jumissa, tai mäntä rikki.
Tuota juuri itsekkin epäilin sen korkin avatessa kun niin kova pöhinä oli,
Mitattiin sitten puristuspaineet,
ykkös ja nelospytty näytti 10 baaria, ja kakkonen ja kolmonen 11,
todelliset puristukset lienee alle kympin kumminki, mutta ei niissä tuon mukaan ainakaan merkittäviä eroja pyttyjen kesken ole,
eikös tuo yhden baarin ero kumminkin ole 270 tuhatta ajetussa koneessa jo sallittua ?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa