Painetta corradon venttiilikopassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

Painetta corradon venttiilikopassa

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 14.11.2011 20:21

Tyhmä kysymys,
mutta kuuluuko tuossa corradon venttiilikopassa olla painetta paljonki?, kun melkone pöhinä käy kun öljykorkin avaa auton käydessä.
Tämähän kumminki huohottaa kannesta eikä lohkosta eikös ??
Kysessä siis perus g60

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 15.11.2011 8:23

Ei se kone huohota kuin yhdestä paikkaa. En tiedä kuka puupää on keksinyt että kansi ja lohko muka huohottaa eri asioita. Huohotus on läpipuhallusta männänrenkaista. Jos huohottaa paljon niin pannu väljä, männänrenkaat jumissa, tai mäntä rikki. Noin niinkuin karrikoiden...

Kuinka paljon sitten huohotusta sitten on normaalia niin onkin toinen juttu.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.11.2011 12:15

Aika paljon tuo Gee huohottaa, vaikka ihan ehjä moottori olisi. Tai itse asiassa kaikissa mäntämoottoreissa käy aikamoinan "huju", kun korkin avaa auton käydessä. Ainakin, jos huohotukseksi määritellään tuo öljykorkin avatessa tapahtuva ilmavirta (tässähän ei kyselty ulospuhalluksesta/savuttamisesta, vaan tuosta korkin avatessa käyvästä ilmavirrasta...).
Koska tuo korkin avatessa tapahtuva "huohotus" on muutakin, kuin ohipuhallusta. Ilma liikkuu aika reilusti lohkossa ja kannessa pelkästään mäntien aiheuttamasta pumppausliikkeestä...
Mm. tuommoinen pienikokoinen 4-tahtimoottori (150cc) meinaa tyrkätä kaikki öljyt koneesta pihalle, kun öljykorkin avaa. Vaikka moottori on todella hyvässä kunnossa ((lue: melkein uusi).

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.11.2011 12:22

Yksipyttyinen 4t moottori on eri asia kuin tasakäyntinen 4pyttyinen. kaksi mäntää kun tulee alas ja pienentää kampikammion tilavuutta, menee kaksi ylös sitä kasvattaen. Eli kampikammion tilavuus on aina vakio, eikä mäntien pumppausta pitäisi enää merkittävästi huomata venakopan korkin kohdalla.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 26.11.2011 12:56

niin pannu väljä, männänrenkaat jumissa, tai mäntä rikki.


Tuota juuri itsekkin epäilin sen korkin avatessa kun niin kova pöhinä oli,
Mitattiin sitten puristuspaineet,
ykkös ja nelospytty näytti 10 baaria, ja kakkonen ja kolmonen 11,
todelliset puristukset lienee alle kympin kumminki, mutta ei niissä tuon mukaan ainakaan merkittäviä eroja pyttyjen kesken ole,
eikös tuo yhden baarin ero kumminkin ole 270 tuhatta ajetussa koneessa jo sallittua ?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 26.11.2011 14:52

Normaalilta erolta kuullostaa.
Puristuspaineet ei aina korreloi suoraan puristussuhteeseen, mittaisin juuri 187tkm ajetusta 1.6 Passatistani paineet, 10.3:1 tai jotain pitäis olla suhde ja paineet oli 13.4-14.0 baria.
Edit; korjattu kirjoitusvirhe


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa