RS Octavia AUQ ja System Too Lean. Ratkaistu!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

RS Octavia AUQ ja System Too Lean. Ratkaistu!

ViestiKirjoittaja hb81 » 10.11.2011 19:41

Iltaa.
Autona siis farkku RS Ocu vm.03 ja 1.8t bensa rosvo etuvetosena. (eipä tainnu nelikkoja bensana ollakkaan..?)
No auto on toiminut aikalailla normaalisti, mutta ihmetellyt kun joskus heittää esim liikennevaloissa tyhjäkäynnillä moottorivalon tauluun.
Lukijalla kattomaan mikä hätänä ja se oli "P0171 System Too Lean Bank 1".
Hieman googlea vaivaamaan ja yksi mahdollinen vikapaikka olisi maffi.
Ostin uuden Laakkoselta ja pari päivää meni normisti ja taas sytty ja sama koodi.
Auto ei reagoi mitenkään että huomaisin kun valo syttyy.
Välillä tyhjäkäynti on vähän heittelevä ja kuulostaa kuin röpöttäisi putkeen.
Välillä taas tyhjäkäynti jää 1200rpm paikkeille eikä halua laskea.
Myös kaasun näpäytys nostaa kierrokset käyden about 1400rpm ja nousee itestää vielä päälle kahdentonnin ja jää hetkeksi sinne pyörimään ja tulee taas alas.
Näitä juttuja sen on alkanut vasta viimeaikoina tekemään.

Nyt sitten kaverilta sain lainaan aidon piuhan ja eiku vcds laulamaan.
Ja sieltähän tuli Misfireä parista sylinteristä ja edelleen maffia ja lisäksi kaikkee muuta.
Kilsoja autossa on reilu 150tkm.
Taidanki ensitöikseen tarkistaa huomenna, että koska on tehty jakopää.
Tässä listaus vikakoodeista kuitenkin.
Saa antaa vinkkejä ja vihjeitä, jotta laite saadaan kuntoon.

Koodi: Valitse kaikki

VCDS Version: Release 10.6.5
Data version: 20110930

Wednesday,09,November,2011,08:28:53:02696

Chassis Type: 1U - Skoda Octavia I
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 22 29 35 36 37 39 46 56 76
 
VIN: TMBUR21U738688153   Mileage: 155380km/96548miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 06A-906-032-AJQ.lbl
   Part No: 06A 906 032 HN
   Component: 1.8L R4/5VT     G   0002 
   Coding: 11500
   Shop #: WSC 31480 
   VCID: 71E21FA31132
   TMBUR21U738688153     SKZ7Z0B1675457

5 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
            P0300 - 35-10 -  -  - Intermittent
16687 - Cylinder 3: Misfire Detected
            P0303 - 35-10 -  -  - Intermittent
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
            P0304 - 35-10 -  -  - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
            P1136 - 35-00 -  -
16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
            P0102 - 35-10 -  -  - Intermittent
Readiness: 0010 1101

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1C0-907-37x-ASR.lbl
   Part No: 1C0 907 379 K
   Component: ASR FRONT MK60      0103 
   Coding: 0021505
   Shop #: WSC 31480 000 00000
   VCID: 3260D0AFD4B4

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
            013 - Check DTC Memory - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 605
   Component: 0L AIRBAG VW51 0B   0006 
   Coding: 12364
   Shop #: WSC 31480 
   VCID: E1C2EFE341D2

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 1U0-920-xxx-17.lbl
   Part No: 1U0 920 811 C
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V07 
   Coding: 23112
   Shop #: WSC 31480 
   VCID: 2E58C4DFC08C
   TMBUR21U738688153     SKZ7Z0B1675457

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901
   Component: Gateway K<->CAN    0001 
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 51013 
   VCID: F0E49AA79A38

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 1C0-959-799.lbl
   Part No: 1C0 959 799 B
   Component: 4P Komfortgerát HLO 0003 
   Coding: 00259
   Shop #: WSC 31480 
   VCID: 3668ECBF38DC

   Part No: 1U4959801D
   Component: 4P Tõrsteuer.FS KLO 0009 

   Part No: 1U4959802D
   Component: 4P Tõrsteuer.BF KLO 0009 

   Part No: 1U0959811D
   Component: 4P Tõrsteuer.HL KLO 0009 

   Part No: 1U0959812D
   Component: 4P Tõrsteuer.HR KLO 0009 

1 Fault Found:
00956 - Key 2
            09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

End   ---------------------------------------------------------------------
Viimeksi muokannut hb81, 20.11.2011 17:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 10.11.2011 19:46

Lisätään vielä että tulpat meinasin vaihtaa tässä lähipäivinä.
Suosituksia tulppien suhteen?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 10.11.2011 20:02

Alipaine/huohotinletkuja rikki imusarjan alta ja koneen sivussa on myös niitä ja yksi mahdollisuus on jarrutehostimen muoviputki. Voi olla hankala kuikkia niitä sieltä imusarjan alta mut eiköhän sieltä rikkinäisiä putkia löydy.

Imusarjan tiivisteitä menee joskus tällöin silloin..

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 19.11.2011 16:14

Pikkasen vaiheltu osia joskin hieman turhaankin, mutta ei niistä haittaakaan ole.
Maffi, puolat ja tulpat vaihdettu ja hetken pelasi kunnes taas imuvuotoa ja edelleen oli heittäny misfireä sylinteriin.
Joten olisko jokin imuvuoto sitten siihenkin syynä?

No äsken kävin paikallistamassa letku vuotoja ja sellainen löytyi imusarjan alta.
Letku menee imusarjaan öljytikun vierestä sinne alle ja toinen pää hataran muistikuvan mukaan meni johonkin mokkulaan koneen oikealle puolelle.
Olisko jollain heittää varmaa tietoa mikä letku tuo on.
Oma arvio letkun osanumeroksi on: 06A 103 221 BK.
Autona siis RS Ocu AUQ moottorilla.

Tässä vielä kuvan tapaista.
KUVA 1
KUVA 2

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.11.2011 17:22

Nyt on tehty pieni patentti ratkaisu letkulle.
Purin pois ja totesin ettei sitä saa vaihettua esim bensaletkuun.
Letku on toisesta päästä kasvatettu reilusti ettei onnistu normi letkulla tehdä.
No leikkaa/liimaa operaatiolla ja yhdellä jatkoholkilla sain nippuun ja tyhjäkäynti parani huomattavasti.
Haljennut letkunpätkä jäi tallille, joten varaosanumero on siellä myös.
Huomenna noukin mukaan, niin pääsee tilailee uutta letkua.
En ajatellut jättää sitä pehmeän tuntusta letkua sinne vaan vaihdan suoraan uuden.
VCDS:llä kattelin sitten koodit ja nollasin kaiken.
Nyt vain kovaa ajoa ja toivoo ettei muita vuotoja tule ihan heti.
Jännä nähdä myös oliko imuvuoto syypää noihin hukka kipinöihin.

Muutin otsikkoa muille vika hakijoille sopivammaksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa