Passat 3b 1.6 -97 nykii lämpösenä
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3b 1.6 -97 nykii lämpösenä
Joo oli ostin tuossa hetki sitten tollasen 214t ajetun pasuunan talveksi ja nyt alko vagin kiroukset. Eli moottorin kun lämpenee, nykiminen alkaa. Tasakaasulla käyttäytyy näin..5sekuntian normaalisti, nyk, 5sekuntia normaalisti, nyk, 5s...jne. Kiihdyttäessä nykii sitten enempi. Auto lähtee hyvin käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä. Ja siis kylmänä toimii muutaman kilometrin kuin unelma. Sen verran etsin ja lueskelin että voisi olla lämpötila anturi, koska toimii kylmänä mutta ei lämpösenä mutta lämpömittari ei kyllä heittele. Sen kyllä huomasin että täysin kylmänä ajoin n. 1km ja lämmöt muka 90astetta. Toinen mitä luin että vastaavissa viossa kuulemma joku käyntinopeus anturi. Mutta ihmetytttää juurinkin tuo kun kylmänä toimii kuin unelma ja heti kun lämpenee, nykimien alkaa. Oisko vinkkejä tai vastaavia kokemuksia?
Sulla on vissiin sama kone kuin mulla Audi A4:ssä 74kW AHL. Onko Simos ruiskulla?
4 piste ruisku ilman virranjakajaa ja joka tulpalla oma puola. Jotenkin tuo tuntuis sähkövialta, mutta en sano mitään sillä mulla ei ole vielä yhtään kokemusta tuosta laitteesta. Annetaan kokeneempien vastata. Mulla ei ole vielä tuota vikaa, juuri vaihdoin tukitangot eteen ja laittelin uuden raidetangon päähän rasvanipan....että semmoista..ollaan kuulola. Täällä FFP:llä on porukkaa jotka tietääkin jotain.
Korjaus.... Tosiaan kaksois puola on minunkin AHL koneessa. Kahdelle sylinterille menevät tulpanjohdot lähtee samasta puolan puoliskosta. Mulla on ilmastointi kompura koneen oikealla puolella niin siksi koneen kannake on erilainen. AHL koneen koko loki on alumiinia. Mulla on imusarja AHL:ssä myös alumiinia.
Onko ADP koneen loki valurautaa?
4 piste ruisku ilman virranjakajaa ja joka tulpalla oma puola. Jotenkin tuo tuntuis sähkövialta, mutta en sano mitään sillä mulla ei ole vielä yhtään kokemusta tuosta laitteesta. Annetaan kokeneempien vastata. Mulla ei ole vielä tuota vikaa, juuri vaihdoin tukitangot eteen ja laittelin uuden raidetangon päähän rasvanipan....että semmoista..ollaan kuulola. Täällä FFP:llä on porukkaa jotka tietääkin jotain.
Korjaus.... Tosiaan kaksois puola on minunkin AHL koneessa. Kahdelle sylinterille menevät tulpanjohdot lähtee samasta puolan puoliskosta. Mulla on ilmastointi kompura koneen oikealla puolella niin siksi koneen kannake on erilainen. AHL koneen koko loki on alumiinia. Mulla on imusarja AHL:ssä myös alumiinia.
Onko ADP koneen loki valurautaa?
Viimeksi muokannut HannuS, 11.11.2011 6:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Epäilenpä että kaiman passatissa on ADP kone, virranjakajalla ja normipuolalla. Nuo uudemmat on kaksoispuolalla ilman virranjakajaa esim AHL, ulkoisena tunnusmerkkinä muovinen imusarja, ADP:ssä alumiininen. Jos moottori näyttää tältä on kyseessä ADP:
Aloittaisin vian etsimisen vaihtamalla moottorin lämpötila-anturin ja se kannattaa hakea sitten suosiolla marmorilta. Sitten kaasuläpän puhdistus ja sopeutus. Onko termostaatti minkä ikäinen? Jos ei tietoa niin sekin uusiksi.
Myös kaikki huohotinputkien liitokset ja niiden kunto yleensä kannattaa tarkistaa, jos ne vuotavat menee seos laihalle kun kylmäkäyntirikastus poistuu koneen lämmetessä ja nykiminen on todennäköistä.

Aloittaisin vian etsimisen vaihtamalla moottorin lämpötila-anturin ja se kannattaa hakea sitten suosiolla marmorilta. Sitten kaasuläpän puhdistus ja sopeutus. Onko termostaatti minkä ikäinen? Jos ei tietoa niin sekin uusiksi.
Myös kaikki huohotinputkien liitokset ja niiden kunto yleensä kannattaa tarkistaa, jos ne vuotavat menee seos laihalle kun kylmäkäyntirikastus poistuu koneen lämmetessä ja nykiminen on todennäköistä.
Tänää ajoint taas autolla. Se oli seisonut yli vuorokauden ja ajoin sillä noin 2km jonka aikana lämpötila mittari nousi 0 ja 90 asteen puoleen väliin tasaisen hitaasti. Sitten se teki nopean nousun n.100metrin matkalla eli muutaman sekunnin aikana siitä puolesta välistä 90 asteen kohdalle, niin epäilykset rikkonaisesta lämpötila anturista vahvistui. En usko että auto olisi niin lyhyellä ajolla kerennyt lämmetä 90 asti, koska nykiminenkään ei vielä alkanut :D Täytyynee käydä maanantaina ostamassa osa ja katsoa mitä käy kun sen vaihtaa.
lämpötila mittari nousi 0 ja 90 asteen puoleen väliin tasaisen hitaasti. Sitten se teki nopean nousun n.100metrin matkalla eli muutaman sekunnin aikana siitä puolesta välistä 90 asteen kohdalle
Noi mittarithan ei näytä faktaa vaan ne näyttää 90 C astetta (suoraan ylöspäin) kun lämpötila on jollain tietyllä välillä tyyliin 70-110 astetta tjsp. Voihan se olla, että se pomppas pystyyn kun anturi saavutti sen minimi raja-arvon missä se alkaa näyttämään normilämpöä. Tämä ominaisuus on varmaan sen takia ettei ihmiset murehtis kun/jos lämpö oikeasti seilaa ajonopeuden ja kuormituksen mukaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa