Tekniikan vaihto 1.8 GU -> 1.8 16v KR Huomioitavaa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

Tekniikan vaihto 1.8 GU -> 1.8 16v KR Huomioitavaa?

ViestiKirjoittaja Mizaa » 10.11.2011 14:56

Eli tekniikan vaihto lähestyy..miten se ois viisain toteuttaa ja mitä kaikkia käy suoraan? johtosarjasta en tiiä ku gti mittaristokin on jo paikoillaan..jarrut on..jne meneekö samalla tankilla?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 10.11.2011 15:41

Helpoin vaihtaa sulaketauluineen päivineen eli melkein kaikki sähköt. Tankeissa ei ole mitään eroa.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 10.11.2011 19:37

uff..eikö se ole kauhia homma vaihtaa se johtosarja..tulee kunnon käärmenäyttely..:D..eikö siis ole väliä kun tekniikan luovuttaja on -86 vm ja on -89.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.11.2011 20:10

Kun koko johtosarjan irroittelee niin se on melko nätti homma vaihdella eikä tarvi kummemin miettiä. Parin tunnin homma kun koko sarjan siirtää autosta toiseen. Itsellä tosin auto oli ihan hylsynä.

Eikös siellä KR:n tankissa ole erikseen vielä nostopumppu?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.11.2011 21:50

Ite vaihtasin GTI:n tankin kokonaisuudessaan, tuossa yhteen kaasarimallin tankkiin tuli pujoteltua nostopumput sunmuut rojut eräässä GTI:ssä niin ei se mittari kyllä näyttäny sinnepäinkään oikein. Johtosarja suosiolla kokonaan vaihtoon, ajan kanssa kun senki vaihtaa niin ei pitäis ylivoimasta olla jos kerran muukin tekniikanvaihto onnistuu.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 10.11.2011 23:51

ei sillä mittaristolla ole mitään merkitystä muuten ku tulee olla samanlaisesta tekniikasta. itsellä oli 8v gtin mittaristo 1.3 ja muuten pelas paitsi öljynlämpö(?) ku ei ollu anturia ja sit kulutuspuoli näytteli omiaan.

helpoiten tosiaan ku vaihtaa koko johtosarjan.

edit: ja tuossa omassa mittaristo-swapissa muistaakseni joutu jonku verran vaihteleen johtojen paikkoja jotta toimi. edellisessä autossa jossa oli paikallaan niin joutu ettiin johtoja mikä meni mihinki ja sit soveltamaan omaan autoon

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.11.2011 10:12

Eipä siinä ihmeellistä ole, jos ei ole jo tuossa uudemmassa uudempia sähköjä. Sitten joutuu vaihtelemaan sulakerasian kiinnikkeitä sun muuta pientä ylimääräistä jumppaa.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 11.11.2011 13:08

no ku sehän täs just onkii että ku siin on uudemmat sähköt..no Jarskii han sen vois vielä kattoa ja varmistaa..sata varma mie en ole..eikös sen ylleensä hoksaa jos on uudemmat vilkku ja pyyhkiä viikset, ja mulla on?..noh pitää lähtiä se raato hakeen ja vaihella poissa..tuosta tuskin tuo käärme näyttely enää pahenee :D
Viimeksi muokannut Mizaa, 12.11.2011 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.11.2011 15:06

Uuet sähköt tunnistaa siitä jos hätävilkun katkasija on rattiakselin yläpuolella, eikä siellä naamataulussa sumuvalo ja takalasinlämppärin katkasijan vieressä.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 12.11.2011 14:12

ahaaa..no sitten mulla oli väärä käsitys.. mankan vieressä on hätävilkut :)..nyt menee totaallisesti hermot ton gu:n kanssa..eilettäin tuossa työntelin kotia..ni yhtä äkkiä alkoi pätkimään kuin olisi bensa lopussa..vetasin käsi imua ja parani hiukan..mutta tietokone heitteli öljyn lämmöiksi välillä 140 astetta..:D noh sammutin auton ootin minuutin ja laitoin käyntiin noh käynti hiukan parantu ja öljyn lämmöt laski sinne 90-106 mutta siltikkin auto kävi aika raskaasti..:/..mitä toi mahtaa toimittaa..äkkiä sitä kr:rrää tilalle..:D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 12.11.2011 16:36

Ois halavalla n. 350 eurolla remontoitu 1,8 GU tyrkyllä (Rovaniemellä), 100% toimivalla kaasarilla ;)

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 13.11.2011 11:23

Ois varmasti..:)siihen rahaan saan jo sen kr:rän kotia tuotuna :) ja sivussa hiukan lisää voimaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 13.11.2011 13:01

Siis 350 euron edestä kuitteja, ite kiukaan saa 150e :)

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 13.11.2011 13:24

Nii justiin :)..jos mä mottia rupeen vaihtaan ni kyl se 16v tai g60 sinne laitetaan..:)

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 13.11.2011 18:34

Olikohan tämä luettu: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=154
ja tuossa yleisinfoa 16veestä: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=153

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 13.11.2011 20:30

aikoinaan on luettu mutta nyt en muistanu mistä toi löytyy..mistähän saakka se johtosarja pitää sitten vaihtaa..

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.11.2011 22:59

Tuntuu että tässä jännitetään ennakkoon ja ihan turhaan noiden sähköjen vaihtamista..?
Jos kerran tekniikan luovuttaa kokonainen KR-kakkis, purat molemmista autoista penkit, matot ja kojelaudat irti.
Sen jälkeen alat purkaa johtosarjaa vaikkapa perästä keulaan päin:

- takavalojen liittimet
- kontin vasemman sivun valkoiset liittimet (takaluukkuun menevät johdot voit jättää paikoilleen)
- muutama maajohto
- polttoainetankin liittimet
- käsijarrun merkkivalon johto

Nyt on johtosetti purettu perästä kuskin jalkatilaan asti. Sitten

- puhallin
- ovivalojen kytkimet
- ovivalon johdon liitin
- muutama maajohto
Loput katkaisijoiden, mittariston ym. johdot oletkin joutunut irroittamaan kojelautaa irroittaessasi.
- irroita sulaketaulu telineestään
- irroita sulaketaulun takaa tulipellin läpi menevien johtonippujen liittimet
- nosta auton sisällä oleva / kuskin jalkatilaan kerätty johtosetti pois autosta
- pura loppu johtosarja keulasta tulipeltiin asti ja nosta pois autosta'

Sitten vain sama tekniikan luovuttaja-yksilölle ja kasaten käänteisessä järjestyksessä toiseen koriin. Jos tuntuu että on epävarmuutta mikä menee mihinkin, pätkä teippiä johtoon ja kirjoittaa mihin liitin kuuluu. Vaihtoehtoisesti numeroi tai merkitse jollain muulla tavoin.

Tämä ei sitten ole mikään tietylle tekniikalle tarkoitettu ohjeistus. Enemmänkin kuvaus kuinka helpot kakkiksen sähköt ovat purkaa.
Jotain peruspiuhojakin jäi taatusti mainitsematta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.11.2011 7:14

- irroita sulaketaulun takaa tulipellin läpi menevien johtonippujen liittimet


Itse en tehnyt edes tätä vaan konehuoneen liittimet sopii tulemaan reijistä läpi.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 14.11.2011 12:55

Eikai se kummoinen homma olekkaan..ainahan se tieten arveluttaa ku ekaa kertaa tekee..ton koelaudan käytin aikoinaan poissa toisesta golffista..sellainen muistikuva on vain että melko ihana laittaa toi lattiamattokin takaisin..:D..samase se kuinka dynamiitin jäljille se luovuttava auto jaa kuhan ei tuo käyttis jäis..:D..nyt on ainaki selkeet ohjeet...Kiitos.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa