Tekniikan vaihto 1.8 GU -> 1.8 16v KR Huomioitavaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Tekniikan vaihto 1.8 GU -> 1.8 16v KR Huomioitavaa?
Eli tekniikan vaihto lähestyy..miten se ois viisain toteuttaa ja mitä kaikkia käy suoraan? johtosarjasta en tiiä ku gti mittaristokin on jo paikoillaan..jarrut on..jne meneekö samalla tankilla?
Ite vaihtasin GTI:n tankin kokonaisuudessaan, tuossa yhteen kaasarimallin tankkiin tuli pujoteltua nostopumput sunmuut rojut eräässä GTI:ssä niin ei se mittari kyllä näyttäny sinnepäinkään oikein. Johtosarja suosiolla kokonaan vaihtoon, ajan kanssa kun senki vaihtaa niin ei pitäis ylivoimasta olla jos kerran muukin tekniikanvaihto onnistuu.
ei sillä mittaristolla ole mitään merkitystä muuten ku tulee olla samanlaisesta tekniikasta. itsellä oli 8v gtin mittaristo 1.3 ja muuten pelas paitsi öljynlämpö(?) ku ei ollu anturia ja sit kulutuspuoli näytteli omiaan.
helpoiten tosiaan ku vaihtaa koko johtosarjan.
edit: ja tuossa omassa mittaristo-swapissa muistaakseni joutu jonku verran vaihteleen johtojen paikkoja jotta toimi. edellisessä autossa jossa oli paikallaan niin joutu ettiin johtoja mikä meni mihinki ja sit soveltamaan omaan autoon
helpoiten tosiaan ku vaihtaa koko johtosarjan.
edit: ja tuossa omassa mittaristo-swapissa muistaakseni joutu jonku verran vaihteleen johtojen paikkoja jotta toimi. edellisessä autossa jossa oli paikallaan niin joutu ettiin johtoja mikä meni mihinki ja sit soveltamaan omaan autoon
no ku sehän täs just onkii että ku siin on uudemmat sähköt..no Jarskii han sen vois vielä kattoa ja varmistaa..sata varma mie en ole..eikös sen ylleensä hoksaa jos on uudemmat vilkku ja pyyhkiä viikset, ja mulla on?..noh pitää lähtiä se raato hakeen ja vaihella poissa..tuosta tuskin tuo käärme näyttely enää pahenee :D
Viimeksi muokannut Mizaa, 12.11.2011 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ahaaa..no sitten mulla oli väärä käsitys.. mankan vieressä on hätävilkut :)..nyt menee totaallisesti hermot ton gu:n kanssa..eilettäin tuossa työntelin kotia..ni yhtä äkkiä alkoi pätkimään kuin olisi bensa lopussa..vetasin käsi imua ja parani hiukan..mutta tietokone heitteli öljyn lämmöiksi välillä 140 astetta..:D noh sammutin auton ootin minuutin ja laitoin käyntiin noh käynti hiukan parantu ja öljyn lämmöt laski sinne 90-106 mutta siltikkin auto kävi aika raskaasti..:/..mitä toi mahtaa toimittaa..äkkiä sitä kr:rrää tilalle..:D
Olikohan tämä luettu: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=154
ja tuossa yleisinfoa 16veestä: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=153
ja tuossa yleisinfoa 16veestä: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=153
Tuntuu että tässä jännitetään ennakkoon ja ihan turhaan noiden sähköjen vaihtamista..?
Jos kerran tekniikan luovuttaa kokonainen KR-kakkis, purat molemmista autoista penkit, matot ja kojelaudat irti.
Sen jälkeen alat purkaa johtosarjaa vaikkapa perästä keulaan päin:
- takavalojen liittimet
- kontin vasemman sivun valkoiset liittimet (takaluukkuun menevät johdot voit jättää paikoilleen)
- muutama maajohto
- polttoainetankin liittimet
- käsijarrun merkkivalon johto
Nyt on johtosetti purettu perästä kuskin jalkatilaan asti. Sitten
- puhallin
- ovivalojen kytkimet
- ovivalon johdon liitin
- muutama maajohto
Loput katkaisijoiden, mittariston ym. johdot oletkin joutunut irroittamaan kojelautaa irroittaessasi.
- irroita sulaketaulu telineestään
- irroita sulaketaulun takaa tulipellin läpi menevien johtonippujen liittimet
- nosta auton sisällä oleva / kuskin jalkatilaan kerätty johtosetti pois autosta
- pura loppu johtosarja keulasta tulipeltiin asti ja nosta pois autosta'
Sitten vain sama tekniikan luovuttaja-yksilölle ja kasaten käänteisessä järjestyksessä toiseen koriin. Jos tuntuu että on epävarmuutta mikä menee mihinkin, pätkä teippiä johtoon ja kirjoittaa mihin liitin kuuluu. Vaihtoehtoisesti numeroi tai merkitse jollain muulla tavoin.
Tämä ei sitten ole mikään tietylle tekniikalle tarkoitettu ohjeistus. Enemmänkin kuvaus kuinka helpot kakkiksen sähköt ovat purkaa.
Jotain peruspiuhojakin jäi taatusti mainitsematta.
Jos kerran tekniikan luovuttaa kokonainen KR-kakkis, purat molemmista autoista penkit, matot ja kojelaudat irti.
Sen jälkeen alat purkaa johtosarjaa vaikkapa perästä keulaan päin:
- takavalojen liittimet
- kontin vasemman sivun valkoiset liittimet (takaluukkuun menevät johdot voit jättää paikoilleen)
- muutama maajohto
- polttoainetankin liittimet
- käsijarrun merkkivalon johto
Nyt on johtosetti purettu perästä kuskin jalkatilaan asti. Sitten
- puhallin
- ovivalojen kytkimet
- ovivalon johdon liitin
- muutama maajohto
Loput katkaisijoiden, mittariston ym. johdot oletkin joutunut irroittamaan kojelautaa irroittaessasi.
- irroita sulaketaulu telineestään
- irroita sulaketaulun takaa tulipellin läpi menevien johtonippujen liittimet
- nosta auton sisällä oleva / kuskin jalkatilaan kerätty johtosetti pois autosta
- pura loppu johtosarja keulasta tulipeltiin asti ja nosta pois autosta'
Sitten vain sama tekniikan luovuttaja-yksilölle ja kasaten käänteisessä järjestyksessä toiseen koriin. Jos tuntuu että on epävarmuutta mikä menee mihinkin, pätkä teippiä johtoon ja kirjoittaa mihin liitin kuuluu. Vaihtoehtoisesti numeroi tai merkitse jollain muulla tavoin.
Tämä ei sitten ole mikään tietylle tekniikalle tarkoitettu ohjeistus. Enemmänkin kuvaus kuinka helpot kakkiksen sähköt ovat purkaa.
Jotain peruspiuhojakin jäi taatusti mainitsematta.
Eikai se kummoinen homma olekkaan..ainahan se tieten arveluttaa ku ekaa kertaa tekee..ton koelaudan käytin aikoinaan poissa toisesta golffista..sellainen muistikuva on vain että melko ihana laittaa toi lattiamattokin takaisin..:D..samase se kuinka dynamiitin jäljille se luovuttava auto jaa kuhan ei tuo käyttis jäis..:D..nyt on ainaki selkeet ohjeet...Kiitos.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa