Passatin lämpömittari heittelee
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 32
- Liittynyt: 21.1.2009 20:13
Passatin lämpömittari heittelee
Eli kyseessä VW Passat 1.6 -98 bensa. Lämpömittari heittelehtii, ei nouse kuin normaaliin 90:een mutta hetken ajon jälkeen putoo lähes 0.aan mutta taas hetken ajon jälkeen nousee 90:een. Ei siis nouse yli 90:nen vaan heittelee 0 ja 90 välillä. Lämppäristä tulee normaalisti lämmintä ilmaa. Onko lämpötila-anturi sökö vai mikä vialla?
-
- -
- Viestit: 32
- Liittynyt: 21.1.2009 20:13
-
- -
- Viestit: 32
- Liittynyt: 21.1.2009 20:13
Lämpöanturin pitäisi olla myös tuossa vanhemmassa 1.6:ssa siellä sylinterikannen takapäästä lähtevässä muovisessa vesilaipassa, eli kuten Jimme kertoi, sylinterikannen ja rintapellin välissä. Kaasuläpän ja ilmanputsarikotelon välinen ilmaputki vaan poies niin pitäisi näkyä.
Ja ties monennenko kerran, hanki se lämpöanturi marmorilta ja uusi o-rengas myös.
Homman helpottamiseksi kannattaa ottaa uusi anturi tiivisteineen (jotain kuminhoitoainetta, ei öljyä, o-renkaaseen jotta menee paikoilleen helposti) valmiiksi käsille, mahdollisuuksien mukaan siirtää kaikki johtimet ym pois siitä vesilaipan ympäristöstä ja täyttää paisuntasäiliö piripintaan valmiilla 50/50 nesteellä ennen kuin irroitat vanhan anturin ja sujautat samantien uuden anturin paikolleen. Kun jätät paisarin korkin auki niin ei pitäisi muodostua mitään ilmataskuja kanteen. Vielä parempi jos saisit lämppärin letkut puristettua kiinni ennen operaatiota, näin vältät ilman kulkeutumisen sinne jos et saa uutta anturia paikoilleen samantien. Lopuksi sitten ylimääräinen neste pois paisarista.
Ja ties monennenko kerran, hanki se lämpöanturi marmorilta ja uusi o-rengas myös.
Homman helpottamiseksi kannattaa ottaa uusi anturi tiivisteineen (jotain kuminhoitoainetta, ei öljyä, o-renkaaseen jotta menee paikoilleen helposti) valmiiksi käsille, mahdollisuuksien mukaan siirtää kaikki johtimet ym pois siitä vesilaipan ympäristöstä ja täyttää paisuntasäiliö piripintaan valmiilla 50/50 nesteellä ennen kuin irroitat vanhan anturin ja sujautat samantien uuden anturin paikolleen. Kun jätät paisarin korkin auki niin ei pitäisi muodostua mitään ilmataskuja kanteen. Vielä parempi jos saisit lämppärin letkut puristettua kiinni ennen operaatiota, näin vältät ilman kulkeutumisen sinne jos et saa uutta anturia paikoilleen samantien. Lopuksi sitten ylimääräinen neste pois paisarista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa