Passat 3B 1.8t Kytkin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Cynax
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.10.2011 19:38

Passat 3B 1.8t Kytkin

ViestiKirjoittaja Cynax » 7.11.2011 21:46

Tuossa kytkin rupes äännelehtimään, ja eri vaihtoehtoja mietitään.. Juttua kuului myös että TDi:n kytkin saattais käydä? Ja yks vaihtoehto on tuo kaksoismassa jättää pois kokonaan, ja pistää kiinteä paketti..

Mikä mahtais olla järkevin ratkaisu ~200hv tietämille?

-Cyna

Liekkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 16.8.2010 12:06

ViestiKirjoittaja Liekkis » 8.11.2011 9:46

Itse voin suositella ainakin tätä: http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64

Jos tehotavoitteet 200hp ja vääntö n. 290-300nm välille niin uskoisin että pelkällä jämerämmällä asetelmalla pitää. "peruslastut" kun on siinä 195hp / 290nm ihan sen takia että vakio kytkin pelaa.

Oma tarina variantclubin puolella --> http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=11096

Cynax
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.10.2011 19:38

ViestiKirjoittaja Cynax » 8.11.2011 12:00

Tuo kyllä vaikuttais fiksulta ratkasulta, eikä nyt loppuunsa ole niin älyttömän kallis verrattuna muihin. Tuntuuko polkimesta jämäkämmälle kun vakio? Alempaa ainakin sanoit irrottavan..

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 8.11.2011 13:30

Ainakin 6 vaihteisen A4sen askin perään meni 228mm TDin kytkin olisko AWX moottorista. Kestää ainakin sen 230hp ja 320nm. Kytkin varmaan kestää enemmän mutta vauhtipyörä alkaa täristää. Maksoi kytkinpaketti (levy, asetelma, painelaakeri) n.230€ fixukselta. Listahinta oli kovempi mutta antoivat aika hövelisti alennuksia.
Jos viritys jatkuu niin suoraan toi Autoteilen paketti kiinni niin ei vituta toi vauhtipyörä.

Liekkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 16.8.2010 12:06

ViestiKirjoittaja Liekkis » 8.11.2011 14:42

Tuntuuko polkimesta jämäkämmälle kun vakio? Alempaa ainakin sanoit irrottavan..

Ottaa toki alempaa kiinni kun aivan uudet prujut sisällä. Vakioon verrattuna "puree" paremmin kiinni liikkeelle lähtiessä mutta poljin ei ole alas painettaessa mitenkään erikoisen jäykkä. Emäntä sano ettei edes ole ajatellu koko asiaa (--> ei ilmeisesti huomaa eroa)

Uudella paketilla olen vasta n. 300km ehtinyt ajaa, ei tunnu enää mitenkään "erikoiselta" vrt. vakioon. Ainoa ero minkä huomaa on että kerää paremmin kierroksia pienillä vaihteilla (1-2) kun lähtee liikkeelle.

Itsekkin kallistuin tähän pakettiin sen vuoksi ettei tarvi murehtia enää kaksoismassan ongelmista + saa sitä tehoakin alkaa keräämään ilman huolta että kytkin pettäis.

Cynax
-
Viestit: 21
Liittynyt: 11.10.2011 19:38

ViestiKirjoittaja Cynax » 9.11.2011 19:36

Fin Dieselin arttu tarjos kytkinpakettia kiinteellä vauhtipyörällä 600e. 450nM asti väännönkestävää. Varmaan siihen kallistutaan mikäli nyt purkaessa näyttäis että koko kytkin pitää uusia. Selvitellään.. ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa