vw 2.0 16v 9A moottori

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

vw 2.0 16v 9A moottori

ViestiKirjoittaja jarm0 » 21.11.2010 22:48

eli toli tollainen moottori tuli hommattua projektiin ja pitäis vähän piristää sitä talven aikana...

turbottaminen on EHKÄ suunnitteilla mutta saako ilman turboa tehoa yhtään oikein irti halvalla??? alle 1000€ mieluiten:)


vaihtamalla nokat pitäisi vähän vissiin piristyä mutta mitkä nokat???

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 21.11.2010 23:19

No halvalla et ainakaan saa kummoisia tehoja. Nokkia noihin ovat ottaneet kr/pl/abf koneista, sitten 50mm imusarjaa samoista koneista ovat laittaneet, tuon lisäksi pakosarjalla ja putkella saa jotain, mutta 10-15hv ja tonni ei edes riitä, melkein tehokoneen aihiona olisi 1ke 1.8t(ilman apulaitteita) ollut se parempi vaihtoehto.

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 21.11.2010 23:29

okei selvä...no eipä sitä kauheita tehoja tarvitsekkaan mutta aattelin jos halvalla ois jtn järkevää saanut..

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 7.2.2011 18:23

onkos 9A ja kr moottoreiden imusarjoissa ja ruiskuissa eroja?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.2.2011 18:36

Eiks 9A ole vähäpäästöinen? Jos, niin erona on ainakin lambdasäätö ja tyhjäkäynninvakain. Jos se on kolmoskorisesta niin eikö sitten siinä ole Motronic kun KR:ssä on K-Jetronic?..

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 7.2.2011 19:05

Enpä muista onko vähäpäästöinen, mutta tehty vuosina 89-93 ja 100kW.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 9.2.2011 10:03

9A on vähäpäästöinen ja KE-Jetillä. Tuota konetta löytyy peltikeula-Passatin keulalta

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.2.2011 10:13

Kattelin ETKAsta että on noi ruiskun laitteetkin melkein kaikki erilaisia.

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 10.2.2011 18:33

valaiskaa tietämätöntä:)...

eli kun sanottiin että 50mm imusarjaa ollaan otettu kr/pl/abf koneista niin ostanko tohon kr koneen imusarjan?..onko siis mitään hyötyä...


ja siis auto on ikuisuus projekti ja kaveri porukalla opetellaan...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.2.2011 20:57

KR:ssäkin on kahta imusarjaa, että älä sitten osta sokkona. Ohuempi näyttää ihan putkilta ja paksumpi enempi niinkuin "muotoonvaletulta".

Avarampi parempi virityskäyttöön ja kapeampi tuo vääntävämmän luonteen, mutta muuten taitaa olla makuasia.

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 11.2.2011 17:01

kiitos!!

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 11.2.2011 23:59

eli nyt olisi ainakin kr:n vakio nokat halvalla niin kannattaa vissiin hommata?...ja pl koneen nokatkin oli mutta tupla hinnalla niin onko millainen ero???


kiitos taas

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2011 0:15

Imunokassa teho +10 hv KR:n eduksi.

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 12.2.2011 17:40

okei kiitos:)


nyt on siis nokat ja imusarja hommattu niin millaista pakosarjaa???...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2011 17:54

Marteliukselta Supersprint-kopio?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 12.2.2011 19:19

Jos turbottaa meinaa nii KR/PL on huomattavasti helpompi ympäristö kuin 9A tehdä hommat. 1.8 lohkoon sa kuitenkin suht halvalla ostettua S2:n männät.

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 12.2.2011 19:39

ilman turboo mennään...sit ku haluu lisää voimaa ni täytyy khyl uus motti hommata vissiin kerran menin huonon aihion hommaamaan:/

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2011 19:51

No sit hyvät nokka-akselit, pakoputkisto kuntoon ja säädöt kohdilleen niin tuosta saa 190 hv. :)

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 13.2.2011 17:54

joo eiköhän se riitä näin alkuun;D

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 13.2.2011 23:14

9A on siis KE-jetronic vai MOTRONIC

boksissa lukee motronic niin voiko olla että annettu väärä boksi???vai lukeeko silti vaikka olisi KE-jetronic

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 14.2.2011 18:02

Jostain syystä VW on antanut nimeksi KE-Motronic.

ultimatevw:n arkistosta löytyy pdf:nä opas kyseisen ruiskun sielunelämään.

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 14.2.2011 21:31

okei...täytyy ettii ja selat


kiitos

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

vw 2.0 16v

ViestiKirjoittaja jarm0 » 27.6.2011 18:55

täytys tiiviste sarja,laakerit ja kannen osat hommata moottorille... onko jtn nettikauppaa mistä sais hommattua ja sitten sopiiko jonku muun moottorin sarjat kuin 9A:n kun ei tunnu löytyvän kun käy kysymäs liikkeistä...


sitten kannen vien myös koneistamolle, niin onko jtn eroa esim venttiileillä mitkä hommaan???

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 8.11.2011 16:53

moottoriin ei löydy osia muualta porista kuin merkki liikkestä...pelkät kk laakerit ja männän renkaat liki 500€ kuulemma:(

onko jollai tietoa sopiiko jonkun muun koneen tiivisteet ja laakerit?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 8.11.2011 17:14

Kysele osia periaatteella:

- kansi on 1.8-16 venasesta
- alakerta 2.0 8-venasesta esim 2E

osien löytyminen helpottuu kummasti

jarm0
-
Viestit: 53
Liittynyt: 21.11.2010 22:39

ViestiKirjoittaja jarm0 » 8.11.2011 20:02

Okei ja kiitos!!täytyy käydä kyselemäs jonku päivä taas


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa