Golf 3 cabrio 1,8 --> 2,0

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

24vtouring
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.10.2009 15:31

Golf 3 cabrio 1,8 --> 2,0

ViestiKirjoittaja 24vtouring » 4.11.2011 14:56

Terve,

itse olen toiseen merkkiin perehtyneenä Volkkarien kanssa melko turisti, enkä osaa hakuakaan järkevästi käyttää joten kysytäänpä täältä...

Kesäkäyttikseen (Golf 3 cabrio) ajatellut mietoa ja yksinkertaista tehonlisää ( toisena prioriteettina 1-pisteruiskutekniikasta eroon pääseminen), Venton/Golf3:n 2,0 8v ruiskumoottoriswapin muodossa.
'
Pitääkö alkaa jarruja päivitellä, vai käyttääkö nuo luovuttaja-autot samaa rumputaka-akselia kuin tuo -95 55kw avogolffikin? Ainakin tuota tarkoittamaani konetta on käytetty saman ikäluokan Ventossa ja Golf variantissa. Koneen tyyppiä en muista, mutta joku viisaampi varmaan valaisee. Millaiset jarrukamat näistä autoista löytyy, kelpaako farmari vertailuautoksi.? Vai onko vertailuauto automaattisesti 2,0 GTI golf tai vastaava? Etujarrut voisin kuvitella vaihtavani tarpeen vaatiessa isompiin, jos byrokratia niin vaatii, muttei mitään suurempaa projektia 5-pulttiakseleineen ei ole mielenkiintoa alkaa tästä autosta tekemään kun tallissa on tärkeämpiäkin projekteja.

Ehjälle tekniikkapakettille voisi myös olla kiinnostusta, tai vaikka sopivalle luovuttaja-autolle voi pistää linkkiä ja muitakin huomionarvoisia vinkkejä otetaan vastaan..


-T.S

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 4.11.2011 18:27

Jos koneesi on 55.kW:n versio niin vaihda siihen vaan MK.2 1,8Gti:n nokka akseli ja 2.0 koneen pakosarja sekä ilmanputsarista se sisäänmeno putkisuppilo pois. Noilla muutoksilla saa jo helposti lisäheppoja ja välttyy jarrumuutoksilta ja jne.

Muuten Mk.3 2.0 115.hv avossa on levyt takana (samankokoiset kuin Gti:ssä ja VR6:sessa) joten rummut joutuu levyiksi kyllä vaihtamaan tekniikan myötä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 4.11.2011 18:37

ei ainakaan -95 mallisessa 2.0 ady koneellisessa mk3 avossa ollut levyjä takana. Että ei välttämättä ne levyt ole ihan pakolliset.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.11.2011 20:59

^ Juuri näin. Käyttää vertailumallina 2.0 CL tai GL Golffia niin taka-akselin + jarrut voi pitää entisellään. Eteen vaihtaa 256mm jäähdytetyt levyt + niihin passaavat satulat ja olka-akselit.

24vtouring
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.10.2009 15:31

ViestiKirjoittaja 24vtouring » 5.11.2011 10:08

OK, kiitos tiedosta. Tätä myöskin itse aavistelin vielä eilen illalla kun huomasin yhdessä myytävässä 2,0 avossa rummut takana, niin tulin siihen tulokseen että taitaa vaatia korkeintaan etujarrupäivityksen.

Ja nyt kun tarkemmin miettii niin mulla taitaa olla nuo 256milliset jäähdytetyt laikat edessä jo valmiina, ainakin sain ekalla osanhakureissulla muutama kuukausi sitten ensiksi liian pienet laikat, jotka kävin vaihtamassa isompiin. Myös Ebayn tarjonta cabrioon viittaa 256millisiin laikkoihin.



eli,

kone vaihtoon ja leima lappuun.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 5.11.2011 11:00

Moi,

Kuten aiemmin kirjoitin niin ainakin omassa VM-98 AKR 115.Hv:n 2.0 mk.3 cabriossa on levyt takana. Voit nuo levyt mennä hieman vuosimallinkin mukaan.

Kouku
-
Viestit: 61
Liittynyt: 2.9.2011 21:33

ViestiKirjoittaja Kouku » 7.11.2011 7:44

Jos koneesi on 55.kW:n versio niin vaihda siihen vaan MK.2 1,8Gti:n nokka akseli ja 2.0 koneen pakosarja sekä ilmanputsarista se sisäänmeno putkisuppilo pois.


Vielä ei ole avautunut nuo volkkareiden salat, mutta päteekö tämä niinku AAM moottoriin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa