Pätkimis/hyytymis-ongelma. Vento -93 2.0 (2E)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lurjus-
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.9.2011 12:57

Pätkimis/hyytymis-ongelma. Vento -93 2.0 (2E)

ViestiKirjoittaja Lurjus- » 2.10.2011 19:21

Eli moottorina tuo perus 2E, 2.0 8V, monipistesuihku ja sisäänajokilometrit 348tkm. :)

Eli normaalissa ajossa ( ~85kmh+pintakaasu) alkaa tuntua nykimistä, puoli/täyskaasulla taas hyytyy. Oireet kun alkaa, niin pintakaasulla pystyy vielä sen muutaman kilometrin rullaamaan. Tämän jälkeen käy kolmella ja pamauttelee välillä putkessa.

Välillä vika häviää, kun kesken ajon sammuttaa virrat, antaa rullata n.5-10 s. ja taas käyntiin. Joskus taas voi mennä tien laidassa useampikin minuutti sahatessa, mutta jossain vaiheessa taas käyntiin kuin mitään ei olis tapahtunukkaan.

Joskus mennään yli viikko ilman temppuilua ja joskus tekee ~15km välein. Sama vika on ilmennyt: kuumalla ja kylmällä koneella, sekä kuivalla ja sadekelillä. Ehkä useammin tekee tätä aamulla työmatkalla ja iltaisin kruisaillessa, eli voisiko kuitenkin liittyä kosteuteen ?

Tulpat (Bosch) on n. 5000km sitten vaihdettu, anturien/ohjainlaitteen liittimet käyty läpi, virranjakajaa putsailtu, johtosarjoja ja maadotuksia tutkailtu. Testeri ilmoitti lambda-anturin tomintahäiriöstä, mutta sen ei ilmeisesti tuollaista pitäisi aiheuttaa ?

Mikä vois olla mahdollinen syy? Hall-vika? Siitä ei ilmeisesti testerikään ilmoita. Joku muu anturi? MAF? Puola menossa vaihtoon, niitähän nää vissiin välillä syö? Voisko joku ruiskuvika aiheuttaa tollasen? Tota on suhtkoht vaikee lähtee paikantamaan, kun ei saa pidettyä vikaa päällä, ainakaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Lurjus-
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.9.2011 12:57

ViestiKirjoittaja Lurjus- » 4.10.2011 7:45

Tänään sammui 110-120kmh nopeudessa kertalaakista. Ei siis mitään nykimistä/muuta varoittamista, sytytys vaan ilmeisesti hävis. 10min odottelun jälkeen taas normaalisti käyntiin ja toimi kuin unelma.

Eikö muka kellään oo mitään tietoa/kokemusta vastaavasta ?!?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

VENTO

ViestiKirjoittaja boliisi » 4.10.2011 14:45

Minulla golf mk3 vm96 1,8i hyytyi(tukehtui) välillä ajonaikana jolloin vaihdoin RUISKUTUS OHJAUSYKSIKKÖn jonka jälkeen jäi vielä nykiminen ja se hävisi kaasuti/ruiskun vaihdolla tosin tyhjäkäynti temppuuaa vielä välillä ;).
Kaasuttimessa ilmoitteli kyllä kaasuläpänasennon tunnistin vikaa enne vaihtoa.

Olihan alipaine letkut roplattu läpi?

Lurjus-
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.9.2011 12:57

ViestiKirjoittaja Lurjus- » 4.10.2011 16:26

Alipaineletkut on käyty läpi, vaikka en kyllä usko fuskaavan letkunkaan aiheuttavan noin satunnaista vika.

Jotenkin en usko (tai halua uskoa..), että vika olis ruiskussa tai ylipäätään polttoainepuolella. Tosiaan silloin kun alkaa ongelmat ja rupee käymään kolmella, bensa hieman haisee ja polttaa bensaa vielä putkessa.

Voisko olla puola..? Alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä. Motonetissä taitaa olla 40€ pintaan ja marmorilla xxx€ ? Kannattaako tarvikepuolaa ees harkita, vai käykö romikselta hakee jonkun puolan testimielessä ?

Tänään lukasin taas vikakoodit töissä, eikä enää liittimen putsauksen jälkeen valittanut lambdatunnistimestakaan mitään, vikojen määrä 0. Ihme laitoksia nää kansanautot, mut silti joku näissä vetää puoleensa. :DD

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.10.2011 16:29

Hall tai puola. Molemmat hyvinä tarvikkeina ajaa asiansa.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 4.10.2011 16:38

Kannattaa testata vaikka korjausoppaan avulla puolan ensiö- ja toisiokäämine ohmi arvot. Itellä 2e koneessa oli pikku juotosvika niin ensiökäämin arvot ihan taivaissa. Pikku kolvaus ja auto toimi jälleen :)

Lurjus-
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.9.2011 12:57

ViestiKirjoittaja Lurjus- » 5.10.2011 8:43

Pitänee tuo puola varmaan mittailla, tai hakea suoraan uusi..

Lurjus-
-
Viestit: 7
Liittynyt: 13.9.2011 12:57

ViestiKirjoittaja Lurjus- » 16.10.2011 16:44

Taas uutta diagnosointia.

Bensaa yli puolen tankin -> ei ongelmia. Heti alle puolenvälin alkaa ajoittainen hyytyminen. Bensapumppuun/suodattimeen en ole koskenut sinä aikana, mitä oon auton omistanut.(3-4kk)

Kun ongelmat alkaa, tankin korkin avaaminen ei auta käynnistymiseen. Eli vika ei luultavasti korvausilman saamisessa.

Bensapumppu surisee, kun virrat kytkee päälle. Voiko sit olla ettei muka jaksa pumpata vajaasta tankista riittävästi tavaraa ?

Ja missäs tuo suodatin on ? Jossain auton pohjassa ?

Ja mites tuo bensapaineen anturi: sijainti ? antaisiko ilmoituksen vikakoodeissa ?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

f

ViestiKirjoittaja boliisi » 16.10.2011 22:29

Mnulla rupes taas golf viikolla nykimään ensin vähänn ja sitten enemmän ja paukutteli myös putkessa. Virranjakajan vaihdoin ei vaikutusta mutta moottorin sähköjohtoja heiluttelin niin alkoi taas toimia(ainakin nyt paripäivää on toiminut).
En ole sata varma mutta ainakin minulla vika on tuntuis olevan jossain niistä johdoista jotka kulkevat ruiskullta siihen moottorin päässä olevaan liittimeen. Varmistunee kun saan hommattua ehjän johtosarjan. Toisaalta minullla alkoi ongelmat silloin viime viikolla uudestaan kun kävin tankkkaamassa auton......

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

VENTO

ViestiKirjoittaja boliisi » 6.11.2011 22:31

Löytykö vika??


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa