KR moottori ykköseen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gti_golf_94
-
Viestit: 59
Liittynyt: 10.7.2009 15:31

KR moottori ykköseen?

ViestiKirjoittaja gti_golf_94 » 2.11.2011 11:48

Pitääkö tehdä uudet moottorin korvakkeet koriin jos haluaa KR moottorin ykkös golfiin?
Entä sopiiko 020 laatikko kys. moottorin jatkoksi?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.11.2011 13:15

Ykkösen korvat sopii KR lohkoon. 020 on ihan vakiona KR perässä. Leimalle koneessa on kyllä liikaa tehoa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.11.2011 20:28

PL imunokka paikoilleen katsastuksen ajaksi niin eiköhän se sillä korjaudu. 130 hp saa vissiin ykköseen luvallisesti?

Ykkösen laatikossa on tasauspyörästön kopassa pinnapultit takakannattimen korvakolle, ne täytyy lisätä jos uudempaa 020:aa meinasit ykköseen.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.11.2011 20:41

Ei paljoa auta imunokat kun kone on silti KR.
Ei se inssi sitä persdynolla mittaa vaan kattoo faktaa mitä lukee paperissa moottorikoodin kohdalla.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 2.11.2011 20:43

Ei se leimasetä tiedä mikä nokka siellä on.
Jos moottori on lähtösin KR niin oletuksena siellä on 139hv sanoit sille mitä tahansa.
Tietääkseni kuitenkin penkkilapun kanssa sinne konttorille pitää mennä?
Ja muutoskatsastus sitten toivoen että hyväksyy moottorin omavalmisteena, jolloin tehoja saa laskea.
Luullakseni siihen ei riitä pelkkä nokan vaihto. Selviää helpoiten kysymällä konttorilla.
Kerran kun muutoksen saa otteeseen niin ei ne sitä penkki lappua enään halua.
Eli roipetta vaan sinne koneen sisälle. Niitä kun voi vähän vaikeammin todeta olevan vaihdettu.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.11.2011 20:48

Ei tietenkään persdynolla, velipojan ykkösessä 16v ns. omavalmistemoottori josta muutoskatsastukseen toimitettiin dynolappu. Vai eikö noita enää hyväksytä?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 2.11.2011 20:52

Toki jos konttorin setä hyväksyy nokan vaihdon omavalmisteeksi.
Moni taitaa vaatia hieman enemmän, mutta kuten sanottua niin ihmisiä hekin ovat.
Eli voi mennä nokan vaihdolla ja penkki lappu sopivasta teholuvusta.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 3.11.2011 7:13

Mulla on sellanen tutina että ainakin moottorinohjaus pitää vaihtaa ennen kuin moinen muutos saatetaan hyväksyä.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 3.11.2011 7:41

niin tai hommaa pl:n koneen. toimittaa viralliset laput vw:ltä minkä tehoinen on ollu tehtaalta lähtiessä

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 3.11.2011 10:29

niin hommaa PL koneen ja vaihtaa siihen KR:n hilut

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 3.11.2011 21:09

Eli sen imunokan...

Jonde
-
Viestit: 2088
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.11.2011 21:35

Ei ne erot ihan siihen pelkkään nokkaan jää. Vaan itsekkin olisin kiinnostunut mitä oikeasti tänä päivänä vaaditaan että, saa koneesta omavalmisteen ja leimattua.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2011 21:52

Jos joka tapauksessa tarvitaan tehomittaus, niin riittääkö siinä tapauksessa että sanoo moottorin sisuskalujen vaihdetun?

Siis sytkä pieleen, mittaukseen ja sieltä katsastukseen?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 3.11.2011 22:04

Mekaanisesti imunokka lienee ainoa ero. Onkohan PL aina sillä 42mm imusarjalla, huhun mukaan KR:iä olisi molemmilla eli 42/50mm?
Moottorinohjauksissa on toki myös eroa katista johtuen. PL:ssä on KE-Jetronic lambdaohjauksella ja nakutustunnistuksella.
KR:ssä perinteinen K-Jetti, liekö siinäkin nakutustunnistin?

Velipojalla ykkösessään KR perusmoottori jossa aftermarket moottorinohjaus, suorasytkä ja 16venasen kakkos GTI:n jarrut ympäriinsä ja muutosleimattu siis 130hp josta siiis dynolappu. Lienee ns omavalmiste-moottori papereissa. Noin toimi homma ainakin 2008 alkuvuodesta.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 3.11.2011 22:31

no varmaan helpompi todistaa katastusmiehelle että kyseessä on PL kuin omavalmiste kone KR:stä tehtynä. ei tarvi kuin tuoda maahantuojan laput PL:n tehoista.
pasi_t oli tainut näin tehä oman ykkös-golffin kanssa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.11.2011 22:39

KR:ssä perinteinen K-Jetti, liekö siinäkin nakutustunnistin?
Ei ainakaan mun -90 tapauksessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 31 vierailijaa