Golf 2 jarruissa vikaa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 jarruissa vikaa
Lähtökohdassa piti katsastukseen korjata 8v gti:stä käsijarru, vanhaa satulaa ei saatu enää pellaan, niin ostin uuden.. Ennen kuin vaihdoin satulan, käyttöjarrut olivat hyvät ja tasaset, vaihon jälkeen ilmattiin moneen kertaan, mutta ei painetta, eikä myöskään nestettä häviä että vuotas. Pääsylinteri vaihettu ja havaittu suhina imusarjan ja tehostajan välisessä letkussa sekin korjattu.. jarrut ilmattu, eka vasentaka->vasenetu->oikiaetu->oikiataka, näillä jarrudynossa menee teho ristiin toinen etu, ja toinen taka pelaa.. ja polin vaeltaa pohjaan..onko tosi että ku ilmataan, ni pitää ilmata eka etupää ja sitten takapää..?vai mikä tässä ny mättää?palat hyvät joka nurkassa..kuskin takapäässä motonet mallin uus satula jossa ei yhtään piä käyttöjarru???
myös kuormansäätövena oli konttorilla pohjassa jo valamiina..voiko sitä elvyttää?
myös kuormansäätövena oli konttorilla pohjassa jo valamiina..voiko sitä elvyttää?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ok, se tässä eniten ihmetyttää että ennen koko rojectia oli todella hyvät jarrut, jokka toppas ku seinään..käsijarru ei vain kuskinpuolella ottanu..menikö se sit siinä ilmauksessa vituilleen koko juttu..katsastus mies oli ainahi sitä mieltäettä se kuormansäätö venttiili ei vaikuta siihen jarrujen pelaamiseen..totesi vain että ei voi toimia ku siellä on metallit valamiiksi vastakkain..:/..pitää sitte ilmata eka takapää kerralla ja sit etupää.
Oma veikkaukseni on että alkuperäiset satulat ovat "vanhaa mallia" ja jotka laitoit paikalleen ovat "uutta mallia". Uudempi malli nimittäin menee heittämällä vanhan paikalle mutta väärinpäin ja väärille puolille. Ja niitä et saa ilmattua mitenkään paikallaan.
Itse aikoinaan vaihdoin -88 GT Golfiin vanhoista satuloista uusiin, eihän niitä saanut ilmattua mitenkään ku ne oli väärinpäin. Vaihtoi oikeinpäin ja oikeillepuolille niin johan alkoi toimii.
Toki voi yrittää niin että ottaa satulan irti,pitää oikeinpäin ja vaikka lankku väliin ettei sylinteri tuu ulos kun ilmaa sen.
Itse aikoinaan vaihdoin -88 GT Golfiin vanhoista satuloista uusiin, eihän niitä saanut ilmattua mitenkään ku ne oli väärinpäin. Vaihtoi oikeinpäin ja oikeillepuolille niin johan alkoi toimii.
Toki voi yrittää niin että ottaa satulan irti,pitää oikeinpäin ja vaikka lankku väliin ettei sylinteri tuu ulos kun ilmaa sen.
siis ei sinne oo vaihettu ku kuskin taka satula, ja nyt ei leikkaa tää väärinpäin homma..:D?? todennäkösesti on uutta mallia koska vanhan satulan jarrupalaa piti muokata että asettu paikoilleen eli se uloke jossa on se jousi palassa kiinni leikattiin poies..vain ja ainoastaan palasta joka on ulompi kuskin takana..sisempi pala on koskematon....vaikuttaaks noi..ja mite se sitte ilmataan..tollo kysymys mutta kädessäkö..ja sitte mäntä puristetaa väkisi takas??
Ilmaat sen uuden satulan niin että otat sen irti kannakeraudastaan(ja kyllä pidät kädessä) ja laitat vaikka männän puoleisen jarrupalan paikoilleen ja lauta sen perään tukemaan siihen haarukkaa vasten, niin ei paina sitä mäntää ulos sieltä satulasta.
Siinä satulassa jää ilmaus ruuvin jälkeen satulaan vielä ilmaa, josta syystä homma ei toimi. Kun satula on paikoillaan.
Ilmaus ruuvin kun pidät satulan korkeimmalla kohtaa ilmatessa pitäisi homman rokata.
Siinä satulassa jää ilmaus ruuvin jälkeen satulaan vielä ilmaa, josta syystä homma ei toimi. Kun satula on paikoillaan.
Ilmaus ruuvin kun pidät satulan korkeimmalla kohtaa ilmatessa pitäisi homman rokata.
, ja nyt ei leikkaa tää väärinpäin homma..:
Oikeanpuoleinen UUDENmallinen satula menee vasemmalle puolelle heittämällä VÄÄRINPÄIN jolloin se näyttää aivan samalta kuin VANHAN mallin satula. Ja sitä et saa ilmattua paikallaan sitten mitenkään.
Vasemmanpuoleinen UUDENmallinen satula menee oikealle puolelle heittämällä VÄÄRINPÄIN jolloin se näyttää aivan samalta kuin VANHAN mallin satula. Ja sitä et saa ilmattua paikallaan sitten mitenkään.
Ja nämä tiedot perustuu siis täysin omiin kokemuksiin kun aikoinaan ihmettelin muutaman viikon miksi ne jarrut ei toimi.
Ja jos haluat päivittää ne vanhat satulat uusiin niin vaihtoon menee satulat,palat,käsijarruvaijerit sekä käsijarrukahva.
Vanhassa mallissa käsijarruvaijeri tulee alakautta satulaan ja uudessa yläkautta.(noin niinku ulkomuistista heitettynä.)
EDIT:Juurikin toisinpäin!!
Motonetin valikoimaa:
Koodi: Valitse kaikki
23-9058 II GTi 84->88 TAAKSE Vasen jos ø36mm [1984-1988] 88.80 € Pantti 20.00
23-9059 II GTi 84->88 TAAKSE Oikea jos ø36mm [1984-1988] 88.80 € Pantti 20.00
23-9064 II GTi 88->91 TAAKSE Vasen jos ø38mm [1988-1991] 89.90 € Pantti 20.00
23-9065 II GTi 88->91 TAAKSE Oikea jos ø38mm [1988-1991] 89.90 € Pantti 20.00
Viimeksi muokannut Sebastian, 22.10.2011 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllä siihen vanha vaijeri meni kiinni iha normaalisti..eli irrotan satulan nostan käsin niin korkealle ku letku antaa periksi...ja toinen pala ja lankku väliin ja ilmaus ajatuksena että uusisatula ois väärinpäin siellä.......näinkö? pitääpä räpätä tuote numero ku ilmaan jarruja jos on ni siitähän se näkyy mikä satula se on..:)
Vaihdoin tässä hiljattain Jettaan jarrutehostajan. Vaihdon jälkeen en millään tahtonut saada jarruja ilmattua, tuntu että jarrusäiliöstä ei valunut nestettä pääsylinteriin samaan tahtiin mitä jarruja pumppaili. Ei auttanut vaikka kaveri pumppaili polkimella painetta ja toinen availi ilmausruuvia.
Kaikkein parhaimmaksi ja helpoimmaksi keinoksi osoittautu motonetistä hankittu korkki, mihin pysty liittämään paineen vaikka vararenkaasta. säiliö täyteen nestettä ja pieni paine säiliöön, niin jarrujärjestelmä ilmaantu todella helposti. Ilmausruuviin voi vielä laittaa kirkkaan letkun ja pitää sitä pystyasennossa, niin näkee millon ilmakuplat loppuu.
Jarrupaineensäätimen vivun voi vielä vetää nippusiteellä kiinni, niin jarruneste virtaa varmasti läpi. Painekorkilla ei tarvinnut tehdä tätä, mutta poljettaessa saattaa olla hyvä keino.
Kaikkein parhaimmaksi ja helpoimmaksi keinoksi osoittautu motonetistä hankittu korkki, mihin pysty liittämään paineen vaikka vararenkaasta. säiliö täyteen nestettä ja pieni paine säiliöön, niin jarrujärjestelmä ilmaantu todella helposti. Ilmausruuviin voi vielä laittaa kirkkaan letkun ja pitää sitä pystyasennossa, niin näkee millon ilmakuplat loppuu.
Jarrupaineensäätimen vivun voi vielä vetää nippusiteellä kiinni, niin jarruneste virtaa varmasti läpi. Painekorkilla ei tarvinnut tehdä tätä, mutta poljettaessa saattaa olla hyvä keino.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
JOo tänään yritettiin jarruja ilmata...ja plibn läpsähtellee pohijaan koko ajan ja menee kauan että saapi paineen aikaseksi..ja olen antanut väärää infoa muissa satuloissa on nippa tököttää yläpuolella ylöspäin..tässä uudessa satulassa nippa on muita reilusti isompi ja kaiken lisäksi..kyljessä sivulleppäin :) muiden ilmaus hoituu pienemmällä nipalla 7-8mm avaimella ja tässä yhessä on 10mm avain..joten jouku viisas kertokoon mistä se on pois ja miten se ilmataan..:D..purkamolla sanottiin että kuormansäätöventtiili on sama kuin jarrupainesäädin..ja vaikuttaa paineisiin takajarruissa??kuka muu on samaa mieltä?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
nyt on takana kummatkin uudet satulat, edessä vanhat..pää sylinteri uusi..ja ilmattu varmaan 10 kertaa joka nurkka läpi ja vieläki pitää polokassa 2 kertaa ennenku on paine..normaali liikenteessä eka kerralla läpsähtää pohojaan ja kolmas polokasu ni stoppaa vasta..mistään ei vuoda..ja konttorilla meni läpi joten isosti ei oo pielessä..mutta silti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa