1.8 8v ABS-moottorin oikkuja (Vento -92)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

1.8 8v ABS-moottorin oikkuja (Vento -92)

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.11.2011 18:39

Tutulla on otsikon mukainen kulkupeli joka kärsii satunnaisesta sammahtelusta ja kaasun hirttämisestä.

Tänään riensin apuun kun Vento oli jättänyt tielle.
Strobolla katoin että kipunaa tulee, joten päättelin kyseessä olevan bensansaantiongelman. Irrotin "kaasarin" päältä putsarilta tulevan törön ja rassasin suuttimen liitintä -> käynnistyi pikku yskimisen jälkeen.

Noh, lähdin liikkeelle ja sain myös sen kaasunkin "hirttämään". Eli pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella kun lättää kaasun pohjaan niin kierrokset "hirttävät" sinne 4000-5000rpm tienoille. Kaasuvaijerin hirttämistä en usko joten luulisin että suutin/ecu tilttaa jollain tavalla. Kierrokset saa palautettua kun painaa kaasun nopeasti pohjaan ja lipsauttaa jalan pois polkimelta jolloin poljin pomppaa nopeasti ylös.

Onko vastaavia kokemuksia saati ratkaisua?

Suutin? Asentotunnistin? Joku muu mikä?
Viimeksi muokannut Lehtilä, 1.11.2011 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 1.11.2011 18:49

Joutokäyntisäädin totaalisen sekaisin vai voiko sen käyttötanko nostaa kierroksia 4000-5000 rpm asti ?

Sam79
-
Viestit: 143
Liittynyt: 31.8.2003 0:48

ViestiKirjoittaja Sam79 » 1.11.2011 19:56

Mulla oli Toledossa sama pannu ja siinä vaijeri hirtti satunnaisesti. Siellä koneen päässä on semmonen läpivienti/holkki joka lipsahti hieman huonoon asentoon eikä palauttanut kunnolla. Varsinkin jos runttas kovaa polkimen pohjaan niin saatto jäädä jumiin.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 1.11.2011 22:20

Njaa, ehkäpä se vaijerikin pitää sitten tsekata jotta saa yhden asian varmistettua ja pois laskuista.

Voiko teoriassa suutin tai sen ohjauselektroniikka tiltata siten että suutin jää kokonaan auki? Olisko silloin mahdollista että kierrokset nousee noin ylös vaikka kaasuläppä on kiinni?

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 1.11.2011 22:24

Jos läppä on kiinni niin ei kai se kierroksia saa noin ylös. Sitä vähemmän mitä enemmän suutin dumppaisi bensaa koneeseen (läpän ollessa kiinni).


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa