laakerihilettä öljypohjassa gti kr

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

laakerihilettä öljypohjassa gti kr

ViestiKirjoittaja hartokki » 22.10.2011 18:58

tuossa tuli öljypohja aukastua ja sielä oli jokaisen pytyn kohdalla hiukan kuparin väristä laakerihilettä niin mistähän tuo mahtaa olla? kone juuri kasattu uusilla laakereilla ja männärenkailla mutta kone pyöri ihan hetken aikaa ilman että öljypumppu pelasi, koska öljy ei lähtenyt aluksi kiertämään( ei tosiaan kauaa olisiko yhteensä 20sekunttia) ja ilman mitään kierrättämistä. tuli vain mieleen että kuinka helposti kiertokangen yläsilmukan holkit ottavat ihteensä? nyt laitettu uusi öljypumppu ja ajettu 100km ilman ongelmia kone ei pidä ylimääräisiä ääniä ja vetoja on hyvin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.10.2011 20:51

Kyllä sielä on suurinosa liukulaakereista itseensä ottanut jos ovat kuivana pyörineet. Varma kikkahan näissä vanhoissa koneissa on apuakselia hyväksi käyttäen kierrättää öljyä koneessa ennen ensikäynnistystä..

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 24.10.2011 10:30

yhden kiertokangen laakerin käytin auki ja pari pientä naarmua oli tullut vain, ei kuitenkaan juurikaan edes kynnellä tuntunut. mietin vaan että ottaako nuo kk yläpään silmukat itseensä sitte?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 24.10.2011 10:38

Apuakselin laakerit on melko herkkiä ottamaan oiretta öljynpaineen vähyydestä.

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 24.10.2011 11:27

Jos kasausvaiheessa on asialliset voitelut tehty niin 20sek ei mitään laakeripölyä vielä tee. Jos voitelut puuttuu tai muuta tuskaa ollut kasatessa niin asia toinen.

Joka tapauksessa siellä ei kuulu metallipölyä olla ja jos ei vielä kolise niin pian kolisee.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 24.10.2011 11:59

pitääpä tsekata nuo apuakselin laakerit lähipäivinä, ei parane nyt ajella ylimääräsiä ajoja ettei tule isomaa remppaa sitten.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 24.10.2011 20:29

mitenkäs muuten nuo kiertokangen yläpään laakeriholkit, miten niille tulee voitelu. onko ne "roiskevoitelulla" vai mitenkä että onko ne edes voineet periaatteessa tuossa ottaa itseensä.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 25.10.2011 20:54

Osassa koneita kiertokanget on ontot jolloin niissä on painevoitelu, muutoin roiskevoiteluna yläpuolen reiästä, roisketta noissa KR:issä riittää kun mäntien pohjaan on suunnattuna öljyruiskut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa