Corrado g60 ja kiertokangen laakerit

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

Corrado g60 ja kiertokangen laakerit

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 17.8.2011 21:32

Eli tuli tuossa ostettua otsikon mukainen kampe, kuulin että näistä kuluisi nuo kiertokangen laakerit melko äkkiä vaihtokuntoon, autolla ajeltu jo kumminki 270 tuhatta

-Eli onko mitään tapaa todeta laakerien kuluneisuus availematta konetta ja saada mielenrauha, onko tuossa joku oma ääni tms,, oire olemassa ku laakerit alkaa olla lopussa ?

-Ja sitten vielä tuosta venttiilikopan päällä olevasta joutokäyntiventtiilistä on otettu se johtoliitin venttiilin päästä irti, tyhjäkäynti kyl toimii ja kaikki muukin, eli mikä lienee tuolla se virka sitten ?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 18.8.2011 23:00

Ne laakerit kuulemma pitävät metallista kilinää ajettaessa kevyellä kaasulla 2000-3000rpm kierroksilla. Mitään varmaa metodia ei ole kuin ottaa kone auki.

Auto lähtee kylmällä kyllä todella vaikeasti käyntiin ilman sitä venttiiliä. Kuulostaa vähän siltä, että se on kärähtänyt ja myyjä vaan nykässyt sen irti ja säätäny tyhjäkäynnin kohdilleen muuten.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 19.8.2011 20:03

Ok. kiitos vinkistä!, pitääpä kuullostella konetta sitten jos siitä kuulus jotain,
Nätisti tuo on kyllä aina käyntiin lähtenyt, että olkoon tuo johto sitte jatkossakin irti, ku melko kallis mutikka kuului olevan tuo säädin vielä.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 31.8.2011 21:05

Jatketaan tähän samaan topicciin:

Eli mikä on tuo corradon apparin puolella lokasuojassa noin sivuvilkun kohdalla oleva muovipönttö, rakenne on semmone "()()(), palloja siis peräkkäin, enkä sekoita tätä siihen hiilisäiliöön sit,, ja ihan vaan uteliaisuuttani kyselen mikä ko. kampe on, voiko liittyä ilmastointiin tms,, ?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 31.8.2011 21:39

Alipainesäiliö/varaaja.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 31.8.2011 22:40

itsehän vaihoin juuri omaan corradoon nuo laakerit, maksavat dopilla n. 40€/sarja ja saa vaihettua alakautta nätisti, oma ajettu n. 210tkm ja olivat jo kuluneet jonkin verran, samalla suosittelen vaihtamaan myös kampiakselinlaakerit ja öljypumpun, näin minä tein ja toivottavasti nyt ois huolettomia kilometrejä siltä osin:)

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 1.9.2011 22:16

Alipainesäiliö/varaaja.


Kiitos tiedosta, ei tuossa tosin mitn vikaa ole, ihmettelin vaan purkin tarkoitusta


itsehän vaihoin juuri omaan corradoon nuo laakerit, maksavat dopilla n. 40€/sarja ja saa vaihettua alakautta nätisti, oma ajettu n. 210tkm ja olivat jo kuluneet jonkin verran, samalla suosittelen vaihtamaan myös kampiakselinlaakerit ja öljypumpun, näin minä tein ja toivottavasti nyt ois huolettomia kilometrejä siltä osin:)


Ite en vielä tuohon jumppaan ryhtynyt kun ei tuolta mitään ääntä kuulunut vaikka miten vedätteli tai antoi rullata vaihde päällä, lienee jossakin vaiheessa jo ko. remppa sitten autoon tehty ku lasissa jo kumminki 270 tuhatta.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 1.9.2011 22:23

Jatketaan tämäkin tähän samaan topikkiin:

Eli ku auto on seisonut jonku tunnin pari tai pitempäänkin, virrat kun laittaa päällee, niin jostakin päin moottoritilaa kuuluu semmone kitinä/jurnutus joka kestää noin 5 sekuntia, ääni muistuttaa hieman luistavaa laturin remmiä tms,, paitsi ääni on hiljaisempi, eli onko tuossa joku bensanpaineen säädin tai jarrusäädin joka voisi tuommosen ulinan aiheuttaa ??, tai voiko joku ilmastointiin liittyvä laite päästää tuon äänen, ilmastointi ei tosin toiminnassa kun yksi putki poikki,,

Bensapumppuakin veikkailin mutta ääni tulee selkeästi auton etupuolelta..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.9.2011 22:33

Oisko se sähköinen alipainepumppu tms siinä jarru/kytkinneste säiliön alla.

Käynnistyy aina kun virrat laittoi päälle.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 1.9.2011 23:50

Oisko se sähköinen alipainepumppu tms siinä jarru/kytkinneste säiliön alla.


Aih, no pitää kuulostella tarkemmin vielä voisiko tuo laite olla äänen aiheuttaja sit, toivottavasti kumminkaan ei, kallis laitos varmasti jos sattuu täysin hajoamaan joskus...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.9.2011 9:55

Tarkoitetaan varmaan hydraulipumppua, ei siellä mitään alipainepumppua pitäisi olla.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.9.2011 10:11

Joku pumppu kuitenkin. =D

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 18.10.2011 20:57

Tuli itse itselle männä viikonloppuna vaihdettua nuo laakerit golfiin. Väheni ylimääräiset käyntiäänet huomattavasti :) Itse laakeripinnoissa ei ollut mitään, mutta 1 ja 3 pytyn laakereissa oli jo selvää kulumista havaittavissa.

Arviolta kilsoja takana n.300tkm...

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 18.10.2011 21:27

Jatketaan tämäkin kysymys tähän samaan topicciin:

Eli ahdin alkaa olla kohta huollon edessä, ja pari asiaa olisi mitä pitäisi ennen sitä varmistella,,

Millä ahtimen puolikkaat tiivistetään toisiinsa kasatessa?, tällä hetkellä näyttäs välissä olevan jotain mustaa kovaa ainetta, näkyy siinä ulkopuolella siis tuo sauma mitä tarkoitan,,

Ja tuon ostamani huoltosarjan mukana tuleva voiteluaine, (nosol tms,,) mille pinnoille tätä laitetaan ?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 19.10.2011 17:21

Voiteluainetta voi laittaa jokapaikkaan (apex-tiivistepinnat, stefat, laakerit yms). Puolikkaiden välissä ei itsellä ainakaan ollut minkäänlaista tiivistettä, eikä se kyllä sellaista tarvitsekaan, jos pinnat ovat ehjät.

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 21.10.2011 19:37

Ok, taidan kumminki laittaa ohuen kerroksen jotain tiivistemassaa lohkojen väliin ihan kaiken varalta.
Tänään tuli tuo huoltosatsi saksan maalta tuohon kaikkine hiluineen, apex listojen kovuus vähän ihmetytti, mutta kaipa niitten jotain tuommosta kuuluukin olla sitte, toivottavasti nyt ei mitään ihan laadutonta kuraa ole noi,,

Sarja sisälsi :
- stefat 5kpl
- laakerit 5kpl
-apexi tiivisteet
-akseleiden kiilapalat
-laakereiden lukkorenkaat
-pultit lohkojen yhdistämiseen
-kaksi ahtimen hihnaa
-nosol-rasva purkki (haisi ja maistu kyllä ihan tavan vaseliinille :D)

Hintaa tuli rahteineen jotain 180e ebayn kautta

Melkonen jumppa on tuossakin ilmastoidussa g60 corradossa vaihtaa vesipumppu, varsinki kun sitä "puolikasta" pumppua ei saanut vaihdettua niinko alkuun kuvittelin,
kun ne kaikki 10mm pultit katkesivat pienen väännön alla, elikkä koko pumppu vaihtoon, ohjaustehostimen pumppu ensin tieltä pois että edes näet koko vesipumpun lähdöt, sitten oli irroitettava ilmastoinnin kompressori pois ahtimen jalan kiinnityspulttien tieltä pois, sitten ahtimen kiinnitysjalka veks, tuota ennenhän on ahdinkin siis päästettävä paikoiltaan, urakkaan kuului kourallinen katkenneita pultteja joita sai kyrpä otassa pieksää jo porata irti :D, mutta ehkä tuo vielä tämän vuoden puolella valmistuu..
vtun kuusiokolo pultit, nytten vaihtui kaikki kuusiokolot normi pultteihin, ja maalasin ne vielä happomaalilla että ei tarvii enää taistella asian kanssa kenenkään :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa