Corrado g60 ja kiertokangen laakerit
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Corrado g60 ja kiertokangen laakerit
Eli tuli tuossa ostettua otsikon mukainen kampe, kuulin että näistä kuluisi nuo kiertokangen laakerit melko äkkiä vaihtokuntoon, autolla ajeltu jo kumminki 270 tuhatta
-Eli onko mitään tapaa todeta laakerien kuluneisuus availematta konetta ja saada mielenrauha, onko tuossa joku oma ääni tms,, oire olemassa ku laakerit alkaa olla lopussa ?
-Ja sitten vielä tuosta venttiilikopan päällä olevasta joutokäyntiventtiilistä on otettu se johtoliitin venttiilin päästä irti, tyhjäkäynti kyl toimii ja kaikki muukin, eli mikä lienee tuolla se virka sitten ?
-Eli onko mitään tapaa todeta laakerien kuluneisuus availematta konetta ja saada mielenrauha, onko tuossa joku oma ääni tms,, oire olemassa ku laakerit alkaa olla lopussa ?
-Ja sitten vielä tuosta venttiilikopan päällä olevasta joutokäyntiventtiilistä on otettu se johtoliitin venttiilin päästä irti, tyhjäkäynti kyl toimii ja kaikki muukin, eli mikä lienee tuolla se virka sitten ?
Ne laakerit kuulemma pitävät metallista kilinää ajettaessa kevyellä kaasulla 2000-3000rpm kierroksilla. Mitään varmaa metodia ei ole kuin ottaa kone auki.
Auto lähtee kylmällä kyllä todella vaikeasti käyntiin ilman sitä venttiiliä. Kuulostaa vähän siltä, että se on kärähtänyt ja myyjä vaan nykässyt sen irti ja säätäny tyhjäkäynnin kohdilleen muuten.
Auto lähtee kylmällä kyllä todella vaikeasti käyntiin ilman sitä venttiiliä. Kuulostaa vähän siltä, että se on kärähtänyt ja myyjä vaan nykässyt sen irti ja säätäny tyhjäkäynnin kohdilleen muuten.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Jatketaan tähän samaan topicciin:
Eli mikä on tuo corradon apparin puolella lokasuojassa noin sivuvilkun kohdalla oleva muovipönttö, rakenne on semmone "()()(), palloja siis peräkkäin, enkä sekoita tätä siihen hiilisäiliöön sit,, ja ihan vaan uteliaisuuttani kyselen mikä ko. kampe on, voiko liittyä ilmastointiin tms,, ?
Eli mikä on tuo corradon apparin puolella lokasuojassa noin sivuvilkun kohdalla oleva muovipönttö, rakenne on semmone "()()(), palloja siis peräkkäin, enkä sekoita tätä siihen hiilisäiliöön sit,, ja ihan vaan uteliaisuuttani kyselen mikä ko. kampe on, voiko liittyä ilmastointiin tms,, ?
itsehän vaihoin juuri omaan corradoon nuo laakerit, maksavat dopilla n. 40€/sarja ja saa vaihettua alakautta nätisti, oma ajettu n. 210tkm ja olivat jo kuluneet jonkin verran, samalla suosittelen vaihtamaan myös kampiakselinlaakerit ja öljypumpun, näin minä tein ja toivottavasti nyt ois huolettomia kilometrejä siltä osin:)
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Alipainesäiliö/varaaja.
Kiitos tiedosta, ei tuossa tosin mitn vikaa ole, ihmettelin vaan purkin tarkoitusta
itsehän vaihoin juuri omaan corradoon nuo laakerit, maksavat dopilla n. 40€/sarja ja saa vaihettua alakautta nätisti, oma ajettu n. 210tkm ja olivat jo kuluneet jonkin verran, samalla suosittelen vaihtamaan myös kampiakselinlaakerit ja öljypumpun, näin minä tein ja toivottavasti nyt ois huolettomia kilometrejä siltä osin:)
Ite en vielä tuohon jumppaan ryhtynyt kun ei tuolta mitään ääntä kuulunut vaikka miten vedätteli tai antoi rullata vaihde päällä, lienee jossakin vaiheessa jo ko. remppa sitten autoon tehty ku lasissa jo kumminki 270 tuhatta.
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Jatketaan tämäkin tähän samaan topikkiin:
Eli ku auto on seisonut jonku tunnin pari tai pitempäänkin, virrat kun laittaa päällee, niin jostakin päin moottoritilaa kuuluu semmone kitinä/jurnutus joka kestää noin 5 sekuntia, ääni muistuttaa hieman luistavaa laturin remmiä tms,, paitsi ääni on hiljaisempi, eli onko tuossa joku bensanpaineen säädin tai jarrusäädin joka voisi tuommosen ulinan aiheuttaa ??, tai voiko joku ilmastointiin liittyvä laite päästää tuon äänen, ilmastointi ei tosin toiminnassa kun yksi putki poikki,,
Bensapumppuakin veikkailin mutta ääni tulee selkeästi auton etupuolelta..
Eli ku auto on seisonut jonku tunnin pari tai pitempäänkin, virrat kun laittaa päällee, niin jostakin päin moottoritilaa kuuluu semmone kitinä/jurnutus joka kestää noin 5 sekuntia, ääni muistuttaa hieman luistavaa laturin remmiä tms,, paitsi ääni on hiljaisempi, eli onko tuossa joku bensanpaineen säädin tai jarrusäädin joka voisi tuommosen ulinan aiheuttaa ??, tai voiko joku ilmastointiin liittyvä laite päästää tuon äänen, ilmastointi ei tosin toiminnassa kun yksi putki poikki,,
Bensapumppuakin veikkailin mutta ääni tulee selkeästi auton etupuolelta..
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Jatketaan tämäkin kysymys tähän samaan topicciin:
Eli ahdin alkaa olla kohta huollon edessä, ja pari asiaa olisi mitä pitäisi ennen sitä varmistella,,
Millä ahtimen puolikkaat tiivistetään toisiinsa kasatessa?, tällä hetkellä näyttäs välissä olevan jotain mustaa kovaa ainetta, näkyy siinä ulkopuolella siis tuo sauma mitä tarkoitan,,
Ja tuon ostamani huoltosarjan mukana tuleva voiteluaine, (nosol tms,,) mille pinnoille tätä laitetaan ?
Eli ahdin alkaa olla kohta huollon edessä, ja pari asiaa olisi mitä pitäisi ennen sitä varmistella,,
Millä ahtimen puolikkaat tiivistetään toisiinsa kasatessa?, tällä hetkellä näyttäs välissä olevan jotain mustaa kovaa ainetta, näkyy siinä ulkopuolella siis tuo sauma mitä tarkoitan,,
Ja tuon ostamani huoltosarjan mukana tuleva voiteluaine, (nosol tms,,) mille pinnoille tätä laitetaan ?
-
- -
- Viestit: 248
- Liittynyt: 18.9.2007 20:46
Ok, taidan kumminki laittaa ohuen kerroksen jotain tiivistemassaa lohkojen väliin ihan kaiken varalta.
Tänään tuli tuo huoltosatsi saksan maalta tuohon kaikkine hiluineen, apex listojen kovuus vähän ihmetytti, mutta kaipa niitten jotain tuommosta kuuluukin olla sitte, toivottavasti nyt ei mitään ihan laadutonta kuraa ole noi,,
Sarja sisälsi :
- stefat 5kpl
- laakerit 5kpl
-apexi tiivisteet
-akseleiden kiilapalat
-laakereiden lukkorenkaat
-pultit lohkojen yhdistämiseen
-kaksi ahtimen hihnaa
-nosol-rasva purkki (haisi ja maistu kyllä ihan tavan vaseliinille :D)
Hintaa tuli rahteineen jotain 180e ebayn kautta
Melkonen jumppa on tuossakin ilmastoidussa g60 corradossa vaihtaa vesipumppu, varsinki kun sitä "puolikasta" pumppua ei saanut vaihdettua niinko alkuun kuvittelin,
kun ne kaikki 10mm pultit katkesivat pienen väännön alla, elikkä koko pumppu vaihtoon, ohjaustehostimen pumppu ensin tieltä pois että edes näet koko vesipumpun lähdöt, sitten oli irroitettava ilmastoinnin kompressori pois ahtimen jalan kiinnityspulttien tieltä pois, sitten ahtimen kiinnitysjalka veks, tuota ennenhän on ahdinkin siis päästettävä paikoiltaan, urakkaan kuului kourallinen katkenneita pultteja joita sai kyrpä otassa pieksää jo porata irti :D, mutta ehkä tuo vielä tämän vuoden puolella valmistuu..
vtun kuusiokolo pultit, nytten vaihtui kaikki kuusiokolot normi pultteihin, ja maalasin ne vielä happomaalilla että ei tarvii enää taistella asian kanssa kenenkään :D
Tänään tuli tuo huoltosatsi saksan maalta tuohon kaikkine hiluineen, apex listojen kovuus vähän ihmetytti, mutta kaipa niitten jotain tuommosta kuuluukin olla sitte, toivottavasti nyt ei mitään ihan laadutonta kuraa ole noi,,
Sarja sisälsi :
- stefat 5kpl
- laakerit 5kpl
-apexi tiivisteet
-akseleiden kiilapalat
-laakereiden lukkorenkaat
-pultit lohkojen yhdistämiseen
-kaksi ahtimen hihnaa
-nosol-rasva purkki (haisi ja maistu kyllä ihan tavan vaseliinille :D)
Hintaa tuli rahteineen jotain 180e ebayn kautta
Melkonen jumppa on tuossakin ilmastoidussa g60 corradossa vaihtaa vesipumppu, varsinki kun sitä "puolikasta" pumppua ei saanut vaihdettua niinko alkuun kuvittelin,
kun ne kaikki 10mm pultit katkesivat pienen väännön alla, elikkä koko pumppu vaihtoon, ohjaustehostimen pumppu ensin tieltä pois että edes näet koko vesipumpun lähdöt, sitten oli irroitettava ilmastoinnin kompressori pois ahtimen jalan kiinnityspulttien tieltä pois, sitten ahtimen kiinnitysjalka veks, tuota ennenhän on ahdinkin siis päästettävä paikoiltaan, urakkaan kuului kourallinen katkenneita pultteja joita sai kyrpä otassa pieksää jo porata irti :D, mutta ehkä tuo vielä tämän vuoden puolella valmistuu..
vtun kuusiokolo pultit, nytten vaihtui kaikki kuusiokolot normi pultteihin, ja maalasin ne vielä happomaalilla että ei tarvii enää taistella asian kanssa kenenkään :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa