Cordoba Variossa ajonesto-ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tacc
-

Cordoba Variossa ajonesto-ongelma

ViestiKirjoittaja tacc » 9.10.2011 21:03

Pamahti Cordoba Variosta -00 (ALM) ajonesto päälle. Olin ajanut autolla päivän aikana muutamaan kertaan ja illalla vielä menin starttaamaan niin yritykseksi jäi. Käyntiin lähti ja sammui samantien. Muutaman kerran kokeilin kun en heti tajunnut mistä on kyse. Ajonestolaitteen valo siis jää vilkkumaan ja auto käynnistyy mutta sammuu heti.

Sattumaa tai ei mutta ko startti oli eka kerta toisella avaimista. Muulloin on käytössä ollut pelkästään toinen kun ei tuo auto ole monta päivää minulla vielä ollutkaan. Nyt ei enää kelpaa kumpikaan avain.

Mikään sulake ei ole palanut ja kaikki valot ja muut sähköhärpäkkeet toimii. Takaluukun läpivientien johdot tarkistin ja olihan siellä melkein jokaisessa nirhaumaa ja yksi poikki. Se taisi kuulua takalasinpyyhkimelle kun alkoi pelaamaan nyt.

MItään vikakoodinlukulaitteita minulla ei ole. Onko mitään tyyppivikaa minkä voisi tsekata vai pitääkö hinata marmoritiskin taakse? Saako ne siellä vian selvitettyä vai lähestyvätkö ongelmaa yritä ja erehdy metodin keinoin osia vaihdellen?

tacc
-

ViestiKirjoittaja tacc » 10.10.2011 20:18

No johan oli vika. Muutaman kymmenen kertaa olin käynnistystä yrittänyt kaikkia mahdollisia loitsuja lukien ja taikasauvoja heilutellen. Mutta ei auttanut kuin lähtä hinaamaan kohti huoltoa. Puolivälissä matkaa liikennevaloissa odotellessa tuli vielö mieleen vaihtaa avainta ja TSADAA, avain kelpasi! Ja tuntuu kelpaavan toistaiseksi.

Pitänee käydä parammalla ajalla testerin perässä kokeilemassa saisiko sen koodattua pois pelottelemasta.

Edit: Tietääkö joku onko tuon koodaminen pois päältä mahdollista? Pelottaa ajatus siitä että jossakin korvessa rupeaa väittämään avainta sopimattomaksi.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”