savuvasara ( corrado G60 )

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

savuvasara ( corrado G60 )

ViestiKirjoittaja Pheo » 6.9.2011 16:26

Auto siis Volkswagen corrado G60 -91.
viimeisen kahden kuukauden aikana öljyä kulunut yli litra, tänään kattelin niin tulee pahemmat savut putkesta ku powerdieselistä eli aikamoinen savuvasara siis kyseessä.

mitäs veikkaatte mikä ongelmana? männänrenkaat vai venttiilinohjurikumit?

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 7.9.2011 20:24

Molemmat mahdollisia, puristuspainemittarilla vois saada jotain tietoa männänrenkaiden kunnosta.

Itsellä aikanaan reilun savutuksen syyksi paljastui tuollainen... (KLIK)

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 11.9.2011 23:22

Joo mullaki akoinaan savutti niin tossa se vika oli (KLIK)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.9.2011 7:15

Savutusongelmat G60-vehkeessä saattaa johtua myös ahtimen stefoista. Eli puhaltaa öljyä läpi ja ahtoputkistoa pitkin aina koneeseen asti.

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 12.9.2011 15:37

Ahdin on aivan uusi. ja Stefat vaihdettu uusiin oston yhteydessä. että ahtimessa ei _pitäisi_ olla mitään vikaa. mut voihan se toki myös olla että männänrenkaat menny --> päästää painetta kampi kammioon --> lisää öljynpainetta ja rupee huohottaan venakopasta --> ahtimen kautta sit imusarjalle = savuttaa?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.9.2011 17:29

Jos ahdin on uusi, niin itse nappaisin kannen irti ja katsoisin että mitä se kone on oikein syönyt. Ei ole nuo mäntävauriot kuitenkaan mitenkään harvinaisia näissä magnesiumsilppureissa. Nakutustunnistimen (ja koko Digifantin) toiminta kun on aina vähän niin ja näin...

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 12.9.2011 20:09

Ottaa ahtimen jälkeisen putken irti ja kuivaa hyvin. Heittää pikku lenkin ja kattoo onko heti ihan märkä... Jos ahtimen öljyletku on vääränlainen, lentää stefa ahtimesta melko joutusasti...

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 19.9.2011 23:32

Joo ja tänään tuli sit sellasta että kone käy huonosti, öljyä kulunut taas lisää n. 2-3 desiä eikä oikeestaan ajettu, kun vähäsen kiihdyttää niin takana näkyy n. 20m pitkä valkoinen savupilvi.

kaippa sitä vois jo luovuttaa arvuuttelin ja purkaa koko paskan ja kattoo mitä se on syöny :)

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 20.9.2011 10:41

Kannattaa varmaan aloittaa puristuspainemittarilla...

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26

ViestiKirjoittaja Pheo » 29.9.2011 13:35

Joo tuli puristukset mittailtua ja oli ihan ok. ja samalla sit askartelin imusarjaan kaikki uudet alipaineletkut ja lambdakin tuli vaihdettua. enää ei röpötä isommillakaan kierroksilla eikä savuta. öljyä hukkaa silti. ahtimen kautta ei ainakaan ihan hirveitä tullut.

mutta talven aikana pitäis tämmönen eksyä pellin alle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa