Seat Leon 1.8T vikavalo+käymishäiriö

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Tontza1987
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.9.2011 16:35

Seat Leon 1.8T vikavalo+käymishäiriö

ViestiKirjoittaja Tontza1987 » 15.9.2011 16:56

Elikkäs nyt tartteis pikkasen jelppiä että mistä aloittaa korjaaminen/vian etsintä.

Elikkäs kaikki alkoi viime keväänä ku bensapumppu sanoi ittensä irti. Korjaamolla vaihdettu uusi ja sen jälkeen alko heti puolat reistailemaan ja moottorin vikavalo palamaan. pientä nykimistä oli ja Puolat vaihdettiin sitte kaikki kerralla Magneetissa. No moottorin vika valo nollattiin ja kaiken piti olla kunnossa, no eipä tietenkään ollu. Moottorin vika valo syttyy AINA n.200km ajon jälkeen, eli saattaa pystyä ajelemaan pidemmänki aikaa töihin ja takas kotia. Vika koodina "katalysaattorin teho alhainen". putkisto itse tehty ja siellä on magnaflow katti.

Auto käy myös jokseenkin huonosti Varsinkin aamulla ku lähtee töihin nii startatessa kierrokset heiluu 900-1300 välissä, sen todellakin huomaa ku istuskelee ja kuuntelee miten epätasaisesti se hörisee. Myös katsastuksessa todettiin että auto käy rikkaalla. Jotenkin en oo tota katalysaattoria vielä viittiny rueta vaihtamaan ku ois hyvä tietää et voiskohan se vika mahdollisesti olla jossain muualla.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 15.9.2011 20:14

Joku polttoainesuuttimista falskaa?

Tontza1987
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.9.2011 16:35

ViestiKirjoittaja Tontza1987 » 15.9.2011 20:24

Milläs ihmeellä tommosen pystyy tarkastamaan et falskaako vai ei? Mulle nää autojutut on ihan hepreaa :D

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 15.9.2011 20:44

Katti ei pelitä, siksi vikavalo palaa. Ei se vaikuta kuitenkaan kierrosten heijaamiseen tms..

Tontza1987
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.9.2011 16:35

ViestiKirjoittaja Tontza1987 » 15.9.2011 21:00

Just sen takia en oo sitä kattia viel viittiny rueta vaihtamaan ku tuntuu et se ois siel konehuoneessa se vika ja et se sen takia sitte sitä kattia härnää. tai sitä lambda anturia.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 15.9.2011 21:42

Tollaseen vaivaan oon imusarjan tiivisteet vaihtanut ja on pelittänny sen jälkeen kuulemma.

Tontza1987
-
Viestit: 4
Liittynyt: 15.9.2011 16:35

ViestiKirjoittaja Tontza1987 » 15.9.2011 21:56

Täytyy varmaan kokeilla vaihtaa ne tiivisteet. ei taida olla mikään ihan 10min homma :D Jostain on tietysti alotettava. Jos muuten ihan oikein muistan nii sillon ekoilla kerroilla ku se vikavalo sytty niin koodi oli muistaakseni et "lambdavika, Lambda1". tommosta se herjas alkuun mut ei enää..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 35 vierailijaa