Vakkarin asentaminen Golf IV BCB 1.6, liittimen sijainti?
Valvoja: ffp jäsenet
Vakkarin asentaminen Golf IV BCB 1.6, liittimen sijainti?
Eli kytketäänkö tuon vakkarin johdot siihen 121 pinniseen liittimeen suoraan vai onko tuossa autossa myös se musta T10e liitin siinä lähistöllä ja johdot voi kytkeä suoraan siihenkin? Ohjeesta saisi sen käsityksen, että suoraan tuohon 121 pinniseen ja siitä vain johdot pois ja uudet tilalle vaikka toisaalta olisihan se helpompi kytkeä suoraan tuohon T10e liittimeen? Vähän jos saisi kommenttia ja apuja tähän niin olisi mukavempi ryhtyä toimeen!
Omaan AZD koneiseen 1.6 16v koneeseen tuli vakkari taannoin asennettua, ja piuhat piti vetää moottorinohjainlaitteelle asti. Muistelisin jostain (täältä?) lukeneeni, että nuo piuhat on valmiina sieltä läpiviennin liittimiltä vain dieselmalleissa, ja bensaan ne joutuu vetämään "loppuun asti". Liittimiä varsinkin sulakerasialta ja tuolla moottorinohjainyksiköllä irroiteltaessa kannattaa olla varovainen ettei riko auton omia johtoja. Taisi olla ns. dummy-pinnit siellä ECU:n liittimellä vakiona.
Vaatihan se sorminäppäryyttä viedä ne johdot sen liitinboksin läpi, mutta ei siinä paljoa auttanut valittaa. :D Eniten aikaa meni jumittuneen pyyhinvivuston irroittamisessa. Meinasi olla tiukassa nimittäin varret.
Vaatihan se sorminäppäryyttä viedä ne johdot sen liitinboksin läpi, mutta ei siinä paljoa auttanut valittaa. :D Eniten aikaa meni jumittuneen pyyhinvivuston irroittamisessa. Meinasi olla tiukassa nimittäin varret.
No se sopisi hyvin, että nuo naftavehkeet olisivat hieman toisenlaisella toteutuksella. Eli siitä 121 pinnisestä liittimestä vain ne dummyt pois ja oikeat tilalle niin homma toimii.
Jos joku muu vielä osaisi kertoa omat näkemykset tähän projektiin niin eiköhän sitten olisi enää toteutusta vaille valmiina tämä homma.
Jos joku muu vielä osaisi kertoa omat näkemykset tähän projektiin niin eiköhän sitten olisi enää toteutusta vaille valmiina tämä homma.
Pajalle.com:ssa projektikertomus vakkarin asennuksesta boraan/golffiin, tuossa linkki: http://www.pajalle.com/howto.php?id=001&lang=fi
Vakkarin johtosarjassa oli ainakin minulla sieltä läpivientikotelosta tuonne ECU:n 121-pinniseen liittimeen tuleva johto mukana. Lisäksi oli kaksi johtoa jotka jäivät ylimääräiseksi (Dieseliin ja johonkin toiseen bensamalliin taisivat olla).
Eli 121-pinnisessä liittimessä ei minulla ollut JOHTOJA paikallaan vakkarille, vaan vakkarin johtosarjan liittimienkin kohdalla oli dummy-pinnit, jotka siis eivät olleet kytketty mihinkään. Dummyt pois, ja vakkarin johtosarjassa läpivienniltä eculle menevän johdon päissä valmiina olevat pinnit kiinni. Tuossa ei tarvinut mitään pinnien kolvailuhommia tehdä.
Sulakerasialla piti sitten ryöstää sopivasta paikasta sulakkeelta virta vakkarille, mutta se ei ECU:n 121-pinniseen liittimeen vaikuta.
Eli 121-pinnisessä liittimessä ei minulla ollut JOHTOJA paikallaan vakkarille, vaan vakkarin johtosarjan liittimienkin kohdalla oli dummy-pinnit, jotka siis eivät olleet kytketty mihinkään. Dummyt pois, ja vakkarin johtosarjassa läpivienniltä eculle menevän johdon päissä valmiina olevat pinnit kiinni. Tuossa ei tarvinut mitään pinnien kolvailuhommia tehdä.
Sulakerasialla piti sitten ryöstää sopivasta paikasta sulakkeelta virta vakkarille, mutta se ei ECU:n 121-pinniseen liittimeen vaikuta.
http://www.slamit.net/product/4699/vaki ... -skoda--vw
Tuossa oli kaikki... täysin OEM sarja, saman paketin saat lähimmältä marmoritiskiltäkin, mutta hinta voi olla jotain muuta kuin slamitilla.
Tuossa oli kaikki... täysin OEM sarja, saman paketin saat lähimmältä marmoritiskiltäkin, mutta hinta voi olla jotain muuta kuin slamitilla.
Se moottorinohjausboksi näkyy siinä keskellä pyyhkimien alla olevaa koteloa, tuulilasin keskikohdan alapuolella. Se ei ole missään luukussa, vaan ihan näkösällä. Näkyy jopa sopivasti kurkistamalla ilman mitään purkamisia. Ecuun pitäisi mennä paksu nippu johtoja jotka jakaantuvat kahdeksi liittimeksi.
Jotta pääset käsiksi ECU:uun pitää pyyhkimet irroittaa vivustosta, sitten poistaa muovisuoja etulasin alapuolelta koko matkaltaan ja lopuksi pyyhkijöiden vivusto poistaa autosta. Sen jälkeen vakkarin asennushomma onnistuu.
*edit* Onhan sulla varmasti alkuperäinen asennussetti, jossa jokseenkin nämä ohjeet mukana: http://vwgolfr32.co.uk/ccs.pdf
Jotta pääset käsiksi ECU:uun pitää pyyhkimet irroittaa vivustosta, sitten poistaa muovisuoja etulasin alapuolelta koko matkaltaan ja lopuksi pyyhkijöiden vivusto poistaa autosta. Sen jälkeen vakkarin asennushomma onnistuu.
*edit* Onhan sulla varmasti alkuperäinen asennussetti, jossa jokseenkin nämä ohjeet mukana: http://vwgolfr32.co.uk/ccs.pdf
No pyyhkijöiden varret voi olla se tiukin paikka irroittaa vivustosta. Ainakin minulla oli... Keplottelin vivuston irti läskeineen varsineen, ja irroittelin autosta irti ne varret. :)
Toinen "temppu" oli sitten sulakerasian takaa varastaa virta cruiselle. Tuo piuhojen lisääminen sinne ECU:n liittimeen ei loppujen lopuksi ollut temppu eikä mikään.
Tuo ohje tosiaan on sama kuin mikä alkuperäisen sarjan kanssa tulee, joten siitä voi esiopiskella.
Toinen "temppu" oli sitten sulakerasian takaa varastaa virta cruiselle. Tuo piuhojen lisääminen sinne ECU:n liittimeen ei loppujen lopuksi ollut temppu eikä mikään.
Tuo ohje tosiaan on sama kuin mikä alkuperäisen sarjan kanssa tulee, joten siitä voi esiopiskella.
Lainaan vähän tätä aihetta. Meneeköhän cruisen aktivointi myös näissä Bxx koneissa tämän ohjeen mukaan?:
Factory fresh ECU's often come with cruise control de-activated. If this is the case, there will not be a letter "G" in the Component field of VCDS when connected to the Engine.
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]
After doing this procedure, there should be a letter "G" in the Component field.
Factory fresh ECU's often come with cruise control de-activated. If this is the case, there will not be a letter "G" in the Component field of VCDS when connected to the Engine.
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]
After doing this procedure, there should be a letter "G" in the Component field.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa