vw golf 3 2.0 8v
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf 3 2.0 8v
Apuja tarvis mikä voisi olla vikana golffissa kuluttaa yli 11 litraa kaupungi ajossa pinta kaasulla suodattimet on vaihdettu samoin lambda ja kun ajaa pitemmän matkaa ja sammuttaa moottorin hetkeks ja lähtee liikkeelle niin meinaa hyytyä kaasua annettaessa loppuu itseltä tieto taito?
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
pakoputki
vuotaako pakoputki? Jos putkeen menee ilmaa se huijaa lambdaa pyytämään lisää polttoainetta. Selittää kulutuksen ja paukkumisen. Lisäksi saattaa sekoittaa moottorinohjausta kun tulee ristiriitaista dataa -> juuri äkkinäiset kuormituksen vaihtelut. Myös ilmamäärämittarissa voi olla vikaa.
Jos moottorilla on ajettu paljon voi ohjurinkummit vuotaa öljyä palotilaan tai männänrenkaat olla lopussa (tai sekä että) -> tarkasta tulpat. Moottori voi olla myös pahoin karstoittunut varsinkin jos jotain vikaa on ollut kauemman aikaa ja seokset olleet pahoin pielessä tai öljyä palanut seassa.
Katso miltä tulpat näyttää, se kertoo palotapahtumasta aika hyvin mistä voi taas päätellä vikaa. Pakokaasutestillä selviää myös mutta se pitäisi ottaa heti pakosarjalta koska katalysaattori vääristää arvoja palotapahtuman kannalta ajateltuna.
Jos moottorilla on ajettu paljon voi ohjurinkummit vuotaa öljyä palotilaan tai männänrenkaat olla lopussa (tai sekä että) -> tarkasta tulpat. Moottori voi olla myös pahoin karstoittunut varsinkin jos jotain vikaa on ollut kauemman aikaa ja seokset olleet pahoin pielessä tai öljyä palanut seassa.
Katso miltä tulpat näyttää, se kertoo palotapahtumasta aika hyvin mistä voi taas päätellä vikaa. Pakokaasutestillä selviää myös mutta se pitäisi ottaa heti pakosarjalta koska katalysaattori vääristää arvoja palotapahtuman kannalta ajateltuna.
tänään ajelin kotio päin niin rupes hyytyyn ja ampuun putkeen ja ei ottanu kunnolla kierroksia tulin koti pihaan niin katoin tulpat et mis kunnossa on niin 3 tulppaa oli ihan mustia ja yks oli vähemmän musta ja kun sammutin auton niin ihankun pakoputki palais kuulu semmonen ääni ja haisi pirunpahalle. ens viikon maanantaina meen pakokaasu arvot kattoon mut mis ihmeestä vois lähtee ettiin vikaa kun välillä toimii paremmin sit yhtäkkiä taas tosi huonosti
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
tulpat
Mustat tulpat viittais matalaan palolämpötilaan -> nokeentuu. Syynä voi olla liian rikas polttoaineseos tai sylinterissä palava öljy joka laskee palolämpötilaa kuten aiemmin mainitsin.
Todennäköisesti pakokaasutestissä näkyy paljon jäännöshappea ja korkea HC arvo koska kaikki polttoaine ei pysty palamaan sylinterissä vaan sitä pääsee putkeen. (Jos kerran ampuu putkeen niinkuin sanoit niin siellä on sekä bensaa että happea putkessa...)
Ja huom! Jos autossa on (toimiva) katalysaattori ja päästöt mitataan putken päästä niin se mittaus ei kerro totuutta palotapahtumasta..
Ilmeneekö vika aina vain kun moottori on lämmin? Minkäslainen kylmäkäynnistys/lisärikastus systeemi sun autossa on? Ettei vain jäisi päälle..
Todennäköisesti pakokaasutestissä näkyy paljon jäännöshappea ja korkea HC arvo koska kaikki polttoaine ei pysty palamaan sylinterissä vaan sitä pääsee putkeen. (Jos kerran ampuu putkeen niinkuin sanoit niin siellä on sekä bensaa että happea putkessa...)
Ja huom! Jos autossa on (toimiva) katalysaattori ja päästöt mitataan putken päästä niin se mittaus ei kerro totuutta palotapahtumasta..
Ilmeneekö vika aina vain kun moottori on lämmin? Minkäslainen kylmäkäynnistys/lisärikastus systeemi sun autossa on? Ettei vain jäisi päälle..
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
pakokaasuarvot
laihalla käymisestä tulppien pitäisi olla vaaleat eikä mustat.. Mitattiinko päästöt pakoputken päästä? Jos mitattiin niin pienikin vuoto putkessa vaikuttaa lambda-arvoon ja tulkintana voi olla siksi että käy laihalla.
Viallinen ilmamäärämittari tai imuilmavuoto toki aiheuttaa vaeltavaa käyntiä.
Ootko muuten katsonut missä kunnossa virranjakajan kansi ja pyörijä on? Ne on monesti syypäänä kaikenlaisiin kummiin käyntiongelmiin. Niiden vaihto ei paljoa maksa ja ainakin osa ”vioista” todennäköisesti katoaa jos ollut huonossa kunnossa.
Viallinen ilmamäärämittari tai imuilmavuoto toki aiheuttaa vaeltavaa käyntiä.
Ootko muuten katsonut missä kunnossa virranjakajan kansi ja pyörijä on? Ne on monesti syypäänä kaikenlaisiin kummiin käyntiongelmiin. Niiden vaihto ei paljoa maksa ja ainakin osa ”vioista” todennäköisesti katoaa jos ollut huonossa kunnossa.
vaihdoin toisen ilmamäärämittarin mikä oli ehjä mut ei auttanu rupes hyytyyn lämpösenä kun ajanu vähän aikaa ja lähtee paikaltaan niin ei ota kaasua vastaan.
Tiivistin pakoputken ennen kuin kävin pakokaasuarvot kattoon niin ei pitäny kyl vuotaa entie miten mun tulpat on ainakin ihan mustat
virranjakajan kopan ja pyörijän olen vaihtanut jo uusiin vähän aika sit samalla vaihdoin tulpat ja johdot
alkaa usko loppuun et mis vois vika enää olla entiiiä
Tiivistin pakoputken ennen kuin kävin pakokaasuarvot kattoon niin ei pitäny kyl vuotaa entie miten mun tulpat on ainakin ihan mustat
virranjakajan kopan ja pyörijän olen vaihtanut jo uusiin vähän aika sit samalla vaihdoin tulpat ja johdot
alkaa usko loppuun et mis vois vika enää olla entiiiä
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 10.7.2009 15:31
tulpat
Tämä menee nyt kyllä arvailuksi mutta on muutama vaihtoehto vielä: jos kaasuläpän asentoanturi on öljyssä niin se voi aiheuttaa sen ettei tahdo vastata kaasuun, mutta jos hyytyminen alkaa vasta lämpimällä koneella niin..
Eikös tässä ollut elektroninen sytytysyksikkö joka säätää sytytysennakkoa ja puola samassa paketissa? Yleensä kyllä lakkaa toimimasta kokonaan jos jompikumpi hajoaa mutta ymmärtääkseni viallinen sytytyspuola voi lämmetessään menettää tehoaan.
Myös boksille tietoa antava lämpöanturi (muistaakseni tässä on mittarille oma anturi eli se voi näyttää silti oikein) voisi olla rikki jolloin kone käy koko ajan ”kylmällä” seoksella. Pakokaasutesti ei tosin tue tätä, paitsi jos HC on todella korkea jolloin kaikki polttoaine ei vain syty -> näyttää siltä että kävisi laihalla.
Noh onnea vian etsintään, ei siinä auta kuin sulkea vikamahdollisuuksia yksi kerrallaan.
Ai niin, tarkista nyt ensimmäisenä ettei mikään johto ole melkein irti/poikki ja maadoitukset on kunnossa ettei vika sen takia esiinny satunnaisesti.
Eikös tässä ollut elektroninen sytytysyksikkö joka säätää sytytysennakkoa ja puola samassa paketissa? Yleensä kyllä lakkaa toimimasta kokonaan jos jompikumpi hajoaa mutta ymmärtääkseni viallinen sytytyspuola voi lämmetessään menettää tehoaan.
Myös boksille tietoa antava lämpöanturi (muistaakseni tässä on mittarille oma anturi eli se voi näyttää silti oikein) voisi olla rikki jolloin kone käy koko ajan ”kylmällä” seoksella. Pakokaasutesti ei tosin tue tätä, paitsi jos HC on todella korkea jolloin kaikki polttoaine ei vain syty -> näyttää siltä että kävisi laihalla.
Noh onnea vian etsintään, ei siinä auta kuin sulkea vikamahdollisuuksia yksi kerrallaan.
Ai niin, tarkista nyt ensimmäisenä ettei mikään johto ole melkein irti/poikki ja maadoitukset on kunnossa ettei vika sen takia esiinny satunnaisesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa