Polo 6N 1.0 mystinen vika, apua kaivataan

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ituhippi
-
Viestit: 7
Liittynyt: 18.10.2009 21:38

Polo 6N 1.0 mystinen vika, apua kaivataan

ViestiKirjoittaja Ituhippi » 18.5.2011 17:17

Elikkäs, kaveri pyysi auttamaan autonsa kanssa, joten ajattelin että täällä on varmasti joku viisaampi joka tietää.

Auto on vw polo 6n, 1.0 bensa, vm 1999, rapia 190tkm ajettu 37kilowattinen voimanpesä
Kaveri kerkesi autolla ajella kolmisen kuukautta, kunnes yhtäkkiä kesken ajon sammui, lähti vielä käyntiin, mutta alkoi temppuilemaan lyhyen ajan sisällä niin, että välillä auto ei käynnistynyt ollenkaan, välillä taas "tehot" hävisivät kesken ajon. Kun sitten alkoi vikaa selvittämään, sanottiin että vaihda virtalukon pohja(?!) - osa vaihdettiin - ei vaikutusta. Seuraavaksi ajateltiin vian olevan polttoaine puolella, kun starttaa, bensapumppu ei toimi - sille virtaa suoraan akulta, lähti kyllä pelittämään mutta kone ei edelleenkään starttaa.

Tässä vaiheessa auto vietiin liikkeeseen, ja liikkeen lapusta ilmenee seuraavaa:

VIKAKOODIT:
-0215 joutokäynnin säätö yli adaptiorajojen (pysyvä vika)
-020D lambda-anturi ei signaalia (hetkellinen vika)
-04E4 suihkutusventtiili 4 sylinteri maavuoto (hetkellinen vika)
-04E3 suihkutusventtiili 3 sylinteri maavuoto (hetkellinen vika)
-04E2 suihkutusventtiili 2sylinteri maavuoto (hetkellinen vika)
-04E1 suihkutusventtiili 1 sylinteri maavuoto (hetkellinen vika)
-0271 npeusimpulssi epälooginen signaali (pysyvä vika)

PAKOKAASUPÄÄSTÖT JOUTOKÄYNNILLÄ:
-CO=0,28
-O2=1,13
-HC=249

-Lambda-anturi mitattu, anturi rikkinäinen, vaihdettu uuteen, jonka jälkeen toimi normaalisti, kone ei vieläkään käy tasaisesti ja sammuilee.
-Kaasuläpän asentotunnistimen jännite mitattu, 5,0V
-Joutokäyntikytkin (CTP) mitattu kaasuläppä kiinni vastus 0,4ohm. Kaasuläpän ollessa auki yhteys katkeaa. Syöttöjännite 11,28V
-Imuilman lämpötilatunnistin vastus 2570ohm 20'C lämpötilassa
-Joutokäyntinopeuden säätimen vastus mitattu 9,4ohm
-Moottorin lämpötilatunnistin mitattu, vastus 3700ohm
-Puristuspaineet mitattu: 1SYL - 12bar
2SYL - 13bar
3SYL - 11,5bar
4SYL - 13,5bar

Ylläolevien lisäksi vaihdettu seuraavat osat: virranjakan kansi ja pyörijä, sytytystulpat, tulpanjohdot ja puola. Kaiken tämän jälkeen liike koeajoi auton, toimi normaalisti. Kaveri haki auton kotiin, toimi päivän jonka jälkeen sama ongelma jatkui, ei lähde käyntiin edelleenkään.

Mitä tässä vielä voi tehdä?! Kiitokset etukäteen!

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 26.5.2011 13:16

Kävisin läpi kaikki maadotukset. Ainakin akulta moottorille, akkukin voi olla heikossa hapessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa