Terve! Nyt jos joku vois pikaisesti auttaa vianetsinnässä. Ajelin toissailtana kotipihalle auton, joka ei sitten enää aamulla lähtenytkään käyntiin. Tsekattiin kaikki sytkäsysteemin osat, puola saa virtaa, mutta ei anna silti kipinää - puola vaihtoon. No, eipä auttanut uusi puola, edelleen kipinä hukassa. Eli puolanjohto ei anna kipinää, vaikka puola saa virran ja manuaalisesti puolan miinusjohdon katkaisee maasta... Mikä avuksi, ei enää ymmärrys riitä? Sorry pikainen ja epäselvä selostus, mutta pitäs päästä kohta liikkeelle...
Kiitoksia etukäteen!
Caddy 1.6 bensa, ei käynnisty, ei kipinää?
Valvoja: ffp jäsenet
Noniin nyt onnistuu kipinän saaminen ja käymäänkin hetkeksi saatiin, joskin huonosti, kun sytkä vähän hakusessa. Mutta tuli sitten sytkää hakiessa irroitettua tyhmyyksissään virranjakaja uudestaan ja enää ei muutaku pauku ja tuhahtele... Onko mahdollista, että virranjakaja ois mennyt jotenkin väärään asentoon koneeseen, vaikka siellä se virranjakajan akselin loveen menevä vastakappale koneessa onkin? Kun se kohouma sielä kuitenkin tuntuis liikkuvan -> hammastus ei välttämättä menekään kohdilleen? Kuinkas tuota nyt pitäis lähteä ratkomaan, ehdotuksia?
1 sylinterin tulppa irti ja sormi tulpanreikään.
Pyöritä moottoria (käsin) kunnes sylinteriin rupeaa tulemaan painetta.
Sormi vaihdetaan kynään tms. ja pyöritetään yhä myötäpäivään moottoria kunnes mäntä on ylimmässä kohdassa.
Nyt pyörijän pitäisi osoittaa 1 sylinterin tulpanjohdon kohdalle virranjakajankannessa.
Pyöritä moottoria (käsin) kunnes sylinteriin rupeaa tulemaan painetta.
Sormi vaihdetaan kynään tms. ja pyöritetään yhä myötäpäivään moottoria kunnes mäntä on ylimmässä kohdassa.
Nyt pyörijän pitäisi osoittaa 1 sylinterin tulpanjohdon kohdalle virranjakajankannessa.
^ niin tai sitten 4-sylinterin kohdalle... niiden männät kun liikkuu tasatahtia, sytytys tulee vuorokierroksilla jompaan kumpaan... Nokkien asennosta näkee milloin on 1-sylinterin vuoro...
Ja tokihan voi saman asian tehdä siten että laittaa jakopään ajoitusmerkit kohdilleen, niin silloin on 1-sylinterin vuoro, sitten ajoituslampulla loput säädöt..
Ilmeisesti se sulla on kuitenkin aika lähellä, niin kokeilemallakin pitäisi löytyä kohta jossa lähtee toimimaan...
edit... tarkemmin kun edelisen luin ja AJATTELIN... niin tosiaan onnistuuhan se juurikin noin... Kun tuntuu painetta niin se 1-sylinteri on puristustahdilla..pakotahdilla ei sitä painetta tunnu..
Sori ku sekoilin :)
Ja tokihan voi saman asian tehdä siten että laittaa jakopään ajoitusmerkit kohdilleen, niin silloin on 1-sylinterin vuoro, sitten ajoituslampulla loput säädöt..
Ilmeisesti se sulla on kuitenkin aika lähellä, niin kokeilemallakin pitäisi löytyä kohta jossa lähtee toimimaan...
edit... tarkemmin kun edelisen luin ja AJATTELIN... niin tosiaan onnistuuhan se juurikin noin... Kun tuntuu painetta niin se 1-sylinteri on puristustahdilla..pakotahdilla ei sitä painetta tunnu..
Sori ku sekoilin :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa