Moi,
Saattaa kuulostaa oudolta, mutta onko mitenkään mahdollista, että sytytys voisi siirtyä itsestään? :o On tässä vain ilmennyt aika mielenkiintoinen seikka autolla ajaessa.. Sytytystä ollaan jouduttu saatamaan moneen kertaan, eikä tunnu koskaan löytyvän sitä oikee kohtaa. Ja kun saatiin kone käymään hyvin ja tasaisesti, niin kone toimi hyvin n. 10km, jonka jälkeen kone alkoi taas nykiä. Sytytystä siirtämällä saatiin taas kone käymään hyvin, mutta pienen ajon jälkeen oli taas aika siirtää sytytystä. Missä vika? On se kumma, kun joutuu moneen kertaan päivässä siirtää sytytystä. Autoon on vaihdettu vähän aikaa sitten kone, jonka yhteydessä kaikki mahdolliset osat (tulpat, tulpanjohdot, virranjakaja, pyörijä yms. yms.)
Sytytys siirtyy itsestään!!! - VW Vento 1.8 -96/97
Valvoja: ffp jäsenet
Tuota tuota.. Ennen kuin vaihdettiin kone, niin siihen vanhaan koneeseen hankittiin uusi hall-anturi siihen virranjakajaan, mutta nyt tämän toisen koneen kohdalla sitä ei vaihdettu, vaan laitettiin se mukana tullut virranjakaja suoraan paikoilleen. Jos oikein muistan, niin se vanhassa koneessa oleva virranjakaja on vielä tallella, joten sen voisi kyllä vaihtaa. Siinä olisi se hall-anturi uusittuna. Koko virranjakajan vaihtaminen on meinaan paljon helpompaa kuin sen hall-anturin vaihtaminen.
Jakaja on kyllä paikoillaan kolossaan. Löysätään sitä vain hieman, jotta saadaan sitä pyöriteltyä.
Kiitos Sami-88 vinkistä. (; Täytyy tarkastaa tuo hall-anturi..
EDIT: Tuli muuten sellainenkin mieleen, että voisiko lambda-anturi olla osasyynä tähän ongelmaan? Anturin arvo näytti 1,03 kun viimeksi (n. 2 kk sitten) kävin katsastuksessa.
Jakaja on kyllä paikoillaan kolossaan. Löysätään sitä vain hieman, jotta saadaan sitä pyöriteltyä.
Kiitos Sami-88 vinkistä. (; Täytyy tarkastaa tuo hall-anturi..
EDIT: Tuli muuten sellainenkin mieleen, että voisiko lambda-anturi olla osasyynä tähän ongelmaan? Anturin arvo näytti 1,03 kun viimeksi (n. 2 kk sitten) kävin katsastuksessa.
Onko todennettu että sytytysajoitus on oikeasti mennyt aikasemmalle tai myöhemmälle. Eli siis ajoituslampulla ja ~samoilla kierroksilla ennen ja jälkeen.
Jos epäilee että jakaja ei pysyis paikallaa, voi vaikka tussilla tai muuten laittaa merkit jakajan runkoon ja samaan kohtaa lohkoon tmv kiinteään johon verrata.
Miten tossa on toteutettu ennakonsäätö, voiko jumittaa?
Jos epäilee että jakaja ei pysyis paikallaa, voi vaikka tussilla tai muuten laittaa merkit jakajan runkoon ja samaan kohtaa lohkoon tmv kiinteään johon verrata.
Miten tossa on toteutettu ennakonsäätö, voiko jumittaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa