Ahtopaineet hukassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jzu
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.9.2010 19:02

Ahtopaineet hukassa

ViestiKirjoittaja jzu » 16.2.2011 21:05

Terve!
Audissa edelleen tuntuisi olevan ahtopaineet hukassa. Tässä Vag-Comilla tallennettua käyrää blockista 115.
Mitä nuo kaksi eri absolute pressiä tarkoittaa? Siis keltainen ja harmaa viiva. Ympyröity kohta on kolmosvaihteelle tehty kiihdytys.

Vikakoodi 16683 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached
P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded

http://img651.imageshack.us/i/kppyr3.jpg/

Kuva
Viimeksi muokannut jzu, 17.2.2011 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 16.2.2011 22:53

Keltainen on pyydetty ahtopaine, harmaa toteunut ahtopaine. Aika iso erohan tuossa näyttäis olevan.
Vaikuttaa ihan kun hukkaportin kellon tanko olis poikki tai portin läppä puuttuu.

jzu
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.9.2010 19:02

ViestiKirjoittaja jzu » 17.2.2011 11:10

Okei. Kiitoksia! N75n ja bypassin laiton tilaukseen. Kokeilen aluksi onko niiden vaihtamisesta apua.

jzu
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.9.2010 19:02

ViestiKirjoittaja jzu » 17.2.2011 19:41

Nyt on N75 vaihdettu ja käyrät näyttää tältä.
Onkohan tosta turbo rikki, kun jouluna auto heitti öljyt pihalle ja ajoin sillä vielä jonkun aikaa ennen kun huomasin.. Pystyykö ton läpän ja tangon helposti tarkistamaan?

http://img232.imageshack.us/i/kppyr4.jpg/

jzu
-
Viestit: 26
Liittynyt: 4.9.2010 19:02

ViestiKirjoittaja jzu » 20.2.2011 9:46

Bypassin vaihdoin torstaina, eikä vaikutusta asiaan. Sitten jätin auton käymään tunniksi pihalle, niin sen jälkeen ahtoi ja kulki niin pirusti. Olisiko siellä ollut jotain jäässä?

Eilen aamulla tehot oli taas kateissa ja koko matkan Lahdesta Sodankylään.

Ajattelin tänään laittaa auton taas tunniksi käymään pihalle ja kokeilla miten käy.

Onko jollain mitään hyviä ajatuksia mikä voisi olla?

EDIT. Vika todennäkösesti korjattu. Eli ahtopaineet karkasi huohotinputkistoon, koska imusarjan alla t-haarassa oleva venttiili jäi ilmeisesti välillä auki. Eli siis bleeder valve nimellä löytyvä venttiili.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa