passatti rämisee startatessa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juupetti
-
Viestit: 108
Liittynyt: 22.1.2010 14:13

passatti rämisee startatessa

ViestiKirjoittaja juupetti » 21.6.2010 10:48

muissa passateissa ollu samaa "vikaa".. ?
startatessa joku pelti resonoi moottorin alapuolella - etupyörien välissä...
antaa kaasua ni 3000rpm asti resonoi ja sen jälkee useimmiten hiljenee.

osaako joku sanoa lonkalta mikä pelti/osa on kyseessä? ;o

juupetti
-
Viestit: 108
Liittynyt: 22.1.2010 14:13

ViestiKirjoittaja juupetti » 24.6.2010 17:57

jepjep, vika selvisi.
ei tarvi ku uusia hydraalinen ketjun kiristin ja ketju...

osat vaan sen 800e. mittarissa vasta 225tkm.

juupetti
-
Viestit: 108
Liittynyt: 22.1.2010 14:13

ViestiKirjoittaja juupetti » 24.6.2010 19:27

mmh. Asiaan liittyen, mistä löydän inhimilliseen hintaan ko. osat?
Tosiaan, 800e pelkkiin osiin on mielestäni varsin suolanen hinta vaikkakin kiristin on joku erikoisosa.

Kehtaako sitä käytettynä ostaa, taas se voi pamahtaa koska vaan?

pulukamo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 17.10.2009 9:38

ViestiKirjoittaja pulukamo » 25.6.2010 8:07

itellä just sama vika.

tilasin ebaysta sen kiristimen makso kuluineen alle 200$
ja ketjuja saa kans ku pistää hakusanaksi vaikka googleen sen osakoodin.
ite tilasin ECS-tuningilta sen ketjun

kiristimiä näyttäs olevan samalla osakoodilla muuten mutta lopussa on eri kirjaimia ja se ei kuulemma haittaa.

eli ei kannata ostaa käytettynä.

kiristin vaikka tuosta:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Golf- ... ccessories

ketju vaikkapa tuolta:
http://www.ecstuning.com/Audi-B5_A4-Qua ... /ES252012/

Riippuen tietenki että mikä kone sulla on!
Kattele siitä sen osan numerot tai kysele marmoritiskiltä ne numerot

juupetti
-
Viestit: 108
Liittynyt: 22.1.2010 14:13

ViestiKirjoittaja juupetti » 26.6.2010 13:12

Itellä toi 1.8 litrane 20v kone.
Tarvii huomenna soittaa ja kysyä osanumerot..

Kiitos tästä.

juupetti
-
Viestit: 108
Liittynyt: 22.1.2010 14:13

ViestiKirjoittaja juupetti » 28.6.2010 18:22

Löysin varaosanumerot Vagcatista...
Tilasin osat (kiristäjä + ketju) jenkkilästä, n. 340 $ rahteineen + sitte Suomen puolella tulli.
Jäädään siltikin roimasti alle 800 €:n mitä Suomessa nuo olisi maksanut :)

juupetti
-
Viestit: 108
Liittynyt: 22.1.2010 14:13

ViestiKirjoittaja juupetti » 1.7.2010 16:10

Ecs tuningilta ostin ketjun ja kiristimen...
kuinka nopeesti tavarat tulee kotisuomeen kun maksujuttuna käytin visaa?

pulukamo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 17.10.2009 9:38

ViestiKirjoittaja pulukamo » 2.7.2010 7:21

meniköhän viikko tuossa ecs:n paketissa.

juupetti
-
Viestit: 108
Liittynyt: 22.1.2010 14:13

ViestiKirjoittaja juupetti » 2.7.2010 7:48

oolsprait, eli suht nopeaa toimintaa :)

pulukamo
-
Viestit: 22
Liittynyt: 17.10.2009 9:38

ViestiKirjoittaja pulukamo » 15.7.2010 10:46

ihan vaan mielenkiinnolla kyselen että joko palikat on paikallaan?

itellä huomasin myös että öljyn haju katos samalla.

jos et ole vielä vaihtanu, niin kannattaa hommata samalla uudet jakopään osat, jos vaihto on lähelläkään ajankohtaa, ku joutuu kuitenki purkaan sen verran että ei ole enää mikään homma vaihtaa remmiä yms.

Himo_Kaappoo
-
Viestit: 70
Liittynyt: 4.8.2007 13:35

ViestiKirjoittaja Himo_Kaappoo » 11.2.2011 18:50

itekki vaihdoin noi osat n.3v sitten ja sen jälkeen ajettu n.70 000 km ja nyt alkanut pitää muistaakseni saman laista ääntä uudestaan kylmä käynnistyksessä, mittarissa toki jo 386tkm bensa.. voiko se mennä näin nopeeta uudestaan löysäksi? siis se ketju.. tilasin ne viimein saksan ebay:stä makso jotain 450e..

maxeaxe
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.10.2010 13:49

ViestiKirjoittaja maxeaxe » 11.2.2011 22:24

jos et halua laittaa osiin mitään niin ota se kiristin auki ja putsaa se ja samalla öljysihti öljypohjasta puhdistukseen tai vaihtoon niin pääset halvalla. Saksasta ebaysta tosin saa uuden kiristimen posteineen suomeen 300eurolla tai käytetyn noin 150eurolla.

juupetti
-
Viestit: 108
Liittynyt: 22.1.2010 14:13

ViestiKirjoittaja juupetti » 12.2.2011 9:22

osat ollu paikallaa meikäläisen passatissa n. 20tkm...
ensimmäisen 10tkm aikana alko se uus kiristin vuotaa. Paikkailin korjaamon ohjeen mukaan kemiallisella metallilla vuotokohtaa tuloksetta.

Taas toi auto rallattelee lämpösenä.. ikävän kuulosta, ei viittis noinkaa vanhaa autoo enää tonneja upottaa jonku kiristimen takia. :S


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa