2.3VR5 nykii ja sammuilee
Valvoja: ffp jäsenet
2.3VR5 nykii ja sammuilee
Noniin.
Alkoi tuossa eilen sitten ajelulla ollessani seuraavanlaiset ongelmat;
Autoon (Golf IV VR5) oli vaihdettu soitin samana päivänä aiemmin, Alpinen soitin. Soitin toimi moitteettomasti useamman tunnin kunnes yhtäkkiä sammui itsestään mutta meni samantien päälle. Tämän jälkeen kaikki oli taas hyvin kunnes sitten yhtäkkiä ensin kiihdyttäessä autosta meni soittimesta virrat, valot pimeni ja muutenkin auto kuin sammui yhtäkkiä vauhdissa mutta veto palasi samantien. Taas hetken matkaa pääsi ajamaan ilman ongelmia kunnes sama toistui uudestaan ja uudestaan, mukavan nykimisen säestämänä. Välillä kuuluu myös sellaista ihme ininää/hankausta kuullostavaa ääntä mutta en ehtinyt tutkia mikä vialla vaan vein auton sitte samantien pihaan.
Missähän siis voisi olla vika? Tulpat ovat Boschin joilla ajettu n.30tkm. Tuota nykimistä ja "sammuilua" tapahtui kaikilla vaihteilla ja kaikilla kierrosalueilla. Myös silloin kun soitin oli poissa päältä.
Alkoi tuossa eilen sitten ajelulla ollessani seuraavanlaiset ongelmat;
Autoon (Golf IV VR5) oli vaihdettu soitin samana päivänä aiemmin, Alpinen soitin. Soitin toimi moitteettomasti useamman tunnin kunnes yhtäkkiä sammui itsestään mutta meni samantien päälle. Tämän jälkeen kaikki oli taas hyvin kunnes sitten yhtäkkiä ensin kiihdyttäessä autosta meni soittimesta virrat, valot pimeni ja muutenkin auto kuin sammui yhtäkkiä vauhdissa mutta veto palasi samantien. Taas hetken matkaa pääsi ajamaan ilman ongelmia kunnes sama toistui uudestaan ja uudestaan, mukavan nykimisen säestämänä. Välillä kuuluu myös sellaista ihme ininää/hankausta kuullostavaa ääntä mutta en ehtinyt tutkia mikä vialla vaan vein auton sitte samantien pihaan.
Missähän siis voisi olla vika? Tulpat ovat Boschin joilla ajettu n.30tkm. Tuota nykimistä ja "sammuilua" tapahtui kaikilla vaihteilla ja kaikilla kierrosalueilla. Myös silloin kun soitin oli poissa päältä.
Puolassa oli vikaa omassa V5 moottorissa aikoinaan, niin silloin joskus oli käynnistäessä vähän aikaa dieselmainen käyntiääni. Arvailua vain sinun vikaan, mutta kannattaa tarkastaa. Siinä oli silloin useampi hius halkeama. Puolan joutu irroittaan, että näki. Voihan se selvitä myös suihkepullon avulla.
No mulla oli vikana vaan pätkimistä ja tosiaan joskus kävi kuin diesel. Merkkihuollossa niin vähän kokemuksia tuosta koneesta, että ite joutu arpomaan seuraavaa vaihdettavaa osaa. Muistaakseni ensin meni vaihtoon tulpat sitten tulpan johdot. Puolan vian huomasin kun kokeilin painaa tulpanjohtoja paremmin paikalleen niin silloin räpsi kynsille. Halkeamia tosiaan oli. Tulihan siinä myös vaihdettua ilmamassamittari. Silloin kyllä oli nykimiset pois.
Voihan sulla olla vika jossain muualla lähinnä tuli omat mieleen tuosta dieselmäisestä äänestä
Voihan sulla olla vika jossain muualla lähinnä tuli omat mieleen tuosta dieselmäisestä äänestä
Homma vähä etenee taas.
Tuossa äsken kun päätin että siirrän auton talliin (N.20m matka), startatessa autoa auto lähti käyntiin jo siitä kun virta-avaimesta pisti vain virrat päälle. Ei siis tarvinnu edes yrittää vääntää avainta viimeiseen asentoon että auto lähti käyntiin. Avaimesta kun jätti virrat päälle nii pari sekuntia odottelua ja auto lähti sitten käyntiin. Autoa ajaessa talliin sammutin auton kun ylämäkeen ajoin ja auto päätti sitte pätkästä, sammutin auton -> takas käyntii -> ihan hetken aikaa kävi normaalisti?
Onko vika siis virtalukon pohjassa vaiko starttimoottorissa, vai jossain muussa? Osaisiko kukaan sanoa?
Ps. Jos vika on jommassa kummassa noista niin voiko se aiheuttaa sen että ABS-valo palaa välillä pari sekuntia?
Tuossa äsken kun päätin että siirrän auton talliin (N.20m matka), startatessa autoa auto lähti käyntiin jo siitä kun virta-avaimesta pisti vain virrat päälle. Ei siis tarvinnu edes yrittää vääntää avainta viimeiseen asentoon että auto lähti käyntiin. Avaimesta kun jätti virrat päälle nii pari sekuntia odottelua ja auto lähti sitten käyntiin. Autoa ajaessa talliin sammutin auton kun ylämäkeen ajoin ja auto päätti sitte pätkästä, sammutin auton -> takas käyntii -> ihan hetken aikaa kävi normaalisti?
Onko vika siis virtalukon pohjassa vaiko starttimoottorissa, vai jossain muussa? Osaisiko kukaan sanoa?
Ps. Jos vika on jommassa kummassa noista niin voiko se aiheuttaa sen että ABS-valo palaa välillä pari sekuntia?
Jos yhtään apua on niin tuossa on linkit niihin minun V5 aikasiin ongelma keskusteluihin.
Näköjään sitä muutakin tuli vaihdeltua :-)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=520582&highlight=#520582
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=540823&highlight=#540823
Näköjään sitä muutakin tuli vaihdeltua :-)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=520582&highlight=#520582
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=540823&highlight=#540823
Nyt taas selvinny uusia juttuja. Tuohon edellisen postauksen lisäksi vielä se että kun autoa oli käyttäny korjaamolla ja ajoin kotia takas, niin nyt tyhjäkäynti käy normaalisti?
Kokeilin vielä piruuttain pistää orkkis mankan kiinni ja autoa käyntiin -> Kävi normaalisti mutta kun painoi kaasua, n.1800rpm kohdalla kuului sellane ikävän kuuloinen ääni (Niinku joku ihme kirskunta tai joku ja kaikki sähkölaitteet räpsähtää pimeeks ja sitte palaa normaaliksi taas..
EDIT; Nyt auto ei lähteny enää silloin käyntiin kun virta-avaimesta kääntää virrat vain päälle eli se taas toimii niin kuinka pitääki..?
Kokeilin vielä piruuttain pistää orkkis mankan kiinni ja autoa käyntiin -> Kävi normaalisti mutta kun painoi kaasua, n.1800rpm kohdalla kuului sellane ikävän kuuloinen ääni (Niinku joku ihme kirskunta tai joku ja kaikki sähkölaitteet räpsähtää pimeeks ja sitte palaa normaaliksi taas..
EDIT; Nyt auto ei lähteny enää silloin käyntiin kun virta-avaimesta kääntää virrat vain päälle eli se taas toimii niin kuinka pitääki..?
Itellä tyhjäkäynti seilas siinä 700-1500rpm ja kone kävi välillä neljällä pytyllä josta johtui tuo nykiminen ja pätkiminen. Ja juuri tuon osan vaihtamisella auto palautui normaaliksi eli tyhjäkäynti tasaantui ja kaikki nykiminen, pätkiminen sun muu loppui. Ite tilasin World Car Partsilta http://www.worldcarparts.co.uk/tabid/14 ... fault.aspx
Halvin minkä löysin ja puoltoista viikkoa kesti toimitus.
Sähköissä sen puoleen ei mitään vikaa missään vaiheessa ei ollut, joten en tiedä vaikuttaako tuo niihin ongelmiin.
Halvin minkä löysin ja puoltoista viikkoa kesti toimitus.
Sähköissä sen puoleen ei mitään vikaa missään vaiheessa ei ollut, joten en tiedä vaikuttaako tuo niihin ongelmiin.
Noniin. Autoon nyt vaihdettu virtalukon pohja kun se oli kaikilla suurin epäillys mitä itse henkilökohtaisesti kysellyt. Ei kuitenkaan auttanut..
Auto on nyt korjaamolla missä vikakoodit on luettu, 2vikakoodia kuulemma löytynyt, toinen moottorista (En muista koodeja kun äkkiä puhelimessa kertoi) mutta ei kuulemma tähän autossa olevaan vikaan vaikuttavaa.
Voisiko vika olla starttimoottorin johdoissa/solenoidissa/solenoidin johdoissa? Sitä eräs sähkömiäs epäili töissä..
EDIT; NYT on auto kunnossa. Starttimoottorin herätejohto (vaimikäseoli) oli kuoriutunu/hapettunu tms ja se sitte vähä löi lisäkipinää.. 100€ lasku tuli korjaamolta ku vaihtoivat virtalukonpohjan (vein sinne ite sen pohjan), lukivat vikakoodit sekä ettivät tuon vian.
Auto on nyt korjaamolla missä vikakoodit on luettu, 2vikakoodia kuulemma löytynyt, toinen moottorista (En muista koodeja kun äkkiä puhelimessa kertoi) mutta ei kuulemma tähän autossa olevaan vikaan vaikuttavaa.
Voisiko vika olla starttimoottorin johdoissa/solenoidissa/solenoidin johdoissa? Sitä eräs sähkömiäs epäili töissä..
EDIT; NYT on auto kunnossa. Starttimoottorin herätejohto (vaimikäseoli) oli kuoriutunu/hapettunu tms ja se sitte vähä löi lisäkipinää.. 100€ lasku tuli korjaamolta ku vaihtoivat virtalukonpohjan (vein sinne ite sen pohjan), lukivat vikakoodit sekä ettivät tuon vian.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 37 vierailijaa