Missähän voisi olla vikaa. Viimeisen viikon ajan joka ikisen kylmäkäynnistyksen jälkeen noin minuutin päästä alkaa öljynpaineen merkkivalo palaa ja summeri huutaa. Se sitten siitä itekseen sammuu jonkin ajan kuluttua (tänä aamuna kesti aika kauan).
05 on vuosimalli, autolla ajettu 91 tkm. Edellisestä huollosta 14 tkm. Ja tässähän siis LongLIfe-huoltoväli eli 30 tkm. Öljyä kyllä oli kun ekan häiriön jälkeen tikkua vilkaisin, lisäsin silti varmuudeksi. Onko näissä muilla ollut samansuuntaisia häikkiä, voiskiko vika olla esim. viallisessa anturissa tai vaikkapa filtterissä?
Ei jaksaisi heti viedä merkkiliikkeeseen jos tuohon nyt joku yksinkertainen kohtuuvarma vikadiagnoosi saadaan. Kiitoksia jo etukäteen.
Skoda Octavia 1,6 FSi ja öljynpaineet
Valvoja: ffp jäsenet
Käy alkuun luetuttamassa vikakoodit mikäli lähiseudultasi joku moiseen kykenee. Ellei niin merkkiliikkeessä muutamalla kympillä. Toinen "helppo" korjaus lie olisi vaihtaa öljyt ja suodatin vaikka ennen aikojaankin. Ei se lopuntehden niin kallista ole että kannattaisi riskeerata. 40-50e jos itse tekee, 70-80e jos teetättää. Konehan ei tiedä että öljyt vaihtuu jos et muistutinta nollaa.
Nuiden jälkeen vika lie on vähän selvempänä tiedossa. Näkisit onko suodatin tukossa, tai että onko viallisesta anturista jäänyt jotain vikakoodeja. Jos ongelma jää niin sitten melkeen veisin liikkeeseen ainakin itse.
Nuiden jälkeen vika lie on vähän selvempänä tiedossa. Näkisit onko suodatin tukossa, tai että onko viallisesta anturista jäänyt jotain vikakoodeja. Jos ongelma jää niin sitten melkeen veisin liikkeeseen ainakin itse.
Äsken kävin ajelemassa työkaverin kanssa eikä mitään hämminkiä. Tuo virhe näyttäisi pääsääntöisesti tulevan päivän ekassa startissa aina.
Huollosta kehottivat vilkaisemaan johdot läpi etteivät hankaa ja anna maadoitushäikkää sitä kautta...sähkövikaan voisi viitata sekin että samaan aikaan kun tämä öljysota alkoi niin samaan aikaan 2 kuukautta rikki ollut etuhuomiovalo korjaantui itsekseen (?!?)
Huollosta kehottivat vilkaisemaan johdot läpi etteivät hankaa ja anna maadoitushäikkää sitä kautta...sähkövikaan voisi viitata sekin että samaan aikaan kun tämä öljysota alkoi niin samaan aikaan 2 kuukautta rikki ollut etuhuomiovalo korjaantui itsekseen (?!?)
Nysse ei enää käynnisty
noni, eipä lähety kaupungille.
Elikkäs pistin roikkan päähän jossa se oli reilun tunnin jonka jälkeen starttailin autoa. Pyöritää kyllä mutta ei suostu käynnistymään. Kojelaudassa loistaa sahauksen ajan EGR:n ja EPC:n merkkivalot, 5 sek sahauksen jälkeen syttyy myös öljynpaineen merkkivalo... Tikusta ihan kuin olis öljyä hävinny mutta "alueella" ollaan vieläkin. Mikähän tuola nyt sitten voisi mättää? Kaikki nää ongelmat on alkaniut kun yöt ja illat on kylmennyt ja kosteus lisääntynyt, eli olisko shköissä jotain? Vai olisko mosan lämppäri kuumentanut öljyt liian kuumaksi ja EPC kieltää käynnistyksen ?
Olin viime viikolla varannut huoltoajan tulevalle tiistaille...lavetilla näemmä viedään auto sinne. Nyt alkaa jo vähän usko VAG-vekottimeen mennä. Huhtikuussa tehtiin edellisen kerran ylimääräistä remppaa kun EGR:n valo syttyilli jatkuvasti. Syyksi epäiltiin ensin vuotavaa imusarjan tiivistettä joka vaihdettiinkin ja josta laskukin tuli...viikon päästä oli auto taas pukilla ja silloin löytyi OIKEAKSI viaksi joku anturi polttoainesuodattimen kupin pohjassa. Siitäkin meinasivat laskua lähetellä mutta eivät sitten kuitenkaan tehneet sitä virhettä.
Elikkäs pistin roikkan päähän jossa se oli reilun tunnin jonka jälkeen starttailin autoa. Pyöritää kyllä mutta ei suostu käynnistymään. Kojelaudassa loistaa sahauksen ajan EGR:n ja EPC:n merkkivalot, 5 sek sahauksen jälkeen syttyy myös öljynpaineen merkkivalo... Tikusta ihan kuin olis öljyä hävinny mutta "alueella" ollaan vieläkin. Mikähän tuola nyt sitten voisi mättää? Kaikki nää ongelmat on alkaniut kun yöt ja illat on kylmennyt ja kosteus lisääntynyt, eli olisko shköissä jotain? Vai olisko mosan lämppäri kuumentanut öljyt liian kuumaksi ja EPC kieltää käynnistyksen ?
Olin viime viikolla varannut huoltoajan tulevalle tiistaille...lavetilla näemmä viedään auto sinne. Nyt alkaa jo vähän usko VAG-vekottimeen mennä. Huhtikuussa tehtiin edellisen kerran ylimääräistä remppaa kun EGR:n valo syttyilli jatkuvasti. Syyksi epäiltiin ensin vuotavaa imusarjan tiivistettä joka vaihdettiinkin ja josta laskukin tuli...viikon päästä oli auto taas pukilla ja silloin löytyi OIKEAKSI viaksi joku anturi polttoainesuodattimen kupin pohjassa. Siitäkin meinasivat laskua lähetellä mutta eivät sitten kuitenkaan tehneet sitä virhettä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa