G2 16vGTI 88. kansipahviko kärähti?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

G2 16vGTI 88. kansipahviko kärähti?

ViestiKirjoittaja izos » 22.10.2010 14:13

Joo ajelin aamulla ihan normaalisti kouluun ja parkkeerasin autoni.
Tultuani tunnin päästä parkkipaikalle tauolla huomasin vesien tulleen koneesta pihalle joko alavesiletkusta taikka syyläristä. Vuotoa ruvettiin selvittämään nesteen lisäyksellä ja autoa käytettiin tyhjäkäynnillä samalla saadaksemme aikaan painetta ja vuoto kohdan selville.

No sitten kävi näin.

Paisariin vettä lisätessä ja kone käynnissä paisariin ei mennyt kuin tuo 1l vettä.

ihmettelin että no jopas. no sitten odottelin että termostaatti aukeaisi että vesi rupeaisi kiertämään ja ilmat tulisivat pois ihmetellen samalla pinnan edestakaisin heilumista.

Termostaatin auetessa vesi pulppusi suoraan pihalle paisuntasäiliöstä ja imaisi kaiken jäljelle jääneen. sitten lisäsin taas vettä ja se taas sylkäisi kaiken ylös. ja sitten pinta ei enää laskenutkaan vaan vettä tuli melkein jatkuvalla syötöllä pois paisunta säiliöstä ja vuoto kohta ei lähtenyt vuotamaan mistä johtuen vuoto kohtaa ei nyt sit vielä löytynyt.

Kertokaa pliis missä vika???

Itse luulen kansi pahvia koska vesi hyppii? saako painetta pytystä? muut nesteet eivät ole sekaisin eikä kone käy kolmella vaan kaikilla pytyillä.
Viimeksi muokannut izos, 28.10.2010 7:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 22.10.2010 14:25

Paisuntasäiliön korkista se vesi on tullut, oliko koneessa pelkät vedet vai tarpeeksi pakkasenkestoa omaava jäähdytysneste ? Tais kävästä jonkin verran jo pakkasen puolella viimeyönä.

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 22.10.2010 14:33

Ei tullut paisarin korkista!!

Lätäkkö joka auton alla oli oli suoraan syylärin ja alavesiletkun alla ja se syyläri vuotaa muutenkin vähän.

kai siellä oli pakkas nesteet en ole itse vaihtanut mutta lisäsin just vähän aikaa sit sinne glygolia joku 4dl. ja oli ihan vihreät nesteet!

Auto oli kyllä lohkossa aamulla n1h. tosin ei kyllä ruvennut kovin lämmintä puhaltamaan kuin vasta 10minuutin tyhjäkäynnin jälkeen. ja saattoi olla että ei ihan niin kuumaa ilmaa sisälle tullut kuin normi aamuna.

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 22.10.2010 16:04

Miten toi kr koneen jäähdytys järjestelmä ilmataan? ja onkohan se sit normaalia et kun pitää ton korkin auki ni se roiskii sieltä?
Miten sit termari. onko normaalia et pieni letku joka tulee sielt syylärin päästä siihen paisarin yläpäähän ni tuo melkeinpä kokoajan vettä? vai pitääkö sen vasta sitten kun termari aukeaa tai on kiinni?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.10.2010 16:09

Se pikkuletku kierrättää aina vettä. Ei sieltä paisarista pitäs vettä tulla yli.

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 22.10.2010 16:20

selvä homma. eli missä vika?

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 22.10.2010 16:59

joo kattelin tekstiä. siis tosiaan se vesihän tulee sieltä paisarista ulos vain silloin kun korkki on auki. onko tässä ees paine korkkia kun näyttää vähän siltä että ei. kun on toinen golffi kanssa ja siinä on se pyöree säiliö jossa on se iso korkki ja siinä on se paieen poisto kuvake.?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 22.10.2010 21:17

Ainakin mun 16v golfissa on muistaakseni semmottinen ns. painekorkki. Muistaakseni -89 kr tekniikka siinä on.
Kun sen korkin avaa ja katsoo sitä alapuolta niin sieltä näkyy se paineessa avautuva mekanismi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.10.2010 23:06

T-mallin ford oli ilman painetta ja siellä jäähdytys hoidettiin nesteen kiehumisen vaatimalla energialla. Ei nykyään ole kadulla sellaisia autoja joissa olisi paineeton jäähdytysjärjestelmä.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 23.10.2010 1:10

^ Meinattiin varmaan että korkki on sellaista mallia joka ei päästä paineita pois lainkaan... mutta joo, harvassa taitaa olla nekin autot ja jos sellainen löytyy niin niistä on sitten se korkki rikki :D

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 23.10.2010 8:35

OKEI :) elikkäs korkki on siis vissiin sit rikki tai katsoin sitä sit huonosti :D no pitääpi tutkia toi korkki. mut tahtoo silti viel tietää et missä vika :D

izos
-
Viestit: 37
Liittynyt: 19.9.2009 10:20

ViestiKirjoittaja izos » 24.10.2010 20:41

vika paikannettu. pumpulta lähtevä ylin letku joka menee ylävesiletkulle ja kaikkialle muualle ni vuotaa nätisti ihan pumpun juuresta. eikun tilaamaan vaan volkkarilta uutta letkua.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 25.10.2010 10:55

Ei poistella sit muuten topiceja, parhaitahan nää on missä on vikaan löytynyt ratkaisukin. Tiedä vaikka joku muu kaipais ratkaisua joskus vastaavaan ongelmaan. Joten palautatko otsikon alkuperäiseksi...?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa