golf 2 päästöt
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
golf 2 päästöt
eli taas jäi katsastus päästöistä kiinni. joka vuosi sama juttu eli co arvo kierroksilla
tyhjäkäynti\yli 2000 k
co%: 0.31\0.58
co2: 14.4\14.4
hc ppm: 66\ 58
o2: 0.52\0.31
lambda: 1
mitä enemmän kierroksia sitä enemmän co-arvo kasvaa. eikö pitäis olla toisinpäin?
nyt ei vaan yhtään tiedä mistä etsiä vikaa, lambda ja kaikki lämpöanturit on kunnossa.
katti on vanha mutta ei toi varmaan siitä johdu.
nyt kaipais hyviä neuvoja.
tyhjäkäynti\yli 2000 k
co%: 0.31\0.58
co2: 14.4\14.4
hc ppm: 66\ 58
o2: 0.52\0.31
lambda: 1
mitä enemmän kierroksia sitä enemmän co-arvo kasvaa. eikö pitäis olla toisinpäin?
nyt ei vaan yhtään tiedä mistä etsiä vikaa, lambda ja kaikki lämpöanturit on kunnossa.
katti on vanha mutta ei toi varmaan siitä johdu.
nyt kaipais hyviä neuvoja.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos sulla on vakiokuntoinen moottori niin kuulostaa että sulla on jotain kovopuolella vikaa...
Onko kantta koskaan tarkastettu? Vuotavat venttiilit tekee eksoottisia päästöarvoja. Samaten nokan väärä ajoitus. Onhan muuten huollettu ajallaan?
hyväkuntoinen vakiomoottori pitäis mennä heittämällä läpi päästömittauksesta. Ellei oo kaasutinmoottori, mutta kun puhut lambdasta anturien yhteydessä niin oletan että tarkoitat happitunnistinta (joka viittaisi ruiskutusmoottoriin) etkä ilmakerrointa. Vaikka sekin näyttäisi olevan kohdallaan.
Happea ei ole paljoa joten sen ei olettaisi vääristävän mittausta huolestuttavasti. Oma on mennyt läpi melkein kahden prosentin hapella ja aina on säätöihin saatu vaikka on vähemmän alkuperäiset nokka-akselit. Takahelman väristä päätellen pikkasen pulskalle se on päässyt, muttei pahasti.
E: Hmm... Häkää liikaa. Palaminen liian vähässä hapessa tuottaa häkää. Voisiko joku kemisti päätellä siitä jotain?
Onko kantta koskaan tarkastettu? Vuotavat venttiilit tekee eksoottisia päästöarvoja. Samaten nokan väärä ajoitus. Onhan muuten huollettu ajallaan?
hyväkuntoinen vakiomoottori pitäis mennä heittämällä läpi päästömittauksesta. Ellei oo kaasutinmoottori, mutta kun puhut lambdasta anturien yhteydessä niin oletan että tarkoitat happitunnistinta (joka viittaisi ruiskutusmoottoriin) etkä ilmakerrointa. Vaikka sekin näyttäisi olevan kohdallaan.
Happea ei ole paljoa joten sen ei olettaisi vääristävän mittausta huolestuttavasti. Oma on mennyt läpi melkein kahden prosentin hapella ja aina on säätöihin saatu vaikka on vähemmän alkuperäiset nokka-akselit. Takahelman väristä päätellen pikkasen pulskalle se on päässyt, muttei pahasti.
E: Hmm... Häkää liikaa. Palaminen liian vähässä hapessa tuottaa häkää. Voisiko joku kemisti päätellä siitä jotain?
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
No eihän tuo co ylitä rajan ku 0,1:llä tyhjiksellä.. Käy kunnolla polkemassa tienpäällä, mieluusti joku pidempi reissu ja sitten suoraapäätä päästömittaukseen.
Pakosarjan halkeamat vaikuttaa.. ja varsinki vähäpäästösessä, yks vanhempi kakkis ei menny millään läpi kun oli aivan mitätön hiushalkeama, lähinnä silkka viiva.
Mutta kyllä ne katitki aikaamyöten alkaa päästämään läpi.
Pakosarjan halkeamat vaikuttaa.. ja varsinki vähäpäästösessä, yks vanhempi kakkis ei menny millään läpi kun oli aivan mitätön hiushalkeama, lähinnä silkka viiva.
Mutta kyllä ne katitki aikaamyöten alkaa päästämään läpi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Imuilma anturalla pitäisi olla tietulla lämmölla tiettu vastus, ja se on melko tarkka. Pistamalla piuhan poikki saat omalle mitä totennäköisemmin vikavalon palamaan. Kokeile ennen johtojen silpomista puhdistamista sähkölaitteille tarkoitettulla kliinerilla.
Jos co nousee, sit p.a seokseet on rikkaalla. Missä kunnossa on ilmaputsari? Sytkävehkeet ilmeisesti on OK kun HC tippu hieman kierroksilla.
Jos co nousee, sit p.a seokseet on rikkaalla. Missä kunnossa on ilmaputsari? Sytkävehkeet ilmeisesti on OK kun HC tippu hieman kierroksilla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Onko se diagnoosipistoke sitten samanlainen kun kolmoskorisessa siellä vaihdekepin pussin alla? Ja jos, niin mitä siitä saa luettua?
Asiasta varmaksi tietämättä vastaan, että tod.näk koodit luetaan keltaisesta liittimestä, joka sijaitsee konehuoneen takaosassa, olikohan puolan lähimaastossa. Sellaisella paukkulanka+ledi virityksellä niitä koodeja voi sieltä opiskella. Lähinnä sieltä tulee antureiden toiminnasta tietoa... Omasta 91- 1.8i jetasta ei tosin ole vielä vikavaloa iskenyt silmään;)
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa