Jettan imusarjan/kaasarin vedenkierto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

dieseL^^
-
Viestit: 144
Liittynyt: 16.5.2005 21:36

Jettan imusarjan/kaasarin vedenkierto

ViestiKirjoittaja dieseL^^ » 16.11.2005 12:16

Eli onko normaalia, että kun moottori on lämmennyt, niin imusarjan/kaasarin vesiletkut ovat silti viileät ja ryyppy on jopa 40min ajon jälkeen osittain kiinni (kuitenkin reilusti auki).Ryyppy on testattu kuumailmapuhaltimella ja toimii oikein (aukesi 90 astetta).

Mikä voisi olla syynä veden kierron onkelmiin imusarjassa/kaasarissa?
Nesteet on vaihdettu uusiin, joten onko mahdollista että sinne on kertynyt ilmaa?

Kulutus on n.10L/100km joka tuntuu myös korkealta...

Olisiko jollakin kuvaa näistä letkukuista että näkisi olisiko ne varmasti oikeen asennettu.


Ja autohan oli Jetta 1,8CL ´89.

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 16.11.2005 15:07

oisko niin et ilmalukko jossain ja neste ei kunnolla kietäisi. kyl niiden letkujen pitäisi lämmetä ihan niinkuni muittenkin

dieseL^^
-
Viestit: 144
Liittynyt: 16.5.2005 21:36

ViestiKirjoittaja dieseL^^ » 17.11.2005 6:56

Joo

Woo
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.9.2003 20:36

ViestiKirjoittaja Woo » 17.11.2005 8:01

Kesällä hajosi yksi vesiletku juuri sieltä imusarjan ja kaasarin luolta, kuumalla koneella ajossa ruutasi vedet pakosarjalle ja putkelle niin tuli kunnon "formulasta_hajosi_kone" -tyylinen kaistanlevyinen höyrypilvi auton alta. Vaihdoin letkut, niin oli semmoista jostakin irronnutta ja sinne kertynytta p*skaa letkuissa. Ja oli muuten turvonnut se letku aika hillittömän paljon, sisämitta oli varmaan liki 20mm, uudessa 10mm. Metritavarana ostin uutta letkua, maksoi muutaman euron.

Uudet letkut ja jäähdytyslientä lisää ja ajoa --> ilmasi itsestään ja lämpiää letkut normaalisti, että ei ainakaan ilma tuossa vehkeessä kauaa nuissa letkuissa viihtynyt...

dieseL^^
-
Viestit: 144
Liittynyt: 16.5.2005 21:36

ViestiKirjoittaja dieseL^^ » 17.11.2005 8:59

Pitääpä tarkastaa letkut.
Mikä se osa siinä ryypyn jälkeen on mihin menee siitä ryypyltä ne vesiletkut?

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 17.11.2005 10:25

siis sellanen pyöree soiro? se on se ite ryypyn lämmitys.. mikä sit lämpiää ja kääntää ryypyn pois päältä

e: tässä kuva siitä sun kaasarista siis jos on vakio EZ koneen pierburg
http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html

dieseL^^
-
Viestit: 144
Liittynyt: 16.5.2005 21:36

ViestiKirjoittaja dieseL^^ » 17.11.2005 11:22

Joo tuo osa numero 41 tuossa kuvassa.Kone GU ja just tuo pierburg 2E2.Voisiko tuo osa olla syynä tuohon vedenkiertoon?

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 17.11.2005 15:40

tarkotin tota osaa 28... toi vahatermari maksaa melkeen 100.. et toivo et se on ehjä.. kannattaa toi 28 ottaa irti(se 13mm pultti vaan irti) ja kattoo et siel vesi kiertaa ja ettei oo mitään mujua.

dieseL^^
-
Viestit: 144
Liittynyt: 16.5.2005 21:36

ViestiKirjoittaja dieseL^^ » 17.11.2005 16:54

Joo tuo vahatermari oli ehjä ja vesi siellä pääsi kiertään.Mutta sitte on tosiaan tuo osa 41 siinä sen jälkeen... tietääkö joku mikä se on kun tuo englannin kielinen nimi ei sanonu mitää?

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 17.11.2005 19:08

se on just se vahatermos.. venttiilihässäkkä..

Niiranen
-
Viestit: 233
Liittynyt: 15.10.2004 22:20

ViestiKirjoittaja Niiranen » 17.11.2005 19:16

Mutta Pierupurkkejahan on romuttamot pullollaan ;D
Joko "dieseL^^" oot hakenu mulle sen Fiestan sulakeboxin?

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 17.11.2005 19:39

en mä vaan löytäny romuttamoilta yhtään..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.11.2005 19:47

mulla olis ylimääräinen pierburggi

dieseL^^
-
Viestit: 144
Liittynyt: 16.5.2005 21:36

ViestiKirjoittaja dieseL^^ » 17.11.2005 23:45

Sattuu onneksi olemaan 1 pierupurkki jospa kokeilis siitä vaihtaa sitä...

dieseL^^
-
Viestit: 144
Liittynyt: 16.5.2005 21:36

ViestiKirjoittaja dieseL^^ » 22.11.2005 6:53

Nodii nyt on vaihettu vahatermos... venttiilihässäkkä ja käy ja kukkuu kuin uusi ja vesiki kiertää :))

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

ViestiKirjoittaja Nebel » 28.9.2010 22:10

Lainataas tätä koska on samaa ongelmaa.

Eli vesi ei tuntuis kiertävän. Oli kone irti ja auki myös. Letkut näyttäis olevan ihan oikein, pumppu toimii, vesi lensi kaares kun letku oli irti. Lisäksi kennolle menevät letkut oli irti, kun puhalsi, niin ilma tuli läpi. Vesi tuntuu kiertävän myös koneessa, vaan ei kaasarille eikä myöskään lämppärin kennolle toiseen letkuun. Koitettu eri kaasarilla, sama ongelma.

Alkaa vituttaa pikku hiljaa, kaikki näyttäis olevan ok mut jotain on. Ei riitä enää käsitys. Nämä on ennenkin ilmannut itse itsensä, siksi se nyt ihmettääkin. En ole vielä koittanut ajaa vettä letkun kanssa rei'istä sisään. Aika iso ilmalukko kyseessä ?

Nebel
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.9.2009 18:59

ViestiKirjoittaja Nebel » 4.10.2010 21:53

Dodii, voiko vesipumppu olla niin "huono", ettei riitä teho ilmaamaan järjestelmää ?

Vesipumpulta antureille, eli mistä lähtee jäähdyttäjän ylävesiletku, tuleva vesiletku on koko ajan tyhjänä. Tämän lisäksi vettä ei ole lämppäriin menevässä letkussa, eikä kaasarilta tulevalla letkussa.

Voiko termari olla väärinpäin ? Minusta sitä ei saa väärin, mutta varma on varmaa. Sen kun vaihdoin joskus.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 51 vierailijaa