Golf IV etupää kolahtelee

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

OttoAarneGabriel
-
Viestit: 27
Liittynyt: 30.9.2010 16:04

Golf IV etupää kolahtelee

ViestiKirjoittaja OttoAarneGabriel » 30.9.2010 16:32

Elikkäs ongelma on seuraavanlainen,
Liikkeelle lähdettäessä(eteen tai taakse) kuuluu etupäästä "klonksklonks" ,sama toistuu vaihdettaessa kakkoselle sekä kolmoselle ja jarruttaessa(juuri kun auto on pysähtymässä).Aivan kuin siellä jokin pääsisi heilumaan.Olen antanut itseni ymmärtää että silloin kun vääntöä on enemmän pelissä ja katkaisee vedon niin ääni kuuluu,äänen saa kuulumaan myös jos ajaa vaikka kolmosella ja katkoo vetoa kytkimellä.Vaikuttaisi asiasta tietämättömälle että jotain siellä on löysällä?!?Auto myös päästää pieniä "narahduksia" kun ajaa esim. kanttarin yli renkaat käännettyinä. Moottorin tukikumit tai momenttituki/puslat on villi veikkaukseni...
Auttakaa miestä mäessä jos tuosta selityksestä saitte kiinni.
Autohan on Golf Gti -03

OttoAarneGabriel
-
Viestit: 27
Liittynyt: 30.9.2010 16:04

ViestiKirjoittaja OttoAarneGabriel » 30.9.2010 18:40

Sen verran tutkin asiaa että kun autoa heiluttelee paikoillaan pykälä silmässä kuuluu "klonksahtelua" vetarin koneen puoleisesta päästä eli koneen sisältä vai vaihdelaatikkoko se nyt sitten on....onko tämä normaalia?

Tumppi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 13.7.2004 20:58
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tumppi » 30.9.2010 21:23

Vähän vaikuttais että on vetonivel sökönä ja jos ääni kuuluu moottorin/laatikon päästä ni sisempi nivel. Kurkkaas auton alle onko nivelen suojakumi rikki?

OttoAarneGabriel
-
Viestit: 27
Liittynyt: 30.9.2010 16:04

ViestiKirjoittaja OttoAarneGabriel » 1.10.2010 16:01

Ei oo suojakumi rikki....ja vetari vaihdettiin juuri,voiko se olla molemmista päistä rikki? Mitäköhän mahtaa maksaa tommonen käikäle ja onko miten haastava homma saada ite vaihdettua(eli tarvitseeko erikoistyökaluja yms.) kun räikkä kuitenkin pysyy kädessä kun tiukasti puristaa??
Ja kiitos Tumpille vastauksesta!!!

ahtih
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.9.2006 19:06

ViestiKirjoittaja ahtih » 1.10.2010 21:12

Tarkasta kolmiotukivarren sisäpään kumien kunto, sekin tuppaa kolisemaan, jos loppu.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.10.2010 22:12

Kannattaa myös tarkistaa etuakseliston sekä tukivarsien kiinnityspultit. Itselläni oli toisen tukivarren etummainen pultti auki pyörinyt heikon momentin takia ja kolisi sen takia.

OttoAarneGabriel
-
Viestit: 27
Liittynyt: 30.9.2010 16:04

ViestiKirjoittaja OttoAarneGabriel » 2.10.2010 8:49

Ahaa...kiitos vinkeistä,tutkin asiaa kunhan töiltäni joudan...ilmoittelen mitä löysin ja yritän huomenna vaikka kuvata jonkun videon pätkän jos siitä sais vaikka paremman kuvan että mitä siellä tapahtuu

_jarrrmo__
-
Viestit: 27
Liittynyt: 22.8.2010 2:00

ViestiKirjoittaja _jarrrmo__ » 3.10.2010 21:50

voihan se molemmista päistä mennä, alta viiskymppiä maksaa ja jos nosturille saa niin ei ole vaikee vaihtaa, pulteilla on se nivel kiinni


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa