Golf IV 2.8 V6 koneiden erot?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lenovo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 5.8.2010 13:26

Golf IV 2.8 V6 koneiden erot?

ViestiKirjoittaja lenovo » 5.8.2010 13:33

Harkitsen vakavasti ostavani tuollaisen 2000-2003 golf 2.8 V6 4motion kinderin. Ymmärtääkseni suht varma valinta, tosin bensaa kuluu vähän reilummin mutta sekään ei ole ongelma, kun kilometrejä tulee niin vähän. Ihmetyttää vaan nuo koneiden erot. Siis kuvien perusteella.
Tässä vm2000 kone:
Kuva
Ja tässä vm2001 kone:
Kuva

Onko noissa jotain eroa eli onko kone uudistunut jotenkin?

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 5.8.2010 16:21

Noita koneita on kahdella eri koodilla, AQP ja AUE. Lisäksi Jenkeissä on BDF koodillinen kone.

Eroista ei sitten olekaan tarkkaa tietoa.

Mutta noissa kuvissa taitaa olla vaan eri muovi päällä, koska tuon päällisen osakoodi muuttuu tuossa 2000->2001.

lenovo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 5.8.2010 13:26

ViestiKirjoittaja lenovo » 6.9.2010 12:19

Nostetaas tätä vähän...

Kun menen tuollaista golffia katsomaan ja koeajamaan, niin mihin kannattaisi kiinnittää huomiota? Koskaan ei ole volkkaria ollut, joten siinä mielessä täysin uutta kaikki. Onko näissä 2,8l koneissa jotain sellaista miksi niitä pitäisi vältellä? Tuntuu vaan olevan ainoa järkevä vaihtoehto jos haluaa nelivedon vähän isommalla teholla.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 6.9.2010 14:32

haulla löytyy VR6 topikkeja.

Hape
-
Viestit: 180
Liittynyt: 30.9.2009 2:43

ViestiKirjoittaja Hape » 7.9.2010 3:08

Juuri näinhän meitä uusia harrastajia kannattaakin avustaa.

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 7.9.2010 10:00

Muiden perusjuttujen ohella eniten varmaan kannattaa kiinnittää huomiota moottorin käyntiääneen, niin tyhjäkäynnillä, kuin kierroksia hitaasti lisäten. Jos missään vaiheessa kuuluu yhtään sellaista epäilyttävää rohinaa tai rallatusta moottorista kuskin puolen päädystä, niin mitä ilmeisemmin jakoketjujumppa on luvassa. Siihen saa varata aikaa ja rahaa. Netissä on kyllä ääniklippejä (esim. youtube) miltä tuo kuulostaa.

Toisekseen vikakoodit kannattaa lukea ja kysellä nelivedon (haldexin) huolloista / onko ohjainboksi alkuperäinen? (~900e jos laukeaa, ruotsista performace osa satku-pari huokeammin)

Vaihteistosta kakkonen voi olla vähän huono menemään silmään, mutta näin kesäisin sitä ei välttämättä huomaa. Taitaa olla aika monissa golfeissa eri moottoreilla ja laatikoilla tätä ongelmaa. Muutenkin kepissä voi tuntua välyksiä...

On tuolla 2.8:lla kyllä mukava ajaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa