Golf iv gti 1.8t jakohihnan vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Golf iv gti 1.8t jakohihnan vaihto
Terve vaan, tuli tänään hommattua tämmönen peli (Golf iv gti 1.8t vm.1999) ja siihen olis nyt jakohihna remppa ajankohtainen, kun ei aiemmasta mitään tietoa ole. mitähän tommonen remppa maksaa suunnilleen pääkaunkiseudulla, ja missä se kannattaa teettää?
Tässä yksi juttu asiasta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=69 ... akop%E4%E4
Tässä tdi koneen hihnanvaihto,aikalailla samat toimenpiteet .
http://pics2.tdiclub.com/pdf/a4timingbelt.pdf
Passatissa on aikalailla sama kone,golfissa on tuo moottorin kannatin tuossa hihnan sisällä.
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=167704
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=69 ... akop%E4%E4
Tässä tdi koneen hihnanvaihto,aikalailla samat toimenpiteet .
http://pics2.tdiclub.com/pdf/a4timingbelt.pdf
Passatissa on aikalailla sama kone,golfissa on tuo moottorin kannatin tuossa hihnan sisällä.
http://www.passatworld.com/forums/showt ... p?t=167704
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
http://www.ahw-shop.de/shop/
Tuolta saa alkuperäisiä volkkarin hihnasettejä ja vesipumppuja järkihintaan.
Tuolta saa alkuperäisiä volkkarin hihnasettejä ja vesipumppuja järkihintaan.
Ton ikäseen kannattaa vaihtaa myös hydraulikiristin.
Itse vaihtaisin myös kampuran ja nokka-akselien stefat.
On aika työläs tehtävä tähän koneeseen. On niin paljon rojua edessä. Joutuu vielä jatkuvasti nostaa ja laskea konetta, että saa kaikki pultit ja osat irti.
Jos vaihtaa stefoja, pitää hankkia uudet kampuran ja nokka-akselin pultit. Työohje käskee myös vaihtaa moottorinkiinnikkeen pultit (4 kpl). Ovat venyviä pultteja. Kampuran stefaa vaihdettaessa pitää olla kampiakselin lukitustyökalu. Hydraulikiristimen lukitukseen pitää olla vähintään lukitussokka. Mielellään myös pultti, mutteri, prikkayhdistelmä millä saa esijännityksen helpolla pois.
Itse vaihtaisin myös kampuran ja nokka-akselien stefat.
On aika työläs tehtävä tähän koneeseen. On niin paljon rojua edessä. Joutuu vielä jatkuvasti nostaa ja laskea konetta, että saa kaikki pultit ja osat irti.
Jos vaihtaa stefoja, pitää hankkia uudet kampuran ja nokka-akselin pultit. Työohje käskee myös vaihtaa moottorinkiinnikkeen pultit (4 kpl). Ovat venyviä pultteja. Kampuran stefaa vaihdettaessa pitää olla kampiakselin lukitustyökalu. Hydraulikiristimen lukitukseen pitää olla vähintään lukitussokka. Mielellään myös pultti, mutteri, prikkayhdistelmä millä saa esijännityksen helpolla pois.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Kannattaa pyytää apuun joku sellainen kaveri joka vaihtelee useammin noita remmejä/on edes semi ammattilainen ettei seuraava vika ole kierot venttiilit kun jako meni huti. Itse remonttihan on "helppo" mutta aina on se riski että jotain meni vikaan ja aiheuttaa kallista jälkeä.
Suosittelen tosin käyttämään jotain korjaamoa jos et pidä erityisesti sitten auton alla makaamisesta ja kiroamisesta :D Sinne jakopäähän kun ei oikeen saa jokapaikkaan sopimaan avainta, ja et pääse kunnolla näkemään merkkejä jos konehuone on törkyinen.
Veikkaisin itsekkin että jopa pääkaupunki seudulla saat tuon remontin osineen 500€, Volsu jälleenmyyjän pajassa ne todennäköisesti tekee sen luotettavasti ja saman päivän aikana saat vielä kotteron takasin.
Suosittelen tosin käyttämään jotain korjaamoa jos et pidä erityisesti sitten auton alla makaamisesta ja kiroamisesta :D Sinne jakopäähän kun ei oikeen saa jokapaikkaan sopimaan avainta, ja et pääse kunnolla näkemään merkkejä jos konehuone on törkyinen.
Veikkaisin itsekkin että jopa pääkaupunki seudulla saat tuon remontin osineen 500€, Volsu jälleenmyyjän pajassa ne todennäköisesti tekee sen luotettavasti ja saman päivän aikana saat vielä kotteron takasin.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 13.7.2005 1:55
Kuulostaa aivan järki hintaiselta jopa sillä seudulla. Ei ole pääkaupunkiseutu lisää siis. Kaveri huollatti pohjanmaalla merkkiliikkeessä ja siellä maksoi vesipumppuineen 490€.
Tosiaan kannattaa uusia koko jakopään osat + se vesipumppu, sitä eivät välttämäti ilman kehotusta vaihda. Ja saat huolto takuun vielä siihen että jos huollon jälkeen ilmenee jotain ongelmia syystä taikka toisesta niin he vastaavat ainakin oman työnsä osalta.
Kannattaa tutkia onko ahtopaineen ohjaukseen tehty mahdollisesti "kokkauksia" esim turbo ruuvia t-haaraa tms. ihan vaan sillä silmällä, että voit päätellä onko ahdin vielä kunnossa. Todennäköisesti jos siellä on ahdot nostettu niin saattaa olla turbo lopuillaan. Itse hajotin taannoin omasta katiskasta ahtimen juurikin kyseisellä tavalla. Pieni turbo joutuu koville koetuksille.
Ja eikä se pahitteeksi oo vaikka sen jonkun tutun kanssa jolla on tietoa/taitoa voitte tutkia ja luurata onko turbossa päittäisvälystä ja onko siivet ehjät vielä.
Ennen kuin viet auton huoltoon niin olisi hyvä vielä tarkistaa että onko vaihdellaatikon öljyt muistettu vaihtaa. Monesti jättävät vaihtamatta ajallaan kun auto on menossa myyntiin tms. Öljyt kannattaa "seuloa" onko siellä mahdollisesti jotain irto sälää lähtenyt liikkeelle niin säästyt isolta laskulta. Laatikon täyttöön tarvitsee kylläkin sellaisen työkalun jolla saat puristettua öljyn suoraan sisään (hankala kaataa täyttöropusta).
Onnea uudelle autolle ja "vaivattomia" kilometrejä ;)
//Korjattu kirjoitus virheitä :S
Tosiaan kannattaa uusia koko jakopään osat + se vesipumppu, sitä eivät välttämäti ilman kehotusta vaihda. Ja saat huolto takuun vielä siihen että jos huollon jälkeen ilmenee jotain ongelmia syystä taikka toisesta niin he vastaavat ainakin oman työnsä osalta.
Kannattaa tutkia onko ahtopaineen ohjaukseen tehty mahdollisesti "kokkauksia" esim turbo ruuvia t-haaraa tms. ihan vaan sillä silmällä, että voit päätellä onko ahdin vielä kunnossa. Todennäköisesti jos siellä on ahdot nostettu niin saattaa olla turbo lopuillaan. Itse hajotin taannoin omasta katiskasta ahtimen juurikin kyseisellä tavalla. Pieni turbo joutuu koville koetuksille.
Ja eikä se pahitteeksi oo vaikka sen jonkun tutun kanssa jolla on tietoa/taitoa voitte tutkia ja luurata onko turbossa päittäisvälystä ja onko siivet ehjät vielä.
Ennen kuin viet auton huoltoon niin olisi hyvä vielä tarkistaa että onko vaihdellaatikon öljyt muistettu vaihtaa. Monesti jättävät vaihtamatta ajallaan kun auto on menossa myyntiin tms. Öljyt kannattaa "seuloa" onko siellä mahdollisesti jotain irto sälää lähtenyt liikkeelle niin säästyt isolta laskulta. Laatikon täyttöön tarvitsee kylläkin sellaisen työkalun jolla saat puristettua öljyn suoraan sisään (hankala kaataa täyttöropusta).
Onnea uudelle autolle ja "vaivattomia" kilometrejä ;)
//Korjattu kirjoitus virheitä :S
Noniin nyt sit viimein jakopääremppa tehty, ja hinta yllätti positiivisesti, osat tuli tosiaan tilattua tuolta--> http://www.ahw-shop.de/shop/ ja työn teki ProMotors-Kosonen Jokelassa.
osat kustansivat n. 160€
työt: 160€
Eli yhteensä 320€
osat kustansivat n. 160€
työt: 160€
Eli yhteensä 320€
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa