1.8 8V RP-moottorista kysymyksiä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

V6 Syncro
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.7.2006 1:46

1.8 8V RP-moottorista kysymyksiä

ViestiKirjoittaja V6 Syncro » 28.7.2010 0:46

Tuli ostettua tuommoinen 1991 Jetan kone, kun kerta halvalla sain. Vielä ei ole tietoa mitä sillä teen, mutta käyntiin ajattelin kuitenkin laittaa.

En ole koskaan pidellyt yksi piste ruisku koneita. Autodata CD:n mukaan polttoaineen paine on 0.8-1.2 bar, onko se tosiaan noin pieni näissä? Monipiste ruiskuissahan se on 3-4 bar hujakoissa.

Onko tuo joku Brasilia moottori? Lohkossa lukee molemmin puolin iloisesti Brazil. Kuulostaa kahvi mainokselta.

Yksi-piste-ruutta-mötikässä on liitin, jossa on neljä karvaa. Löytyykö jostain kaaviota, mistä näkee minne nuo piuhat menee? Tarkoitus olisi laittaa kone käymään ilman sitä jettaa. En ole ehtinyt vielä sen paremmin syventymään tämän koneen sielun elämään.

Öljypohja on ruostunut puhki, vaikka joku on jo paikannut sitä. Pikkupoika 3v astui öljyn mittatikun päälle, joten se muovinen jatkoputki räsähti poikki. Normi päivä.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 28.7.2010 11:51

Öljypohja ja öljytikun kaula on onneksi halpoja näihin, pohja oli n.20€ ja kaula vitosen luokkaa.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 28.7.2010 11:54

Jos puhutaan siitä oranssista muovisesta holkista öljyputkeen. Maksaa vähemmän marmorilta kun tarvikeliikkeestä. 1.5€ tais olla.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 28.7.2010 11:59

Polttoaineenpaine on tosiaan noin pieni. Ruiskumötikästä johdot lähtevät ohjainlaitteelle, johtosarjan ja ecun tarvitset käyttämistä varten.

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

ViestiKirjoittaja yoonas » 28.7.2010 21:37

Ruiskun mötikästä lähtee tosiaan pari johtonippua eculle. Ruskea liitin on ruiskun ohjaus, edestä katsottuna vasemmalla tyhjäkäyntimoottorin ohjaus ja oikealla kaasuläpän asentotunnistin.

Jos autodata on käytössä, löytyy sieltä ECU:n pin out, sekä kytkentäkaavio, joita ynnäilemällä pääsee jo pitkälle.

V6 Syncro
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.7.2006 1:46

ViestiKirjoittaja V6 Syncro » 29.7.2010 1:34

Kiitos vastauksista, täytyy koittaa kesälomalla tutustua paremmin tuohon koneeseen.

Mitään kahden kympin öljypohjaa ei pysty investoimaan, kun koko kone maksoi 50e =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa