Golf 3 kipinä hukassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Myllis-
-
Viestit: 14
Liittynyt: 15.6.2009 18:18

Golf 3 kipinä hukassa

ViestiKirjoittaja Myllis- » 4.6.2010 16:03

Autona siis 94vm golf 2.0 8v gti-edition.
Näin lämpimien kelien aikaan alkoi taas auto temppuilemaan. Eli aluksi ei tahtonut lähteä lämpimänä millään käyntiin. Aikansa kun odotteli että moottori jäähtyi niin lähti. Nyt vika on alkanut välillä esiintymään myös moottorin ollessa kylmä. Startti pyörii kyllä normaalisti mutta ei vaan käynnisty ja mäkilähdöllä lähtee ongelmitta. Tuota ongelmaa esiintyi muutaman kerran viime kesän lämpimimmillä ilmoilla kunnes ilmojen viiletessä katosi ja nyt autoa ei taas meinaa saada millään lämpimänä käyntiin.

Tähän mennessä tsekattu:
- Vikakoodit luettu, ei löytynyt mitään.
- Virranjakajan kansi ja pyörijä
- Virtalukon pohja.
- Sytytyspuola
Kenelläkään ollut samaa ongelmaa? Turhauttavaa kun auton tarve olis suht kova mutta tolla ei kauheesti mihinkään uskalla lähteä.

Sen verran onnistuttiin eilen selvittämään asiaa että kipinää ei tule kun starttia pyörittää... auto lähtee silti edelleenkin mäkilähdöllä käyntiin... :/

Edittiä: eli starttaaminen ei tunnu enää olevan edes lämpötilasta kiinni, joskus lähtee, joskus ei.
Viimeksi muokannut Myllis-, 8.6.2010 11:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 4.6.2010 22:18

Millon viimeksi vaihdettu lämpötila-anturi? anturi voi kertoa eculle lämpötilaksi ihan mitä sattuu. jonka takia starttauttaa pitkään. itsellä oli samaa vikaa ja lämpötila-anturin vaihdolla selvisi.

Myllis-
-
Viestit: 14
Liittynyt: 15.6.2009 18:18

ViestiKirjoittaja Myllis- » 4.6.2010 23:30

Eipä ole ainakaan minun aikana vaihdettu, jos ollenkaan. Pitänee maanantaina vaihtaa ja katsoa, mitä tapahtuu.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 5.6.2010 1:06

teterillä voi kattoo minkälaisia lukemia se mitari näyttää..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.6.2010 9:20

puolapaketti?

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 6.6.2010 12:27

Mulla välillä sama juttu, varsinkin lämpimänä. Jotenka vaikuttais puolapaketilta...

Olikos näissä tarvikepuolissa jotain ongelmia? Vai muistanko väärin...

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 6.6.2010 15:42

Kestävyys noissa tarvikepuolissa ainakin on vähän niin ja näin. Itsellä edellinen tarvike kesti n.9kk kunnes sanoi sopimuksensa varoittamatta irti. Mutta ehjänä pelittävät kyllä kuten kuuluukin. Puolalle kuitenkin täältäkin ääni.. Orkkis temppuili itsellä lähes samanlailla kunnes sitten lopullisesti hajosi.

Myllis-
-
Viestit: 14
Liittynyt: 15.6.2009 18:18

ViestiKirjoittaja Myllis- » 6.6.2010 16:05

Minkä hintanen tollanen tarvikepuolapaketti on? Ja luulisi esim. motonetistä löytyvän? Ei ainakaan nopealla selaamisella sattunut silmään. Sen verran pahasti alkaa hermot mennä ton auton kanssa että jos toi puolapaketti ei hirmuisia maksa niin sekin menee huomenna vaihtoon...

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 6.6.2010 16:11

Huoltamon kautta viimeksi tilasin, ja sitä ennen varaosaliikkeestä kävin pyytämässä. Hintaa taisi nyt viimeksi olla 80e tuolla paketilla. Että sinänsä ei paha, kun orkkis taisi olla reippaasti yli 300e kun sitä kysyin vajaa pari vuotta sitten.

Myllis-
-
Viestit: 14
Liittynyt: 15.6.2009 18:18

ViestiKirjoittaja Myllis- » 6.6.2010 16:45

hmmhh. motonetin sivuilta löyty tällaiset osat:

10-1093 Sytytyspuola VAG 91->

* III pelkkä puola jos moduli kahdella ruuvilla puolaan [1992-1998]

10-1143 Sytytyspuola+moduli VAG 95->

* III puola+moduli jos moduli neljällä ruuvilla puolaan [1992-1998]

Onko nyt edes oikea osa kyseessä? :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.6.2010 17:03

Yks veikkaus vois olla hall-anturi. Jos noissa on vielä se. Yleensä lähtee kylmänä käyntiin, lämpösenä huonommin. Näin ollu ainakin parissa kakkiksessa oireet, kunnes simahtaa lopullisesti.

Myllis-
-
Viestit: 14
Liittynyt: 15.6.2009 18:18

ViestiKirjoittaja Myllis- » 7.6.2010 18:02

Juupajuu, puola vaihdettu, ei vaikutusta. Siinä aikamme kuluks huomattii myös että kipinää ei tullut kun startilla pyöritteli joten ton lämpötila-anturinkin voi varmasti sulkea pois vaihtoehdoista. Mäkilähdöllä lähti kuitenkin taas kevyesti käyntiin. Epäilyt alkaa kallistua ton hall-anturin ja virranjakajan puolelle.

Samperi81
-
Viestit: 10
Liittynyt: 7.5.2010 13:47

ViestiKirjoittaja Samperi81 » 3.7.2010 21:20

Yhdellä kaverilla oli Volvossa samoja vikoja, eli lähti käyntiin vain mäkilähdöllä eikä antanut startatessa kipinää. Vika löytyi rikkinäisestä kampiakselin asentotunnistimesta. En kyl tiedä löytyykö golffista kyseistä osaa ollenkaan...

jarham
-
Viestit: 65
Liittynyt: 13.11.2005 1:57

ViestiKirjoittaja jarham » 4.7.2010 19:49

Tuo hall-anturi on juurikin se kampi-akselin asentotunnistin.

lodettaja
-
Viestit: 77
Liittynyt: 12.10.2009 16:01

ViestiKirjoittaja lodettaja » 5.7.2010 22:24

Hall-anturi ja kampiakselin asentotunnistin on kyllä aivan eri laitteita, hall-anturi sijaitsee virranjakajassa ja kampiakselin asentotunnistin moottorin alapuolella kampiakselin lähellä.

EDIT: eli ilmeisesti 2E moottorissa ei ole erillistä kampiakselin asentotunnistinta, vaan hall-anturi ajaa sen virkaa.

Ei kannata alkaa vaihtelemaan turhaan kaikkia osia, vaan kannattaa mitata toimiiko kakki anturit vaikka yleismittarilla, itse tein sen virheen ja uusin melkein kaikki sähköosat ja lopulta selvisi viaksi tyhjäkäyntiventtiili ja kulunut virranjakajan pyörijä...

Kannattaa muuten varmistaa että tankki ei paineistu, eli huohotusletku ei ole tukossa tai tankin korkissa on reikä, tulee mukavia ongelmia tuosta, milloin ei lähde käyntin, millon sammuu yllättäen ajosta jne...

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 7.7.2010 3:14

Katso aluksi perusjutut:
- jakopään hihna ja virranjakaja ajoitettu oikein eli jakajan kärjestä ei ole liian pitkä matka hypätä virranjakajan nastaan kun sytytys tapahtuu, jakaja ajoitettu oikein suhteessa kampiakseliin..
- virranjakajan kansi ja pyörijä ei ole mitään italian paskalaatua ja siten kulunut loppuun noin 6 kk ajon jälkeen.
- sytytysjohdot on ehjät ja päästävät kipinän läpi myös matalilla kierroksilla. (testaa startilla kipinä erikseen puolalta ja sitten tulpilta)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa