G60:n lastu! vakio vai vaihettu jo?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

G60:n lastu! vakio vai vaihettu jo?

ViestiKirjoittaja lep4ste » 1.6.2010 21:45

Eli olen lastua hankkimassa tuohon corroon ja aattelin kuitenkin varmistaa että eihän tuohon ole jo asennettu lastua, eli boksi pois, auki ja kattomaan mitä se on syönyt...

Lastu ilmeisesti löytyy semmosen peltikotelon sisältä ja siinä on päällä teippi jossa numerot:

1 267 356 189 ja
LD27256-25

Olenkohan nyt vaihtamassa oikeaa osaa? Ja onko lastu vakio vai esim. Dopin, ja mistä muuten erottaa virilastun?

Että semmosta tälläkertaa..

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 1.6.2010 22:25

Koska kierrostenrajoitin tulee mukaan? Ei kyllä hyvää tee kokeilla...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.6.2010 7:51

Miksi ei kierrostenrajoitinta ole hyvä kokeilla?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 2.6.2010 13:58

Omassa ei kierrostenrajoitinta ole ollenkaan ja tuo G-Laderhan ei hirveästi tykkää kovista kierroksista varsinkaan jos ahdinpyörää on vaihdettu pienempään... Kyllähän sitä vielä 7000 asti viitsii kokeilla mutta.... eiköhän se rajoitin pitäisi tulla jo 6000 jälkeen.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 2.6.2010 17:27

Miten tuo kierrostenrajoitin liitttyy tuohon lastuun? Löysin googlella jotain tietoa tuosta lastusta, ja ilmeisesti se on vakio ja joku "Older/Slower Chips"??, eli käykö tähän vaikka dopin lastu tilalle?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 2.6.2010 18:19

Lastullisessa ei tuota rajoitusta tosiaa taida olla lainkaan ja jos vakiolla paukuttelee kunnolla rajoitinta vasten on hyvät mahdollisuudet saada ahtimesta entinen kun hihna hyppää pois paikoiltaan.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 2.6.2010 19:59

Riippuu ohjelmasta, ainakin itsellä on rajoitin, vaikka on lastutettu. Löytyy jopa ahtopaineen rajoituskin.
Mutta tosiaan vakiossa rajoitin nappaa 6200 rmp ja lastutetuissa sitten ohjelman tekijästä riippuen jossain siitä ylöspäin

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.6.2010 20:15

Kyllä nyt laadukkaassa lastussa kierrostenrajoitin on, eikä se G-lader ole moksiskaan rajoitinta vasten kierrättämisestä, urbaanilegendoja. Jos se moisesta hajoaa niin oli jo aikakin, eli paskana on ollut jo ennen sitä ja oli vain viimeinen niitti mikä olisi muutenkin tullut hetken päästä. Markan lastulla missä ei ole rajoitinta, saa todennäköisesti koneen muutenkin rikki.

Onkohan täällä kellään muulla kokemusta G-ahdetun paukuttamisesta rajoittimelle... Tiedättekö muuten mikä on tehtaankin ohje ahtopaineiden tarkistamiseksi, kaasu pohjaan ja rajoitinta vasten paukuttaminen... En ole tähän päivään mennessä keksinyt oikeen miten se ahdin rasittuu rajoitinta vasten ajamisesta, varsinkaan niinkin pehmeän rajoittimen ajamista vasten mikä G60 ahdetuissa koneissa on.

Niin tosiaan, minullahan oli G60 RS2-modifikaatiolla 65mm pyörällä, kevyt vauhtipyörä koneessa ja lastu. Rajoittajalle paukkui vähän väliä varsinkin talvella, eikä ahdinta ikinä vaihdettu.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.6.2010 20:59

On,talvella tahtoi livetä helpostikin.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 2.6.2010 21:37

Tähän mennessä kuullut tuon pelkän urbaanilegendan enkä itsekkään rajoitinta edes kokeillut. Entinen omistaja sanoi ettei rajoitinta tämän lastun kanssa ole...Kiltisti uskonut.. :D Pitää varmaan huomenna kokeilla itsekkin.

No prkl.. Joka päivä oppii uutta...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 2.6.2010 21:45

Jos lastussa ei tosiaan ole rajoitinta, niin ei missään nimessä kaasua pohjaan, moottorivaurio mahdollisuus helposti. Varovasti nostaa kierroksia ja kokeilee onko siellä rajoitinta, kyllä sen pitäisi olla ennen 7000rpm mikäli lastun tekijällä on yhtään ammattitaitoa ja vastuullisuutta ollut hommassa.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 2.6.2010 21:55

Juu, pitää edetä vauvan askelin... ;D

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 3.6.2010 18:04

Eipä tullut rajoitinta vastaan... Ilkeästi rääkäisi laaderi kun kierrokset karkasi lähemmäs 8000rpm. Varmaan kannattaa lastu vaihtaa. Varuuksi...

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 3.6.2010 19:50

Mut vaihda ne ns."kuluvat" ainakin.. Hihna, stefat, laakerit, axiaalitiivisteet..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa