Golf IV 1.8T putkiston vaihto-operaatio

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

Golf IV 1.8T putkiston vaihto-operaatio

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 25.5.2010 16:28

Eli tarkoitus olisi vaihtaa koko putkisto turbolta lähtien, lähinnä äänimaailman, ahdistavan vakio DP:n ja lookin (R32 takapuskuri) takia. Tarkoitus olisi selvitä MINIMIBUDJETILLA eli mikäli vakiokatti syö esim yhden pollen niin en ala sen takia paremmin virtaavaa hankkimaan. :D Eri asia sitten jos todella vaikuttaa toimintaan. Eli järki mukana touhussa. Valmista sarjaa en myöskään osta vaan mahd. pitkälle olisi tarkoitus itse tehdä ja oppia. Mieltä askarruttaa kuitenkin muutama kysymys:

1. Tarvitseeko välttämättä olla rosteria? Mitä putkea ja mikä olisi hyvä seinämävahvuus? Entäpä putken maalaaminen lämmönkestomaalilla?

2. Meinasin jättää alkup. katin ja tehdä siihen laipat päihin, haittaako jos tuo originelli sinne jää? Ahdistaako minkä verran vai pitäisikö/(kannattaako) hankkia joku toinen?

3. Auto on lastutettu, joten haen nyt mahd. hyvin sopivaa putkea about 220hp tehoille joten 2,5" voisi olla sopiva? 3" taitaa olla jo vähän liikaa? Vai teenkö niin että 3" DP ja sen jälkeen 2,5"?

4. Miten vaimentaminen kannattaa tehdä? Tarkoitus olisi haaroittaa kahdelle ulostulolle R32 takapuskuria varten.

5. Auto on "lastutettu", mutta ohjelmaa pitää varmastikin käydä tämän jälkeen säätämässä? Mutta mikäli laitan myös välijäähdyttimen suurempaan (FMIC) niin täytyykö sekin olla tehtynä ennen kuin säädättää vai onko vaikutus niin suuri että ei tarvitse?

Tässäpä näitä aloittelijan kysymyksiä näin alkuun. Myös muita vinkkejä saa antaa projektia koskien (syöpyminen, kondenssivesi yms muut jutut), E-hyväksyntiä ei nyt huomioida. ;) Kiitoksia jo etukäteen kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan!

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 27.5.2010 12:58

150 lukukertaa eikä yhtään vastausta? :D Jeesatkaa nyt miestä mäessä, ei tämä mikään ylitsepääsemätön aihe ole. Luulisi täältä tietotaitoa löytyvän...

kaleiv
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.11.2007 18:39

ViestiKirjoittaja kaleiv » 31.5.2010 14:22

Joo eipä sen välttämättä rosteria tarvitse olla, onhan se tietysti kestävämpi ja äänimaailma toisenlainen. Kyllähän se normaaliputkikin kestää tehtaalta lähtiessä melkoisen määrän kilometrejä ennen happanemistaan.

Oma mielipide tuossa tehotavoitteessa 220 on että ei jaksa k03 puhaltaa. siinä mielessä 2" putki riittää täysin. Vakio kattihan on 2". Samalla myös sitä mieltä että vaikka downpipe olisi 3" ni hyvin toimii katti tulppana. Tietysti samalla tuossa kohdalla virtausnopeus nousee, eriasia miten toimii käytännössä.

Tuo haaroittaminen on tehtävä jo ennen varapyöräkoteloa, se kun on melko ikävästi tiellä. Itse tyydyin pistämään r32 puskurista toisen ulostulonpaikan umpeen. Miltekiltä saisi valmista putkea mikä käy suoraan 32 pusseen.

Niin ja tuon coolerin vaihdon järkevyyttäkin sopii miettiä, kun tietää mikä siellä oikeasti ensimmäisenä tulee vastaan.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 31.5.2010 16:13

Ideana tässä on se että saisi noita murinoita vähän kasvatettua, pullonkauloja pois ja välijäähdytin vaihtoon ihan sen takia koska vakio on kesällä aivan riittämättömän kokoinen. Olen käsittänyt että tuossa olisi K03s, eli sillä pitäisi päästä sinne parinsadan paremmalle puolelle melko kivuttomasti?

Kaivelin pikaisesti netistä kuvia tuosta vakiokatista:

http://www.ottawa-vdubbing.com/images/t ... 05bbig.jpg
http://img.auctiva.com/imgdata/1/1/6/6/ ... 2299_o.jpg

DP:n vaihtoprojekti: http://ottawa-vdubbing.com/forums/phpBB ... &view=next

Noiden kuvien perusteella tuosta vakiokatista pitäisi saada päistä avarampi esim 2,5" putkea varten, vai mitäs sanotte? Selvästi kapenee päissä putkea varten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa