Nyt lämpiminä keleillä sattunu pari kertaa että kun käynnistää niin joutuu sahaa pitkään että lähtee pyörii ja kun käynnistyy niin tyhjäkäynti on vähän epätasaista. Liikkelle kun lähtee kone ei kierrä normaalisti ja tehot häviää jonnekkin? Kaasun polkee pohjaan esim 1 vaihteella niin kestää hetken ennen kun vastaa kaasuun ja senkin jälkeen tökkimällä kiihtyy, tulee selvästi semmoisia kohtia jolloin kone ei vedä normaalisti.
"Vika" on korjaantunut itsestään kun sammuttaa koneen ja antaa olla siinä jonkin aikaan. Uudestaan kun starttaa niin lähtee normaalisti pyörii ja pyörii tasaisena. Kaasuun vastaa heti ja kone kiertää rajottimelle iloseen.
Kannattaako tästä huollestua? Voisiko bensa kuumalla kelillä jotenkin ajon jälkeen höyrystyä ja aiheuttaa tuota? Ilmamäärämittari? Tulpat? Ruisku tukossa? Bensapumppu? Lämpötila-anturi? Ilmansuodatin vaihdettu 5tkm sitten.
Autona Golf IV 1.6 AKL ajettu 220tkm. "Vika" on ilmennyt nyt 2 kertaa ja vain kuumalla säällä kun auto on seissyt ajon jälkeen jonkin aikaa.
Golf IV tehottomuus
Valvoja: ffp jäsenet
Kuulostaa samoilta oireilta kun minulla oli Borassa. Nyt en oo hoksannut että ois ollu tätä vikaa. Kone sama AKL.
Mulla käynnistymisvaikeuksia tuli pitemmän ajon jälkeen ja juuri lämpimällä kelillä. Kuitenkin aina kun kone oli lämmin ajon jälkeen, ja sitten tauon jälkeen yritti käynnistää. Tuntu että tosi vaikee saada käyntiin. Tulpat vaihdoin, mutta ei juuri vaikuttanut mihinkään.
Vaihdoin moottorin lämpöanturin, niin minun mielestä tämäkin vika on hävinnyt sen jälkeen. Ainakaan nyt helteillä ei oo temppuillut ollenkaan. Kun juuri ennen ongelmia oli lämpimillä ilmoilla.
Mulla käynnistymisvaikeuksia tuli pitemmän ajon jälkeen ja juuri lämpimällä kelillä. Kuitenkin aina kun kone oli lämmin ajon jälkeen, ja sitten tauon jälkeen yritti käynnistää. Tuntu että tosi vaikee saada käyntiin. Tulpat vaihdoin, mutta ei juuri vaikuttanut mihinkään.
Vaihdoin moottorin lämpöanturin, niin minun mielestä tämäkin vika on hävinnyt sen jälkeen. Ainakaan nyt helteillä ei oo temppuillut ollenkaan. Kun juuri ennen ongelmia oli lämpimillä ilmoilla.
Nyt vika ilmeni myös viileällä kelillä ja oireet nykimistä kaasuttaessa ja tehottomuutta. Pari päivää oli täysin oireeton.
Edit: auto temppuilee taas, tällä kertaa auto sammui kun heitin vaihteen vapaalle jonka jälkeen oli tiukassa saada käyntiin. Kun käyntiin sai niin ajo oli nykimistä ja ei ottanut kierroksia. Vaikuttaa että käyntinopeuden-anturi olisi mennyt vai mitä sanotte?
Edit: auto temppuilee taas, tällä kertaa auto sammui kun heitin vaihteen vapaalle jonka jälkeen oli tiukassa saada käyntiin. Kun käyntiin sai niin ajo oli nykimistä ja ei ottanut kierroksia. Vaikuttaa että käyntinopeuden-anturi olisi mennyt vai mitä sanotte?
Soittelimpa tuossa laakkoselle ja kyselin vähän. Huoltoneuvoja epäilisi lämpötila-anturia tai EGR-venttiiliä. Käyntinopeudentunnistin maksaa 128,60€.
Huomenna vikakoodien luku ilmaiseksi Laakkosella! Jos ei löydy mitään niin voisi käydä ostamassa tuon lämpötila-anturin ja katsoa auttaako yhtään. Onko tässä AKL koneessa EGR-venttiiliä? Kannattaisiko se tukkia vaiko ostaa uusi jos se on mennyt?
Huomenna vikakoodien luku ilmaiseksi Laakkosella! Jos ei löydy mitään niin voisi käydä ostamassa tuon lämpötila-anturin ja katsoa auttaako yhtään. Onko tässä AKL koneessa EGR-venttiiliä? Kannattaisiko se tukkia vaiko ostaa uusi jos se on mennyt?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”