Golf 3 -92 1.4 Erikoinen käyntihäiriövika

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

timolint
-
Viestit: 16
Liittynyt: 22.2.2010 17:05

Golf 3 -92 1.4 Erikoinen käyntihäiriövika

ViestiKirjoittaja timolint » 2.4.2010 12:03

Vika ilmenee siten, että auto ei käy tasaisesti, vaan tpauttelee nykäyksitäin kierroksia 1-2 sek välein ja aiheutta välillä auton sammumisen esimerkiksi liikennevaloissa. Pakoputken vieressä käyntiääntä kuunnellessa käyntihäiriön huomaa selkeimmin.

Häiriö ilmenee vasta moottorin lämmettyä noin 70 asteeseen.
Tilanne on sama kierrosluvusta riippumatta.

Tästä johtuen päästömittaus ei onnistu ja leimaa ei tippunut.

-Imuvuodot tarkastettu
-Laitteet eivät anna vikakoodia
-Tulpat, johdot, pyörijä ja kansi vaihdettu

Autoon on tehty edellisen omistajan toimesta kansiremontti, onko mahdollista, että kansiremontin yhteydessä jotain on tehty väärin aiheuttaen tällaista vikaa?

Lisäksi mainittakoon että auto syö bensaa n 10ltraa satasella seka-ajossa, mikä kuulostaa melko paljolta. Lamda-anturi?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 3.4.2010 14:34

Itselläni oireili kakkiksessa 1.8 yksipisteruisku samaan tyyliin: tyhjäkäynti aaltoili lämpimänä ja päästöt heittelivät miten sattuu, ongelmana oli juurikin rikkinäinen lambda-anturi.

timolint
-
Viestit: 16
Liittynyt: 22.2.2010 17:05

ViestiKirjoittaja timolint » 4.4.2010 12:08

Okei. Suhteellisen halpoja noi tarvikelambdat ainakin näyttää olevan. Laadusta en sitte tiedäkkään. Kokeillaan sitä seuraavaksi.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 4.4.2010 14:24

Mä veikkaan lämpötila-anturia...

boubumbau
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.3.2010 19:33

ViestiKirjoittaja boubumbau » 9.4.2010 20:15

itel just oli menny lämpöantturi, teki sen et tyhjäkäynnil otti kierroksii ite aina välil, ja sit ku on muutaman kerran starttan niin ei enää halun käynnistyy. nyt on vaihettu, niin näil näkymin kaikki ok.

kantsii chekkaa.

timolint
-
Viestit: 16
Liittynyt: 22.2.2010 17:05

ViestiKirjoittaja timolint » 10.4.2010 11:25

OK, eli vaihdettujen osien listalla nyt lisäksi VIRTALUKON POHJA ja HALL-ANTURI.
Vika ei kuitenkaan korjaantunut vielä.

Missä tuo kyseinen lämpötila-anturi sijaitsee? Onko tietoa löytyykö jostain tarvikkeena?

Moottorin käynnistyvyys on erinomainen, mutta käynti pätkii edelleen. Etenkin kun lämpömittarissa on noin 70 astetta.

Jotenkin vaikuttaa että sähköissä olisi vikaa. Onko kokemuksia kysesisen auton sähköjärjestelmän heikkouksista?

Eikö tuon lambda-anturin voi melko luotettavasti jotenkin testata?

Todettakoon vielä, että oli japsivehkeisiin verrattuna aika mielenkiintoinen proggis tuo virtalukon pohjan vaihto...

timolint
-
Viestit: 16
Liittynyt: 22.2.2010 17:05

ViestiKirjoittaja timolint » 12.4.2010 13:04

Eli vaihdettujen osien listalle vielä tuo LÄMPÖANTURI.
Jaon totesin myös oikeaksi. Joskin jakohihna oli melko löysässä.
Myös sulakkeet ja maajohdot irrotin ja putsasin.

Vika ei tunnu korjaantuvan ja katsastuspäivä lähenee uhkaavasti.

Tässä vaiheessa olisi jo hyvistä arvauksistakin iso apu.

Kiitos

Sammy86
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.5.2008 10:50

ViestiKirjoittaja Sammy86 » 12.4.2010 14:27

samaa vikaa oli joskus itellä corradossa, joka selvisi ohjausyksikön releen vaihdolla, VW liike kertoo mistä kyseinen palikka löytyy, kannattaa myös katella vähän bensansuodatinta jos vaikka tukossa, sekään ei kallis osa ole

timolint
-
Viestit: 16
Liittynyt: 22.2.2010 17:05

ViestiKirjoittaja timolint » 15.4.2010 21:01

Eli vaihdettujen osien listaa.

Virranjakajan kansi ja pyörijä
Virtalukon pohja
Kaikki releet sulakerasian kupeesta
Hall-tunnistin
Puola
Sytkäjohdot
Lämpöanturi
Ilmansuodatin
Tulpat

Käynti ei vain tunnu paranevan. Selvästi röpöttää ja kierrokset eivät pysy tasaisena.
Seuraavaksi kai bensapuolta tutkimaan.

Tuo lambda on vielä testaamatta, sen kimppuun siis.

Pientä välystä oli virranjakajan laakerissakin ja jakohihna aavistuken löysällä.
Tuskin kuitenkaan koko selitys löytyy niistä...

Neuvoja otetaan edelleen siis avokätisesti vastaan. Kiitos tähän mennessä apua antaneille.

timolint
-
Viestit: 16
Liittynyt: 22.2.2010 17:05

ViestiKirjoittaja timolint » 24.4.2010 16:31

Joo, eli vian luonne alkaa VIHDOIN selvitä.

Autoon vaihdettu edellisen viestin lisäksi koko polttoaineen suihkutusjärjestelmä.
Ei vaikutusta.

Käänsin virranjakajaa noin parin sentin verran ja kadoksissa ollut käynti löytyi vihdoin. Jakajassa oli niin selvästi tehdyt kohdistusmerkit, ettei tullut edes mieleen muuttaa kyseisen osan asentoa, vaikka sen jo purinkin alkutekijöihinsä aikaisemmin. Kysymys siis ilmeisesti väärästä sytytysennakosta.

Käynti on tällä hetkellä siis ns. korvakuulolta haettu paikalleen. Onko kokemuksia voiko virranjakajan laakerin kuluminen aiheuttaa tällaista?

Tarviiko tuo moottori asettaa ns. YKK:asentoon, jotta virranjakajan tarkka asento voidaan löytää?

Kiitos paljon ongelmaan apua antaneille.

timolint
-
Viestit: 16
Liittynyt: 22.2.2010 17:05

ViestiKirjoittaja timolint » 26.4.2010 18:52

Käynti parani, muttei niin paljoa että päästömittaus onnistuisi. Virranjakasta loppui siis säätövara kesken.

Lämpöanturin uusin jo toistamiseen. Kierrokset heittelee edelleen ja putkessa paukkuu.

Nyt ihan tosissaan on viisaampien tiedot ja päätelmät tarpeen. Lähes kaikki mitä vaihtaa voi, on vaihdettu tai tarkistettu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa