Golf mk2 -90 tekniikanvaihto 1.6-->1.8i?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mg0
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.9.2009 16:33

Golf mk2 -90 tekniikanvaihto 1.6-->1.8i?

ViestiKirjoittaja Mg0 » 19.4.2010 21:58

Elikä kärry on kakkis -90 katiton normaali 1.6 kaasari, johon olen suunnitellut vaihtavani mk3 golfista peräisin olevan normaalin 1.8 ruiskukoneen, joutuisinko vaihtamaan jarrut vastaamaan g60:sen jarruja vai riittääkö että vaihtaisin 1.8 golfin jarrut/alustan että saisi leimasta läpi? Apu on tervetullutta! =)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.4.2010 22:03

Eikös se niin mee että samantehoisesta autosta jarrut?

Jos tuo uudempi kone on 66 kW kuten kakkosgolfin 1,8 niin eipä niitä muutoksia taida olla juuri mitään.

power8v
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.3.2010 14:26

ViestiKirjoittaja power8v » 19.4.2010 22:07

alustaan ja jarruihin ei tarvii koskee. itse laiton vw jetta -91 1.8 flairiin 1.8 gtin koneen ja otin selvää et tarviiko mun vaihtaa jarrut niin katsastus konntorilla sanottiin ettei tartte mu vaihdoin silti jarrut. sähköjen kassa oli pikkasen harmeja mutta niistäkin on jo selvitty.

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 19.4.2010 22:08

Itse sain juuri kolmannen kerran läpi 1.6 -> 1.8 jossa ei mitään muutoksia alustalle, sillä että yksinkertaisesti pidän suuni kiinni.

Mg0
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.9.2009 16:33

ViestiKirjoittaja Mg0 » 19.4.2010 22:29

se on sitten selväpeli! kiitokset vastauksista!

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 19.4.2010 22:49

Itselläni on melkein samanlainen projekti käynnissä, viimeistelyjä vaille valmiina. Jos kiinnostaa, niin lue täältä mun projektikertomus.

Muutama vihje:
- merkkaa kaikki anturien liitännät ennenkuin irroitat vanhasta moottorista (jäähdytysvesi, öljynpaine, lataus)
- ota paljon kuvia moottoritilasta ja jutuista, että voit sitten puolen vuoden päästä (kun projekti on motivaation puutteessa seisonut kesän yli) palata niihin ja tarkistaa että miten asiat oikein oli kytkettynä ja missä järjestyksessä
- sähköhommia tehdessä kannattaa laittaa pieniä väliaikaisia sulakkeita, kun nuo johdot tuuppaavat vähän ottamaan kuitenkin kontaktia korin kanssa niin palaa sitten se väliaikaissulake eikä johdot tai sulakerasialta sulake

Nämä tulee kokemuksen syvällä rintaäänellä...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 20.4.2010 13:00

1,6:ssa ei ole jarrupaineen säädintä taka-akselilla (golffeissa ainakaan) ja sen joutuu laittamaan kun muuttaa 1,8:ksi. Samalla myös paksummat takajarrusylinterit. Etujarrut on samat, mutta kallistuksenvakaaja puuttuu 1,6:sta (golffeissa).

Mg0
-
Viestit: 20
Liittynyt: 6.9.2009 16:33

ViestiKirjoittaja Mg0 » 20.4.2010 13:29

Kiitokset vinkeistä, jos tulee muillekkin jotain mainitsemisen arvoista niin antaa tulla vaan!

Tuli sellanen asia mieleen että tarvitseeko laittaa uudemmasta golfista myös katti omaan golfiin, käsittääkseni ei tarvitse kun ei ole alunperin kattia eli taitaa olla vähäpäästöinen?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa