Audi 2,6 V6 HC-liian korkea kierroksilla
Valvoja: ffp jäsenet
Audi 2,6 V6 HC-liian korkea kierroksilla
Tyhjäkäynnillä ok. n. 40
Kierroksilla n. 90-165 seilaa tätä väliä
Käyntiäänessä kuulee kierroksilla putkesta pientä yskähtelyä.
Auto toimii ajossa ei nyi yms.
Mistä voisi johtua onko kellään vastaavaa sattunut?
Tulpat on uudet ja huomenna tulee vielä johdotkin.
Sytkäpuoleen viittaa mielestäni. Onko vinkkejä?
Kierroksilla n. 90-165 seilaa tätä väliä
Käyntiäänessä kuulee kierroksilla putkesta pientä yskähtelyä.
Auto toimii ajossa ei nyi yms.
Mistä voisi johtua onko kellään vastaavaa sattunut?
Tulpat on uudet ja huomenna tulee vielä johdotkin.
Sytkäpuoleen viittaa mielestäni. Onko vinkkejä?
ABC on juuri se kone jossa ollut ongelmia imusarjan kanssa, keskiosa alumiinia pohja muovia, sisällä alkupään malleissa imusarjan tilavuutta pienentävä muovihärpäke joka irtoaa ja hinkkaa imusarjan pohjaan reikiä. MInulla kummassakin autossa on laitettu nuo pohjat uusiksi, toisessa Pierburgin korjausosa , toisessa ilmeisesti uudemman vuosimallin audin alkuperäinen.
Tässä leimalla olleet päästöt:
joutokäynti:
CO: 0
HC: 44
Lambda:
CO2: 15,40
02: 0,10
yli 2000rpm
CO: 0
HC: 165
Lambda: 0,99
CO2: 15,40
02: 0
Käynyt leiman jälkeen jo 2 kertaa päästömittauksessa mutta sama homma.
En muista lambda arvoa mutta todella lähellä 1 on koko ajan.
Ajossa ei siis huomaa ollenkaan mitään vaikutusta auto päivittäisessä ajossa.
joutokäynti:
CO: 0
HC: 44
Lambda:
CO2: 15,40
02: 0,10
yli 2000rpm
CO: 0
HC: 165
Lambda: 0,99
CO2: 15,40
02: 0
Käynyt leiman jälkeen jo 2 kertaa päästömittauksessa mutta sama homma.
En muista lambda arvoa mutta todella lähellä 1 on koko ajan.
Ajossa ei siis huomaa ollenkaan mitään vaikutusta auto päivittäisessä ajossa.
Onko nokka-akseleissa jossain oikeat ajoitusmerkit?
Kampiakselin päässä on selkeä merkki nokka-akselissa ei.
Voisi tarkistaa onko jako kohdallaan mikäli alkuperäiset merkkejä on.
Voiko sytytyksen ajoitusta jotenkin muuttaa?
autolla ajettu nyt remontin jälkeen 2tkm.
kaikkien tulppien väri normaali eli ei johdu yksittäisestä pytystä.
Kampiakselin päässä on selkeä merkki nokka-akselissa ei.
Voisi tarkistaa onko jako kohdallaan mikäli alkuperäiset merkkejä on.
Voiko sytytyksen ajoitusta jotenkin muuttaa?
autolla ajettu nyt remontin jälkeen 2tkm.
kaikkien tulppien väri normaali eli ei johdu yksittäisestä pytystä.
Onhan tuossa bensanpaineet vähän alakanttiin, pitäis olla 4 bar.
Tuota voi ajaa imuilmanlämpöanturin liitin irti (on kuulemma jopa mitattu hieman parempaa suorituskykyä anturi irroitettuna)- tekee vikakoodin ECUlle mutta ei lyhytaikaisen testailun osalta muuta haittaa. Käyttää oletusarvona 20 C.
Anturin vastusarvotkin voi mitata, ovat luokkaa kilo-ohmeja (mulla ei ole vastuskäyrää nyt käsillä). Itse tsekkasin tuon siten että puhaltelin irtiotettuun anturiin ja tarkistin että vastusarvo muuttuu.
Olethan katsonut kaikki alipaineletkut? ECUlle menevä on moottorin toiminnan kannalta erittäin oleellinen.
Tuota voi ajaa imuilmanlämpöanturin liitin irti (on kuulemma jopa mitattu hieman parempaa suorituskykyä anturi irroitettuna)- tekee vikakoodin ECUlle mutta ei lyhytaikaisen testailun osalta muuta haittaa. Käyttää oletusarvona 20 C.
Anturin vastusarvotkin voi mitata, ovat luokkaa kilo-ohmeja (mulla ei ole vastuskäyrää nyt käsillä). Itse tsekkasin tuon siten että puhaltelin irtiotettuun anturiin ja tarkistin että vastusarvo muuttuu.
Olethan katsonut kaikki alipaineletkut? ECUlle menevä on moottorin toiminnan kannalta erittäin oleellinen.
Itsellä oli samaa vikaa pari vuotta sitten enkä saanut muulla korjattua kuin vaihtamalla katit.
Sitä mietittiin tuolla Audi puolella http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54833
Sitä mietittiin tuolla Audi puolella http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54833
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa