Audi 2,6 V6 HC-liian korkea kierroksilla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

eeilla
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.4.2010 16:52

Audi 2,6 V6 HC-liian korkea kierroksilla

ViestiKirjoittaja eeilla » 7.4.2010 16:58

Tyhjäkäynnillä ok. n. 40

Kierroksilla n. 90-165 seilaa tätä väliä


Käyntiäänessä kuulee kierroksilla putkesta pientä yskähtelyä.

Auto toimii ajossa ei nyi yms.

Mistä voisi johtua onko kellään vastaavaa sattunut?

Tulpat on uudet ja huomenna tulee vielä johdotkin.

Sytkäpuoleen viittaa mielestäni. Onko vinkkejä?

eeilla
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.4.2010 16:52

ViestiKirjoittaja eeilla » 12.4.2010 21:59

Nyt johdot uudet ja myös molemmat lambdat.

Silti kuulee putkessa pauketta kierroksilla.

Menee seos laihalle kun kierroksia n. 2500rpm.

Eikö täällä ole muka asiantuntjoita?

HC siis edelleen n. 125 leimalla saa olla 100

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.4.2010 22:45

Olikos näissä 2.6 V6:ssa niitä imusarjaongelmia? Tuo palamattomien kohollaan olo ja laiha seos voisi viitata vähän siihen, että on imusarja alkanut haurastumaan & halkeilemaan ja muovinpaloja on jo venttiilien välissä?

eeilla
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.4.2010 16:52

ViestiKirjoittaja eeilla » 13.4.2010 8:52

Imusarja on tässä vielä alumiinia (ABC-moottori), joten sulkisin pois sen vian.

Kiitos kuitenkin vastauksesta.

Venttiileissä ei vikaa kannet olleet juuri irti.

Benqqu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.2.2010 14:14

ViestiKirjoittaja Benqqu » 13.4.2010 10:11

ABC on juuri se kone jossa ollut ongelmia imusarjan kanssa, keskiosa alumiinia pohja muovia, sisällä alkupään malleissa imusarjan tilavuutta pienentävä muovihärpäke joka irtoaa ja hinkkaa imusarjan pohjaan reikiä. MInulla kummassakin autossa on laitettu nuo pohjat uusiksi, toisessa Pierburgin korjausosa , toisessa ilmeisesti uudemman vuosimallin audin alkuperäinen.

eeilla
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.4.2010 16:52

ViestiKirjoittaja eeilla » 14.4.2010 9:12

Imusarja purettu ja on ehjä.

Vikakoodit luettu niitä ei ole.

Voiko joku anturi tehdä tällaista vikaa?

Benqqu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.2.2010 14:14

ViestiKirjoittaja Benqqu » 14.4.2010 11:06

Oletko tarkistanut polttoaineen paineet. Jos paineet alhaiset kone saa vähemmän soppaa kuin mitä ecu luulee ja lambdaohjaus ei tuota enää kierroksilla korjaa

eeilla
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.4.2010 16:52

ViestiKirjoittaja eeilla » 16.4.2010 14:53

Nyt polttoaine paineet tarkastettu. 3,8bar tyhjäkäynnillä ja 3,6 bar kierroksilla.

Polttoaine suodatin vaihdettu.


Edelleen yskähtelee eli menee laihalle seos.

Lisää vinkkejä???

Voiko olla silti polttoainepumppu, bensanpaineen säädin tai lämpötila-anturi(imusarjassa oleva)?

JariP
-
Viestit: 195
Liittynyt: 23.7.2003 15:53

ViestiKirjoittaja JariP » 16.4.2010 17:51

Mistä päättelit että yskähtely johtuu laihasta seoksesta? Mikä oli lamdba-arvo päästömittauksessa?

eeilla
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.4.2010 16:52

ViestiKirjoittaja eeilla » 16.4.2010 18:12

Tässä leimalla olleet päästöt:

joutokäynti:

CO: 0
HC: 44
Lambda:
CO2: 15,40
02: 0,10

yli 2000rpm

CO: 0
HC: 165
Lambda: 0,99
CO2: 15,40
02: 0

Käynyt leiman jälkeen jo 2 kertaa päästömittauksessa mutta sama homma.

En muista lambda arvoa mutta todella lähellä 1 on koko ajan.


Ajossa ei siis huomaa ollenkaan mitään vaikutusta auto päivittäisessä ajossa.

InHiding
-
Viestit: 4
Liittynyt: 10.3.2010 6:14

ViestiKirjoittaja InHiding » 16.4.2010 19:46

Onko ilmansuodatin uusittu? En kyllä tiedä auttaako, mutta ei se tossa paljon maksais vaihtaa. Paljon koneella on ajettu?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 16.4.2010 21:26

Vaikuttais siltä, että katti ei toimi, kun muut arvot on noin nätisti kohdallaan ja lambda-arvokin jos kerta on hyvin lähelle 1.

eeilla
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.4.2010 16:52

ViestiKirjoittaja eeilla » 17.4.2010 19:49

Ilmansuodatin yms. vaihdettu

kone juuri huollettu kannen tiivisteen palon jälkeen.


Voiko olla katti kun kerta käyntiäänessä kuulee putkesta pientä yskähtelyä...

Yleensä ei katti vika vaikuta käyntiääneen.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.4.2010 21:27

Katalysaattorit tosiaan voi hyvinkin olla vain loppu, tai sitten kun kerran kansiremppaa on tehty ja paukuttelee putkessa, niin nokkien ajoitus ei ole kohdallaan.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 17.4.2010 21:41

Ei oikein tue "kattipaskana" -teoriaa tuo hiilimonoksidin (CO) hapettuminen täydellisesti hiilidioksidiksi (CO2). Sytkä- tai ajoitusongelmaan viittaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.4.2010 21:49

Mut taas "kattipaskana" teoriaa tukisi tuo HC-arvon kohollaan olo? Toki voi olla ajoitusongelmakin. Jako jos heittäis, niin olisi varmaan kulkupuolessakin huomauttamista? Sytkän heitto ei välttämättä tunnu niin selkeästi ajossa. Sytkän heitto voisi aiheuttaa tota köhimistäkin...

eeilla
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.4.2010 16:52

ViestiKirjoittaja eeilla » 18.4.2010 12:27

Onko nokka-akseleissa jossain oikeat ajoitusmerkit?

Kampiakselin päässä on selkeä merkki nokka-akselissa ei.

Voisi tarkistaa onko jako kohdallaan mikäli alkuperäiset merkkejä on.

Voiko sytytyksen ajoitusta jotenkin muuttaa?

autolla ajettu nyt remontin jälkeen 2tkm.

kaikkien tulppien väri normaali eli ei johdu yksittäisestä pytystä.

Benqqu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 11.2.2010 14:14

ViestiKirjoittaja Benqqu » 19.4.2010 10:10

Onhan tuossa bensanpaineet vähän alakanttiin, pitäis olla 4 bar.

Tuota voi ajaa imuilmanlämpöanturin liitin irti (on kuulemma jopa mitattu hieman parempaa suorituskykyä anturi irroitettuna)- tekee vikakoodin ECUlle mutta ei lyhytaikaisen testailun osalta muuta haittaa. Käyttää oletusarvona 20 C.
Anturin vastusarvotkin voi mitata, ovat luokkaa kilo-ohmeja (mulla ei ole vastuskäyrää nyt käsillä). Itse tsekkasin tuon siten että puhaltelin irtiotettuun anturiin ja tarkistin että vastusarvo muuttuu.
Olethan katsonut kaikki alipaineletkut? ECUlle menevä on moottorin toiminnan kannalta erittäin oleellinen.

ylipaila
-
Viestit: 33
Liittynyt: 3.5.2007 19:58

ViestiKirjoittaja ylipaila » 19.4.2010 19:54

Itsellä oli samaa vikaa pari vuotta sitten enkä saanut muulla korjattua kuin vaihtamalla katit.

Sitä mietittiin tuolla Audi puolella http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54833


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa